Till sidan om plastikkirurgi

Gå tillbaka   Forum om Plastikkirurgi > Diskutera plastikkirurgiska ingrepp > Bukplastik

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2008-08-31, 10:05
Member

Reg.datum: Aug 2008
Standard Konsultation

HEJ ska på konsultation idag angående en stor bukplastik, vägrar ha denna mage som inte ger sig trots träning. Har även fått 2 barn och gick upp mkt i vikt med båda, bryr mig inte så mycket om att jag har stor rumpa och kraftiga lår, BARA jag har en "PLATT" mage. Om allt går som det ska idag tänkte jag att jag kunde skriva lite om hur allt går här inne på forumet, själv är jag nyfiken på andra och deras operationer och jag sitter jämt som klistrad framför TV´n när det handlar om plastikoperationer.
Annamaria
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2008-08-31, 14:43
Member

Standard Så var det klart

Har nu varit på konsultation, gick bra fick stort förtroende för "min" läkare, ska ringa i morgon och beställa tid, det är ca 5 veckors väntetid. Bestämde mig för en "stor" bukop. då mina magmuskler inte är riktigt "som de ska" så då tajtar han till dom också. Återkommer igen om nu nån tycker att det är roligt att läsa om det?
annamaria
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2008-09-01, 17:27
Member

Standard Idag

Idag måndag så ringde jag och beställde tid, helst hade jag vilja gjort det igår,men nu är det ju vänte tid förstås så jag fick en tid den17 oktober, pirrar i magen bara jag tänker på det!!!
annamaria
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2008-09-20, 23:41
Oregistrerad användare

Thumbs up Grattis

Vad roligt för dig att det blir av. Själv ska jag göra min operation (stor med navelflytt) den 3 oktober. Det ska bli skönt att bli av med allt extra. Jag blev enormt stor då jag bar tvillingar. Extrahänget har inte gått att träna bort, så nu efter sjutton år har jag gett upp. Om du vill så kan vi skriva här på forumet om våra tankar och framsteg.

Sanna
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2008-09-21, 09:24
Member

Standard Vad kul

att det är fler som jag Jag var rädd för att detta var ett helt dött forum, har inte fått nån respons, jag själv skulle tycka det var jättespännande att läsa om nåns operation om jag själv gick i de tankarna, men vi är ju olika, och tur är väl det.
Själv är jag just nu nyopererad (19sept) har gjort artroskopi i höger knä, trasig menisk, funkade bra och jag går redan riktigt skapligt.
Vore jättekul om vi kunde hålla kontakten och skriva här vad vi gjort, om du hellre vill maila så kan vi göra det!
Skönt för dig att det inte är så långt kvar, du får lova att inte skrämma upp mig alltför mycket efter din operation :-)
annamaria

Senast redigerad av annamaria den 2008-09-21 klockan 09:27. Anledning: tryckte på skicka för snabbt .-)
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2008-09-21, 11:29
Member

Reg.datum: Sep 2008
Smile Hej annamaria

Vad roligt att höra och jag lovar jag inte ska skrämma upp dig.

Det är rätts så äkta då jag ska bli av med mitt gips på tisdag efter en fotledfraktur och operation för sex veckor sen.
Jag var jätte orolig att bukoperationen inte skulle bli av. Det räckte med att vi var tvungna att avboka vår turkietresa.

Känner du att det skulle vara lättare att vi mailar till varandra så är det okey för mig.

Vart ska du göra din operation?

Sanna
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2008-09-21, 14:17
Member

Wink Hej Sanna

Precis så tänkte jag också när jag äntligen fått min operationstid för menisken, om det skulle strula till det med bukoperationen, men som tur är så ska det inte inverka på varandra. Jag håller tummarna för att jag ska bli snabbt återställd för vi har en Thailandsresa inbokad, kan förstå hur du kände det när ni fick avboka Turkietresan.
Thailand åker vi till 1 gång/ år och jag ser så fram emot resan, men vi åker inte förren 15 februari -09, så jag SKA ju vara OK till dess, men min man har varnat mig, "bättre du gör bukop. efter Thailand" men jag vill ju ha den gjord så fort som möjligt.
Jag ska operera mig hos "Plastikakademien" I linköping, (ska också göra en "storbukop. där de flyttar naveln, som jag ser ut är det ända chansen för att det ska bli bra, en liten skulle inte vara tillräcklig på mig) det är Gunnar Kratz som gör op. han jobbar som plastikläkare på US i Linköping till vardags, jag kände mig jättetrygg med honom på konsultationen.
Var ska du göra din op? För mig går det bra att prata här, så kan ju andra nyfikna få ta del av det också. Jag har skrivit lite på "bukefalos" forum också, det är en del där inne som har genomgått samma sak och vissa som var STARKT emot en op. (vill du kolla bukefalos så är jag "majeld" där
annamaria
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2008-09-21, 18:33
Member

Cool Hej igen annamaria

Jag ska operera min på "Plastikhuset" i Linköping. Dr Pär Danielsson som ska utföra min bukop är arbetskollega men Gunnar Kratz på US. Jag gjorde en bröstförstoring i mars -08 hos Dr Danielsson som jag är mer än nöjd med. Själva operationen görs på US i Linköping.
Ska du göra någon fettsugning samtidigt?
En sån extrem otur ska du väl inte ha så du behöver avboka Thailandsresan på grund av bukop.
Jag tycker du gör rätt som gör op nu och inte efter Thailandsresan. Det blir ju en sporre till att komma igång träning.
Då jag har hoppat omkring på krycker så har jag inte kunnat träna som jag brukar och det känns vill jag lova. Det var inte nog med att jag bröt höger fotled utan jag stukade vänster fot krafigt.
Jag har lite kortare tid för återhämtning efter operationen innan vi åker. Vi har bokat en resa till Goa, Indien den 2 december. Min läkare tycker inte att det är kort tid efter op. Måste ju få lite semester i år. Min man tycker att det var bättre att göra op som jag har planerat sedan i början av sommaren.
Jag ska gå in på "bukefalos" och läsa lite.

Sanna
Svara med citat
  #9 (permalink)  
Gammal 2008-09-22, 07:49
Member

Smile Hallo

Japp, jag gör en fettsugning samtidigt av buk och "kärlekshandtagen" där de kommer åt helt enkelt..
Jag har varit med i viktväktarna och till Thailandsresan i år gick jag ner från 76,6 kg till 63kg och var supernöjd (förrutom magen då..) sen gick jag upp i Thailand förstås och sen har min menisk krånglat hela tiden så jag har haft problem att hålla igång träningen ordentligt, så tyvärr väger jag mer än 63 nu. Nu innan op hade jag tänkt köra så det ryker för att inte vara för stor men så kom ju knäop. "ivägen" och nu väger jag egentligen för mycket skulle vilja gå ner 5 kg innan den 17 oktober, men det klarar jag aldrig... Jag har jättelätt för att småäta, är ju "arbetande hemmafru" (vi har eget som jag sköter det administrativa åt) dagtid går det ändå ganska bra men kvällarna . Måste försöka vara konsekvent nu!!!
Va kul att vi ska opereras av två kollegor, du bör liksom jag bo runt linköping alltså, vi kanske tom kan träffas nån dag. Du låter mycket yngre än mig, jag blir 41 senare i år och min man och jag har 2 barn på 10 och 15 år, vi har hund och 3 katter och bor på landet men ändå väldigt centralt.
När jag var runt 20 funderade jag på att förstora brösten, hade liten A kupa och hatade det, var i väg på konsultation, men nån op blev aldrig av och idag är jag glad för det, iofs är det väl inte några jättetuttar jag har men jag är relativt nöjd med dom ändå kunde väl vara fastare förstås
Har ni varit i Indien förrut? Har en kompis som var där i februari för första gången.
annamaria

Senast redigerad av annamaria den 2008-09-22 klockan 07:49. Anledning: glömde en grej
Svara med citat
  #10 (permalink)  
Gammal 2008-09-22, 10:14
Member

Wink Hallo

Jag ska inte göra någon fettsugning då min läkare inte kan garatera ett bra reslultat. Han menar att det är bättre att eventullet göra det vid ett senare tillfälle om det skulle behövas. Och jag känner att jag kan lite på honom. I och med det vill jag inte säga att andra läkare göra fel. Allt beror ju på hur man kroppen ser ut.
Angående vikten så sitter vi ungefär i samma sits. Jag vet att jag har lätt att gå upp i vikt. Detta har har varit en stor ursäkt till att inte sluta röka. Men i början av förra året så bestämde jag mig för att sluta. Det var faktiskt under vår semester i Thailand feb-mars -07. Jag började träna när jag kom hem och i maj slutade jag röka och har lyckats hitills. Jag var storrökare minst ett paket om dagen. Efter rökstopet så ökade jag träningen trots detta så gick jag upp några kilon. Men vad hade hänt om jag inte hade tränat, vågar inte tänka på det. Så nu efter snart sju veckor utan någon riktig träning börjar det kännas. Så efter bukop så blir det till att ta itur med det.
Att jag har valt att göra en bröstförstoring beror på att jag ville ha tillbaka fastheten och att brösten var så ojämna i storlek. När jag ändå skulle fylla ut dem så valde jag att lägga till lite extra. Nu ligger jag mellan c-kupa och d-kupa. Hade innan en liten b-kupa. Resten av kroppen är ju inte så liten.
Jag bor i centralt i Norrköping så det är inte helt omöjligt att vi kan träffas nån dag. Jag om min man har ett par tvillingtjejer på 17 år, inga husdjur.
TACK för kompimangen om min ålder. Jag blev 43 år i augusti.
Nej, vi har inte varit i Indien tidigare. Men jag tror att det blir riktigt bra. Vi kom över en riktigt billig charter resa.
Längtar tills imorgon när jag blir av med gipset. Men jag längtar mest efter nästa fredag även om det känns pirrigt.
Det finns ett till forum som jag har hittat. Jag heter sala i det forum.
http://www.plastikkirurgiforum.se
Tack för mailadressen. Du ska få min också.

Sanna
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får posta nya ämnen
Du får posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.4
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.2.0
All rights reserved