|
|||||||
| Fettsugning Kroppsskulptering genom fettsugning. |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Gäst
|
Jag fettsög mig med Body Jet för 3 veckor sedan. Hela magen, love handles, rygg och bh valk. 2,3 liter togs bort.
Jag ser fina resultat på sidorna och gjorde detta nästan omgående. Magen är dock fortfarande stor och jag är inte alls nöjd. Kan svullnaden lägga sig olika snabbt på de olika områdena? Mår sämre nu än innan operationen, då man lagt ut mkt pengar samt hade sett fram emot en relativt platt mage, men så är inte fallet. Läkaren sa inget om vad jag kunde förvänta mig innan operationen, det gör mig lite nervös nu i efterhand. Avgör läkaren eller jag om fettsugningen inte blivit "lyckad". Om man vill ta bort mer- måste man då betala igen eller gör dom det gratis? Hur har det varit för er andra? När såg ni resultatet? |
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Gäst
|
Jag såg genast att mina lovehandles var borta. Ridbyxlåren var nog lika stora som innan och det höll väl i sig i alla fall en månad efter smartlipon. Sen blev dom mindre.
Jag hade kostat på mig 14 LPG-behandlingar efteråt och masserat själv. Begärde läkarkoll efter 16 veckor eftersom jag hade en utbuktande bulle på ena låret, under rumpan, och det var ojämnt på andra låret. Min läkare på Laser&Estetik i Stockholm sade genast att detta skulle korrigeras och jag hade tur nog att få det gjort redan sent nästa eftermiddag. Jag hade varit orolig att det skulle bli en diskussion hit och dit om behovet av korrigering (och även att jag kanske skulle behöva betala något). Eller att han skulle säga att jag får vänta till i höst och sen återkomma för diskussion. Jag känner mig mycket nöjd över bemötandet och det kostade ingenting. Däremot är mina lår nu två månader efter korrigeringen fortfarande inte snygga. LPG-kuren kändes ju ganska bortkastad och jag har nu börjat på en ny kur. Så där blev det ju en hel del extra kostnader. Det var ju jobbigt att korrigeringen blev precis före min sommarsemester, men skönt att få det fixat direkt. Men trist att låren till stor del var tillbaka där det hela började. Jag fick ju också skydda dem för sol hela sommaren. När jag har byxor på mig är ju ridbyxlåren borta, men huden är gropig och mörkflammig. Det kan tydligen bli pigmentskador/rubbningar av lasern. En sköterska på kliniken som själv haft samma sak, sade att det försvinner med tiden. Så jag väntar.... Hur som helst så lär det ta tid, 6 månader till ett år, innan slutresultatet syns. Ska på solsemester till jul och hoppas verkligen att det ser bättre ut då. Vänta ytterligare någon månad. Be sen att få träffa läkaren och visa dig och hör vad han/hon har att säga. Var beredd att stå på dig! |
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Gäst
|
Jag gjorde för ett tag sedan en smartlipo på laser & Estetik i Stockholm och nu har det blicit som en stor förhårdnad på magen. Kommer denna att gå bort? Hur lång tid dar det innan man ser resultat och när kommer smärtan gå bort när man tar på magen?
Hade varit jätte fint med svar
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Gäst
|
Hej! Jag gjorde ett smartlipo ingrepp på Laser & Estetik i stockholm. Kändes väldigt tryggt vid konsultationen och jag fick ett seriöst intryck av kirurgen och kliniken. Det som jag tyckte kändes mest tryggt var just detta med eventuella korrigeringar. Läkaren sa att korrigeringar inte är så vanliga men ifall det skulle behövas så skulle jag få en korrigering utan kostnad. Nu efteråt så är jag supernöjd med resultatet av mina mage och kärlekshandtag och jag behöver därmed ingen korrigering. Läkaren och sköterskan kontaktade mig 2 gånger efter operationen för att se hur jag mådde, det kändes tryggt. Jag fick ett återbesök redan efter 2 veckor samt sedan ett besök efter 3 månader. Jag har under tiden gjort en LPG kur och har inga förhårdnader. Har inget negativt att säga om kliniken och dom bryr sig verkligen om patienterna. Rekommenderas.
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Gäst
|
Hej !
Läst era inlägg och vill bara säga att även jag har gjort Fettsugning fast med body jet tekniken på klinik34 i Gbg , magen var svullen och bucklig i 2 månader men om man läser runt så är det en del av läkningen och nu e den platt jämn och fin;-))). Före och efter behandlingar med lpg ingick på den kliniken och dom hade även en personlig tränare och kostrådgivare som man fick boka sig hos efter operation och det tyckte jag var väldigt bra, även det utan extra kostnad... Kirurgen och tjejerna har verkligen mkt tålamod och förståelse då jag säkert ringt dom tusen ggr både före och efter min operation kan starkt rekomendera body jet , för att jag var inne på smart lipo först men efter mycket research förstått att body jet är den skonsamaste o bästa fettsignings metoden;-))) har ni frågor ställer jag gärna upp och stöttar!!! Hälsningar Plattis |
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Member
Reg.datum: Jun 2011
|
Jag har tidigare gjort smartlipo av ridbyxlåren på L&E och masserar dem fortfarande i hopp om att resultet ska bli bättre.
Gjorde nyss magen på annan klinik och har samma problem som i inlägget här ovanför. Svullet och hårt, särskilt på ett ställe nära naveln. Gör ont! Läkaren säger att det är ett blåmärke under vävnaden, vätska samlas och det blir hårt och svullet. Det är ofarligt, tillhör normal läkningsprocess på magen, särskilt kring naveln och nedåt. Det ska försvinna av sig själv med tiden. Jag har fått instruktioner att massera magen 3 minuter 3 gånger dagligen och har just börjat med det. Det är ju både hårt, ömt och känslolöst på samma gång och massagen känns ganska läskig så här i början. Men jag vet hur viktigt det är med massagen - så det är bara att stå ut. Läkaren har gjort sitt jobb och nu måste jag göra mitt för att det ska bli bra. Smartlipo är ju ingen "quick fix" utan slutresultatet dröjer 6-12 månader. Lycka till, hoppas det blir bättre med tiden, men räkna med att det tar tid. |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| När får man operars efter amning? | Oregistrerad anv Carro | Bröstförminskning | 0 | 2010-01-30 09:29 |
| När kan man börja träna igen? | Oregistrerad användare | Bröstförstoring | 0 | 2009-06-20 20:00 |
| Olikformat resultat? | Oregistrerad användare | Bröstförstoring | 0 | 2009-05-30 22:13 |
| Ser inläggets kanter | ledsen | Bröstförstoring | 2 | 2009-02-11 14:51 |
| När ser man resultatet??? | Oregistrerad användare | Fettsugning | 2 | 2007-11-09 14:59 |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:29.

Linjär visning