Gå tillbaka   Forum om plastikkirurgi & kosmetiska behandlingar > AVDELNINGAR > Plastikkirurgi > KROPPSFORMANDE KIRURGI > Bukplastik

Bukplastik Avlägsnande av fett och överskottshud på magen samt uppstramning av framåtbuktande bukvägg

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2009-02-24, 11:49   #1 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Reg.datum: Feb 2009
Standard Snart är det dags!

Hej allihopa!

Jag heter Marie och jag har bantat bort ca 50 kg. Har nu massa hud som hänger och har länge funderat på att göra en bukplastik.

Jag var på konsultation igår och fick operationstid för en stor bukplastik 30 mars. Jag måste dock gå ner minst 5 kg tills dess. Nu ska hårdbantas.

Undrar om det är någon som har lite tips man bör tänka på innan operationen?
Skulle vara väldigt kul att komma i kontakt med personer som är eller har varit i samma situation som ajg själv.

Marie är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-02-25, 20:55   #2 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Standard jag har gjort det efter vktminskning

Jag råder dig att se till att fara i god fysisk kondition innan operationen Du ska heller inte utsätta dig för någon sträng diet månaden innan din operation.
Det har nu gått 4 veckor sedan jag gjorde min stora bukplastik. 2 kilo togs bort i form av skinn från magen. Även om jag fortfarande är svullen så är resultatet fantastiskt, ingen lös och sladdrig hud på magen.
Direkt efter din operation kommer du att ha superont. Jag hade turen att få min operation utförd å Karolinska och fick stanna där i 5 dgr, jag fick under tiden full smärtlindring. Jag fick inte åka hem förrän de tog bort mina drännage.
Snittet och såren har läkt utan komplikationer och mitt ärr kommer nog inte synas i framtidn.
Jag råder dig att skaffa en välsittande maggördel. Den kostar visserligen ca 1000kr men det är den värd. Det finns en atteljé på västmannagatan 73 i stockholm där du kan få prova ut en gördel som du ska bära i tre månader, Företaget heter Bijas konfektions AB, du kan gå in på deras hmsida www.bijas.se
Alexpalex är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-03-03, 20:24   #3 (permalink)
Member
No Avatar

Reg.datum: Sep 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marie Visa inlägg
Hej allihopa!

Jag heter Marie och jag har bantat bort ca 50 kg. Har nu massa hud som hänger och har länge funderat på att göra en bukplastik.

Jag var på konsultation igår och fick operationstid för en stor bukplastik 30 mars. Jag måste dock gå ner minst 5 kg tills dess. Nu ska hårdbantas.

Undrar om det är någon som har lite tips man bör tänka på innan operationen?
Skulle vara väldigt kul att komma i kontakt med personer som är eller har varit i samma situation som ajg själv.
Hej Marie!
Grattis viktnedgången. Jag har gjort en stor bukplastik i oktober 2008. Jag vill rekommendera att du titta in på ett liknade forum där är det mer aktiva medlemar. Jag finns där under namnet Sala. Där hittar du mycket råd.
http://www.plastikkirurgiforum.se/
Kram
Sanna
Sanna är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-03-09, 11:10   #4 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

jag har inte gjort nån buk op men VILL dock små nervös , sen låång sjukskrivning men det är väl värt detta, jag har gjort bröst minsking i falköping var jätte nöjd så jag kommer nog köra på buk op där oxå , är det nån som gjort en redan hos dom. kosmetisk kirurgi heter dom

anita

Svara med citat
Gammal 2009-03-11, 10:23   #5 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sanna Visa inlägg
Hej Marie!
Grattis viktnedgången. Jag har gjort en stor bukplastik i oktober 2008. Jag vill rekommendera att du titta in på ett liknade forum där är det mer aktiva medlemar. Jag finns där under namnet Sala. Där hittar du mycket råd.
http://www.plastikkirurgiforum.se/
Kram
Sanna
Jag har försökt att registrera mig ppå det forumet, men får bara fram meddelandet att forumet är stängt för registrering av nya medlemmar. Har även mailat administratören, men utan svar.
Marie är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-03-11, 10:25   #6 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare Visa inlägg
jag har inte gjort nån buk op men VILL dock små nervös , sen låång sjukskrivning men det är väl värt detta, jag har gjort bröst minsking i falköping var jätte nöjd så jag kommer nog köra på buk op där oxå , är det nån som gjort en redan hos dom. kosmetisk kirurgi heter dom

anita
Det är i Falköping jag ska göra min bukplastik, de verkar vara väldigt duktiga där med lång erfarenhet.

Kan för övrigt meddela att jag lyckats gå ner 5,5 kg de två senaste veckorna! Ska försöka gå ner 10 kg inför operationen
Marie är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-07-19, 18:18   #7 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard bukplastik

Citat:

anita
skall göra en bukplastik i januari i falköping och sedan ett bröstlyft, suger de även fett när man gör en bukplastik?

Svara med citat
Gammal 2009-07-20, 09:18   #8 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Standard

Citat:
skall göra en bukplastik i januari i falköping och sedan ett bröstlyft, suger de även fett när man gör en bukplastik?
Det är olika. Jag valde en stor bukplastik och då ingår även fettsugning. Vilken ska du göra? Bara ta bort hud? Lycka till, ska hålla tummarna för dig!
Marie är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies