|
|||||||
| Bukplastik Avlägsnande av fett och överskottshud på magen samt uppstramning av framåtbuktande bukvägg |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Gäst
|
Hej
Jag trodde jag hade en bra chans att få en magoperation betald av Landstinget, då det haft ganska svåra konsekvenser för mig de senaste 15 åren av all bantning och släpande mage. Fick tyvärr avslag av kirurgen idag och känner mig för jävla ledsen just nu. Har inte råd att operera, då jag lever på existensminimum. Jag är 180 lång väger 72kg men ser ändå lönnfet ut. Finns det någon annan väg att ta? Sa till tanten att jag kommer banta mig själv till döds om det inte blir en operation. |
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Gäst
|
Citat:
Självförtroendet är kört i botten, börjar bli väldigt sugen på att ta livet av mig, andra alternativ är ett rån, ta rakblad och tråd och prova operera själv. Landstinget dom skiter fullständigt i detta, jag va inte ens i närheten av att få en operation. I Västerbotten så ska man ha ett rent enormt daller för att det ska fixa sig. Känns rätt taskigt när man läser om folk i andra delar av Sverige som fått hjälp och haft ungefär lika mycket som mig att ta bort, det gäller att bo på rätt ställe också. Lever på soc så det finns inte en chans att ta lån eller nåt, har provat sökt av Soc till detta också men det gav inte så mycket. Nu ska jag fortsätta sjunka djupare in i min depression och vänta på ett mirakel. |
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Gäst
|
Jag har fått en beviljad av landstinget men inte av KS, skumt nog. Jag fick min beviljan av dr. Urs Wenger på Norrtälje sjukhus och nu har jag blivit förflyttad till en privat plastikkirurg som landstinget ska bekosta.
Mitt tips är helt enkelt att inte ge upp! Sök på nytt och sök överallt där möjligheten finns. Nu vet jag inte vilket län du bor i men ändå. Be din husläkare skicka remiss och kontakta själv alla sjukhus som utför och be om ett läkarsamtal. Var på, på, på. Visa att du inte ger dig och fotografera och förklara i detalj dina (medicinska) grunder. Hoppas allt går bra för dig! Lycka till! |
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Gäst
|
Nationella indikationer för bukplastik
Hängbuk med ett konstant hudveck (≥ 3cm) som orsakar ett eller flera av nedanstående • Besvär med underlivshygien • Sår/eksem i hudveck • Besvär med vattenkastning • Psykosociala besvär • Sexuella problem • Stora svårigheter att hitta passande kläder • Låg livskvalitet • Smärtor från ländryggen • Påverkad rörelseförmåga • Bukmuskelproblem • Utseendehandikapp • Sjukskrivning Stabilt BMI, helst < 25 men högre BMI kan accepteras efter sammanvägning av patientens övriga symtom. http://www.karolinska.se/PageFiles/4...epslanguage=sv Mitt tips är att läsa på så mycket som möjligt om bukplastiken! Detta var mitt tillvägagångssätt och är man medveten om vad de verkligen tittar efter är det också lättare att trycka på dessa punkter. Mitt råd är att läsa igenom allt som står på bifogade länken. Lycka till! |
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:00.

Linjär visning