|
|||||||
| Bukplastik Avlägsnande av fett och överskottshud på magen samt uppstramning av framåtbuktande bukvägg |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Gäst
|
Jag håller på att gå ner i vikt (behöver gå ner 20 - 30kg) och antar att jag efteråt kommer att behöva en bukplastik. MEN kan jag göra något under tiden jag går ner i vikt för att hjälpa huden att dra ihop sig så att det inte blir så mycket att ta bort?
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Gäst
|
Två sätt som jag kan tänka mig skulle hjälpa; ett, gå ner långsamt. På detta sättet hinner huden anpassa sig mer efter din kroppsform (men oftast vill man ju ha så snabba resultat som möjligt -.-).
Två - Skaffa magmuskler, stora magmuskler. Försök fulla ut buken så gott det går. Jag gick ner nästan 30kg på ett år. Sen året där på gick jag ner ytterligare 12 kilo. Följden blev en massa lös hud som hänger och ser enligt mig riktigt nasty ut. Gått upp nästan 15 kilo nu igen sen jag började gymma men skinnet blir jag inte av med. Ska operera mig också nästa år eller i slutet av detta året. |
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
Reg.datum: Feb 2009
|
Jag gick ner 43 kg med massor av lös hud som följd. Min läkare skickade en remiss till Karolinska, efter tre månader fick jag tid där och efter att jag blivit bedömd skulle jag vara viktstabil i sex månader, återbesök och klartecken för operation. Nu är det tre veckor sedan jag blev opererad på Karolinska i Solna. Plastikkirurgen tog bort ca 2 kg löst skinn från magen. Redan nu trtos att jag är svullen är resultaten fantastiskt. Jag har i dag varit sjukskriven i tre veckor och ska vara hemma denna veckan det blir nästan 4 v. Jag känner mig äntligen hel och kan nu njuta av min viktminskning och bukplastik.
|
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:45.

Linjär visning