Gå tillbaka   Forum om plastikkirurgi & kosmetiska behandlingar > AVDELNINGAR > Plastikkirurgi > KROPPSFORMANDE KIRURGI > Bukplastik

Bukplastik Avlägsnande av fett och överskottshud på magen samt uppstramning av framåtbuktande bukvägg

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2008-09-23, 09:06   #11 (permalink)
Member
No Avatar

Reg.datum: Aug 2008
Thumbs up Hej igen

Tack för din mailadress och adressen till det andra plastikforumet! Jag är antigone där inne.
Blev lite fundersam när din läkare inte ville fettsuga dig, tänk om det blir helt fel på mig men jag har ju verkligen en del fett som verkligen behöver sugas bort...Nu har jag ett elände med vikten, vägde mig igår och det var inte alls roligt Nu är det viktväktardiet som gäller ända fram till op. Försöker gå lite men inte så lätt med nyop. knä går iofs rätt bra men har fått hemsk träningsvärk i högra vaden så det gör mer ont än i knät, har pratat med dom på dagkirurgin och det blir tydligen lätt så då jag går fel nu i början. Men som sagt utan motion så räcker det med att jag tittar på en chokladbit för att gå upp i vikt och tyvärr nöjer jag mig oftast inte med att bara titta...
Vad har du gjort för att bryta fotleden? Jag bröt min vänstra fotled -91, red omkull, fick hästen över mig.
Jag har också varit storrökare, men slutade tvärt långfredagen -06, det bästa jag gjort, har också resonerat som dig, att det skulle vara lättare att tappa vikt om jag rökte.........
Blir lite avundsjuk på dina tuttar men jag får nog nöja mig med dom jag har, mannen kan inte tänka sig "plastiktuttar" har försökt tala om att det inte är han som ska ha dom.... Jag brukar vara bra på att övertala, men det kan ta lite tid...
annamaria

annamaria är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-23, 20:11   #12 (permalink)
Member
No Avatar

Reg.datum: Sep 2008
Wink

Inte kommer det att gå åt skogen med din fettsugning det är jag säker på. Det är kanske jag som har en konstig kropp, vem vet?
Jag känner verkligen igen mig när det gäller motion och choklad. Jag vågar inte ställa mig på vågen, vill inte få det bekräftad kanske. Jag fick inte börja med spinning på ett par veckor minst enligt kirurgen som jag träffade idag. Men, gud vad skönt det var att bli av med gipset och få duscha. Foten och vaden var uttorkade. Men jag trodde inte att man inte skulle kunna röra foten. Nu gäller det att börja träna foten så jag blir av med kryckorna, i alla fall en. Det skulle ju inte vara någon höjdare att ha kryckor och vara nyopererad. Jag har ju en och en halv vecka på. Läskigt och spännande på samma gång.
Hur jag lyckades med fotfrakturen känns lite fånigt, men okey, Satt hemma oss svägerskan på altanen, lördagkväll 9 aug. Skulle åka hem, tar på mig skorna (låga med gummisula) till saken hör att det har duggregnat lite. Tar ett kliv ner på altantrappan (trä och fuktig) halkar sätter sig på foten och så var höger foten vriden och pekade åt fel håll och vänster stuken. Har aldig stukat eller brutit någon tidigare.
När det gäller "plastiktuttar" så vet din man inte hur det ser ut eller känns. Proteserna ligger under bröstmuskeln. Skulle det inte vara för ärren under så är jag säker på ingen skulle veta. Han tänker sig nog att dina bröst skulle se ut som fotomodellerna (180 cm, 50 kilo och två stora tuttar). Skämt och sido. Jag var ute efter en vanlig gamal helig byst. Min man är minst lika nöjd som jag och han vet efter över tjugo år tillsammans att jag tycker det är kvinnligt med en snygg fyllig byst. Han var med på bröstkonsultationen och även nu inför bukop.
Att sluta röka är bland det bästa jag också har gjort.

Jag har inte berättat för mina arbetskamrater att det är en bukplastikop jag ska göra utan bara att jag ska operera magen och att det inte är något allvarligt. Förutom min närmsta arbetskamrat och säger inget. Hon är lite svartsjuk. Bröstförstoringen vet de om, men magen känns inte lika enkelt. Varför är det det tro? Det känns lite tabuaktigt, många tycker ju att det är BARA att motionera och ÄTA rätt, precis som jag inte både tränar och äter rätt.

Sanna
Sanna är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-24, 06:39   #13 (permalink)
Member
No Avatar

Standard Hej!

Usch jag vet precis hur läbbigt stel du är i din fot/ankel nu, har ju varit i samma sits, samtidigt som det är en lättnad att bli av med gipset. Vet att det inte såg klokt ut för mitt vänstra ben såg så ynkligt ut i jämförelse med det högra, mörkt, fnasigt och "magert"!! Men jag håller tummarna för att du snabbt kan börja använda det normarlt igen.
Jag tog av mina tejpar från knät igår började klia nåt hemskt! Ser fint ut men är relativt stel....gör ondare nu än i början ska ut på en "motionsrunda" ( det är väl att ta i ) idag.
Jag får väl be dig komma hit så mannen får "känna på" dina tuttar och inse att det inte är som Victoria Silvstedts!!! Skämt å sido, jag hoppas att han ser hur "fin" min mage blir (förhoppningsvis) så att han förstår hur himla snygga brösten skulle bli, han älskar ju att klämma på dom
Angående att tala om bukop. för folk så håller jag med dig om att det är svårt...vissa av mina "vänninor" skulle jag aldrig kunna tala om det för. Jag har en vännina som är riktigt överviktig och hon skulle aldrig "banta" och tycker såna som bantar har "åldersnojja", det är antagligen mig hon menar men med henne är jag som hon fikar onödiga kakor och ser ut att trivas i min otympliga kropp, vet inte varför jag inte kan vara mig själv med henne??
Sen har jag några få underbara kompisar som med skräckblandad förtjusning ser fram emot detta nästan lika mycket som jag, de är avundsjuka men på ett gulligt vis om du förstår vad jag menar. Sen finns det alltid dom som retar sig på den ekonomiska biten, "Vad kostar det då"? är väl mest vad de undrar och "Hur kan ni lägga så mycket pengar på det"?
Hade tänkt säga till allmänheten att jag opererat "sammanväxtningar" i livmodern...samtidigt är jag larvig och tror att det kanske kan straffa sig att ljuga om sån
Va skönt för dig att det snart är dags, det är jag avundsjuk på
annamaria
Svara med citat
Gammal 2008-09-25, 19:42   #14 (permalink)
Member
No Avatar

Thumbs up Tjaba tjena

Hur gick det med din "motionsrunda" igår? Behöver du använda kryckor? Jag är inte så insatt i vad det innebär att ha problem med menisken och vad de gör för operation. Blir det fula ärr?.

Jag tror nog din man skulle tycka om din bröst även om du sätter in inplantat. Han skulle ju bara få mer att älska och det skulle säkert passa bra till din nya platta och fina mage.

Det är nog som du säger att folk är avundsjuka och att istället för att säga "vad roligt för dig" så blir det "vad kostar det då" och att man har dåligt självförtroende. Jag gör det för min skull och jag har inte något dåligt sjlvförtroende. Jag har besättat för mina närmsta vänner och det roliga att att de flesta har gått i samma tankar både bukop och bröstop och att det känner både en eller fler som har gjort någon operation. Synd att det inte pratas mer öppet om det.

Vet hur gördeln som du ska ha efter operationen ser ut? Hur länge har din läkare sagt att du ska använda gördeln?
Jag var och köpte mig ett par stödstumpor på akoteket idag eftersom min läkare tycker att det är bra att ha på sig direkt efter operartionen, för att minsta risken för propp.
Ska du ta bilder på dig själv före och efter?
Jag ska göra det ifall. Jag ska även mäta midjemåtet. Så man inte får för sig att det inte är någon skillnad. Det känns konsigt att något som jag har gått och burit på i så många år kommer att försvinna.

Sanna
Sanna är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-26, 07:08   #15 (permalink)
Member
No Avatar

Smile Hej

Mitt för**ande knä har börjat strula förstås, igår när jag skulle ta på jeansen slog metalknappen emot knäet precis på ett av ärren.....det svullnade upp nästan direkt och blev till en stor böld, kändes som om det var en stor finne som skulle gå att klämma, fanns ju ingen att fråga så jag ska ringa i dag när de har teletid på ortopeden. Gör ondare nu och jag sitter/ligger gärna med benet högt.
I förrgår så gick jag en 2km runda. Efter artroskopi får man gå och belasta benet direkt inga kryckor här inte, på mig har de gjort 4 titthål ärrena är ca 1 cm lång de bleknar med tiden, på vänsterknäet som jag op. år 2000 kan jag knappt hitta ärren
Hur går det med dig och din fotled??
Jag har inte sett ur gördeln ser ut och ärligt kommer jag bara ihåg att Gunnar sa att ju längre man har den på desto bättre.
Jajamensan här ska det fotas och mätas så man verkligen ser skillnaden efter. Jag lovar att maila bilder till dig om du vill se!!
Berättade för ytterligare en vännina igår och hon sa "men gud det vill ju jag också" hon har min mage gånger2 ungefär, har fött 4 barn, hon skulle verkligen vara värd en op. men hon har strul i förhållandet nu så det blir nog inget där.
Nä nu ska jag skjutsa barn till skolan iallafall det ena tjejen åker moppe, men grabben skjutsar jag.
Ha´det annamaria
Svara med citat
Gammal 2008-09-26, 08:54   #16 (permalink)
Member
No Avatar

Smile Hej

Vad skönt att du slipper kryckor. Jag var ute i tre omgångar igår och gick väl totalt i ca 2 timmar. Det blir ju inte så många km precis men det går ju framåt. Kändes lite träligt att bli omkörd av pensionärer med rullator. Men det har gjort nyttam, inne så går jag bara med en krycka.
Gud vad tråkigt att ditt knä börjar att strula nu. Hoppas det inte är något allvarligt med knät. Det låter ju bra att du slipper fula ärr på knät i alla fall.
Du ska få mina bilder också. Men varning....ingen vacker syn jag lovar
När jag vaknade i morse så for tanke genom huvudet "nästa fredag ska jag straxt ligga på op-bordet".
Det låter tråkigt att din vännina har det struligt i sitt förhållande. Då gör saken bättre om hon känner sig missnöjd med sin kropp också. Men jag hoppas att det löser sig och att hon får må bra snart.
Sitter och väntar på telefonsamtal från jobbet eftersom jag är sjukskriven och jag inte medverka (fysiskt) i löneförhandlingar idag så har jag två personen som är på plats och hjälper till. Så vi få väl hoppas att det blir något i lönekuvertet till mina medlemar.

Vi hörs
Sanna
Sanna är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-26, 10:19   #17 (permalink)
Member
No Avatar

Red face Hej igen!

Hoppas det blev mer i plånboken efter löneförhandlingen
Undrar lite hur du har planerat inför din op.?
Själv så har jag funderingar på att kanske flytta ner en säng till nedervåningen, vi sover uppe nu. Vet inte ens om jag kan gå ut med hunden?? i värsta fall får hunden flytta till pappa...Man har ju ingen aning om hur "handikappad" man blir. Skönt ändå att man opereras en fredag så man har "full service" hemma första dagarna Sen är det det där med nysning/hostning, har väl antagligen kvar lite hosta från tiden jag rökte, och nyser gör jag rejält varje morgon (kanske är allergisk?) Usch nu hostade jag....kan tänka mig hur det kommer bli.........måste hitta en bra kudde som jag antagligen får ha med mig hela tiden!!
Ringde om knäet, de trodde att det var nån slags utgjutning som kan bli om ärren får ett slag eller stöt, svullnaden är ju helt klart mindre nu,och jag skulle inte behöva tömma utan kroppen tar hand om en ev. blödning själv, om det inte blev betydligt bättre till måndag skulle jag ringa igen.
Dessa rullatormarodörer inte nog med att de kör om én de kör oftas på én också.
Usch nu vill jag att det ska vara JANUARI 09 så det bara är 1,5 månad kvar till Thailand och att det värsta op. smärtan är borta!!!
annamaria
Svara med citat
Gammal 2008-09-29, 07:57   #18 (permalink)
Member
No Avatar

Red face Hello

Hoppas ditt knä har blivit bättre. Jag har tränat och tränat och det går rätt så bra. Efter att jag har varit stilla så stelar foten nästan direkt.
Jag tror nog att det inte är en sån dum idé att ha en säng på nedre våningen. Jag låg bäst i soffan efter bröstop. Så jag räknar med att det blir att "bo" i soffan de första nätterna.
Jag såg att dina bilder på det andra forumet och jag kan säga en sak "Jag blev inte avskräckt". Det är inte alltid själva vikten som avgör hur man ser ut. Själv tycker jag att jag lägger allt runt magen. Du ska själv få avgöra när du ser bilderna.
Idag väntar jag på att min läkare ska ringa och säga vilken tid på fredag som jag ska opereras. Han trodde att han skulle ta mig först på morgon (vid 7-7.30) så att jag kan komma hem på fredag kväll om att gått bra.
Tänkte höra om vi inte kan höras av via telefon? Jag skickar mitt tel via mail.
Jag tror ärligt talat att jag börjar att bli en aning nervös och det är mycket som rör sig i huvudet just nu.
Sanna är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-29, 08:54   #19 (permalink)
Member
No Avatar

Thumbs up Hej!!

Jag förstår verkligen att du börjar bli nervös, jag blir också det när jag tänker på att det börjar närma sig, men samtidigt väldigt spännande!!!
Ja mina bilder usch när jag tittade på dom fattar jag inte att det faktiskt är min mage jag vet ju om att jag är stor men för mig är bilderna groteska. Har igår börjat äta enligt GI, kände att jag var tvungen att göra något, med GI tappade jag inte så mkt vikt men magomfånget minskade drastiskt och det är bra!! Det här med min viktnojja, vet inte var det kommer ifrån men är alltid nyfiken på folks längd kontra deras vikt - en sjukdom jag har antagligen
Jag har fått min kallelse och ska opereras klockan 07,30 men jag hoppas innerligt att jag får vara kvar över natten, jag ska ju fettsugas också så det får jag nog...? Hoppas du också får en tidig tid, jobbigt att gå och vänta fastandes och allt som man är.
Mitt knä är nu mkt bättre och idag har jag tagit min vanliga runda på 5,5 km det tog 15 min längre än vanligt, så HELT bra i knät är jag ju inte!!
Du får hemskt gärna ringa mig och jag kommer nog ringa dig också.
annamaria
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies