Gammal 2011-11-05, 10:12   #1 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard LPG-massage efter operation

Hej,
jag ska snart fixa innanlår och gäddhäng och träffade i flera olika läkare inna jag bestämde mig. De hade dock olika åsikter om hurudvida det var nödvändigt att efter operationen gå på massage behandlingar för att få ett så jämt resultat som möjligt. Vad har ni för erfarenheter och ska jag gå till ngt speciellt ställe och få massagen utförd på isf (bor i Sthlm) då jag opereras i Finland?

/Anna

Svara med citat
Gammal 2011-11-07, 18:13   #2 (permalink)
Member
No Avatar

Reg.datum: Jun 2011
Standard LPG i Stockholm

Hej Anna! Jag har gjort smartlipo av bl.a. ridbyxlår på Laser & Estetik i Stockholm (och 2 omgångar med 8 LPG-behandlingar i varje där) samt magen på Clinic Estetic i Helsingfors. Har köpt 14 LPG-behandlingar på Acape (numera på på Kungsgatan) och gjort drygt hälften av dem.

L&E var ganska dyra, men ligger mycket nära mitt jobb. I första omgången inriktades behandlingarna väldigt mycket på mina smartlipo-områden och jag tyckte att terapeuterna verkade mer erfarna. Andra omgången behandlades lite överallt och tjejerna verkade vara ganska nya.

Magen gjordes för 5 veckor sedan och jag har just påbörjat resten av mina LPG på Acape. Det blir väl ju mycket att enbart behandla magen under 35 min så jag får även på låren, höfterna och andra behövliga ställen.

Läkaren i Helsingfors betonade starkt vikten av egen massage flera gånger per dag och jag masserar flitigt. Han verkade inte riktigt så övertygad om LPG:ns förträfflighet. Men eftersom jag läst någonstans (på ett forum tror jag) att många USA-läkare inte gör smartlipo utan att man får LPG efteråt, så tänkte jag att det är bäst att kosta på mig LPG för att få ett bra resultat. (Nu blev ju inte låren så bra som jag hoppats och jag fick även korrigering gjord, och det är ännu inte bra, men det har jag ju skrivit om i andra trådar här).

Ring runt! Kolla priser - samt även om behandlingsstrumpa ingår! Betalade 300 kr på L&E. På Acape inkluderad i priset. Det är väldigt olika har jag förstått.

Närheten till kliniken och att de verkligen har LEDIGA TIDER tider som passar är ju också av stor betydelse. Min erfarenhet är att kliniker som haft billiga erbjudanden kan vara mer eller mindre fullbokade under lång tid.

Lycka till!
Mineraladdict är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-11-07, 22:06   #3 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mineraladdict Visa inlägg
Hej Anna! Jag har gjort smartlipo av bl.a. ridbyxlår på Laser & Estetik i Stockholm (och 2 omgångar med 8 LPG-behandlingar i varje där) samt magen på Clinic Estetic i Helsingfors. Har köpt 14 LPG-behandlingar på Acape (numera på på Kungsgatan) och gjort drygt hälften av dem.

L&E var ganska dyra, men ligger mycket nära mitt jobb. I första omgången inriktades behandlingarna väldigt mycket på mina smartlipo-områden och jag tyckte att terapeuterna verkade mer erfarna. Andra omgången behandlades lite överallt och tjejerna verkade vara ganska nya.

Magen gjordes för 5 veckor sedan och jag har just påbörjat resten av mina LPG på Acape. Det blir väl ju mycket att enbart behandla magen under 35 min så jag får även på låren, höfterna och andra behövliga ställen.

Läkaren i Helsingfors betonade starkt vikten av egen massage flera gånger per dag och jag masserar flitigt. Han verkade inte riktigt så övertygad om LPG:ns förträfflighet. Men eftersom jag läst någonstans (på ett forum tror jag) att många USA-läkare inte gör smartlipo utan att man får LPG efteråt, så tänkte jag att det är bäst att kosta på mig LPG för att få ett bra resultat. (Nu blev ju inte låren så bra som jag hoppats och jag fick även korrigering gjord, och det är ännu inte bra, men det har jag ju skrivit om i andra trådar här).

Ring runt! Kolla priser - samt även om behandlingsstrumpa ingår! Betalade 300 kr på L&E. På Acape inkluderad i priset. Det är väldigt olika har jag förstått.

Närheten till kliniken och att de verkligen har LEDIGA TIDER tider som passar är ju också av stor betydelse. Min erfarenhet är att kliniker som haft billiga erbjudanden kan vara mer eller mindre fullbokade under lång tid.

Lycka till!

Hej,
och stort tack för ett utförligt svar.
Bra med info från USA också, annars tillför ju LPG en rätt bra merförsäljning för klinikerna, så alltid bra att kolla från flera håll. Hur ofta rekommenderar du att gå? Har läst 1 ggr/vecka här och att man alltså börjar efter en månad efter operationen?

Tråkigt att du inte blivit nöjd med benen... men hoppas magen blivit bra.
/A

Svara med citat
Gammal 2011-11-10, 16:31   #4 (permalink)
Member
No Avatar

Reg.datum: Jun 2011
Standard Ang. LPG efter smartlipo

Jag har börjat lite drygt 4 veckor efteråt. 1 gång per vecka känns ganska lagom. Några gånger har jag gått lite oftare, var 5-6:e dag. Jag har fått 2 av de 6 behandlingar (av 14) jag hade kvar på Acape. Hoppas jag inte känner att jag behöver fler - för det kostar ju en del.
Mineraladdict är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies