|
|||||||
| Fettsugning Kroppsskulptering genom fettsugning. |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
Reg.datum: Nov 2011
|
Hejsan,
Jag är väldigt sugen på att göra en smartlipo på flertalet ställen, men min första prioritet är magen. Jag har precis varit på konsultation hos Mattias Elmér på Laser & Estetik i Stockholm. Innan jag bokar in en tid eller bestämmer om jag ska våga göra en operation över huvudtaget vill jag väldigt gärna höra allt möjligt av er som redan har gjort det här, tänker göra det eller har väldigt bra kunskap inom områden.
Jag skulle bli jätteglad om ni ville dela med er av era BILDER! Jag är tacksam för alla svar jag kan få. Vare sig du bara har svar på en eller alla mina frågor. Stort tack på förhand! |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hej,
Jag känner igen mig mycket i ditt meddelande. Jag kollade runt hos massa kliniker innan jag gjorde mitt val, Laser & Estetik i Stockholm kändes väldigt seriöst och jag hade hört positivt om dom från olika håll. Jag gjorde en laserfettsugning hos Mattias Elmér för drygt en månad sedan. Vi diskuterade magen, kärlekshandtagen och insidan av låren. Blev rekommenderad att dela upp detta i 2 omgångar eftersom det var säkrare så. Läkaren sa att för mycket bedövningsvätska vid samma tillfälle inte var hälsosamt, därför kunde vi inte göra allt samma dag. Dessutom skulle läkningen vara lättare ifall man delade upp det. Nu så tycker jag att det var rätt beslut med tanke på min snabba återhämtning. Jag hade ganska höga förväntningar inför operationen och fick mycket förtroende för doktor Elmér. Nu i efterhand är jag hur nöjd som helst Midjan är slank och magen är platt och fin. Låren skaver äntligen inte mot varann och jag kan ha på mig mindre storlekar! Hade lite verk första dagarna efter operationerna men det stoppade mig inte att jobba. Första operationen gjordes på en fredag och på måndagen jobbade jag som vanligt. Nu ca en månad senare har mina svullnader försvunnit och det ser jättebra ut! Enligt min doktor så kommer resultatet att bli ännu finare, han sa att läkningsprocessen fortfarande pågår. Kan säga att jag kommer vara nöjd även om det jag ser i spegeln idag blir slutresultatet, klagar dock inte om det blir ännu bättre ![]() Jag fick betala 98 000 kr för kalaset, men det är inget jag ångrar. Du kan alltid försöka pruta priset lite om du känner att det är för högt ![]() I övrigt så kändes det som att personalen runt om var mycket kompetent. Sköterskan stod vid min sida nästa hela tiden, det kändes jätte tryggt. Fick telefonsamtal från kliniken 2 gånger efter operationen där dom bara kollade hur jag mådde. Kändes så tryggt att dom verkligen bryr sig om patienten även efter operationen. Kändes även tryggt att dom hade så stora lokaler och operationssalar på L&E, fick dåliga vibbar av detta när jag besökte ett par andra kliniker (vill helst inte namnge). Jag ska på ett återbesök om 2 veckor och ta lite efterbilder. Är sugen att blogga om min upplevelse på L&E sthlm och lägga upp mina bilder. Jag kan ju skicka bilderna till dig när jag har fått dom så får du se mitt resultat. Nu funderar jag på att fettsuga hakan, men det får vänta några månader. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Gäst
|
Har laserfettsugit mina lovehandles på Laser och Estetik Stockholm hos Erik Wassberg. Kan varmt rekommendera den kliniken. Oerhört nöjd med resultatet och service. Dom är väldigt noggranna i sitt arbete och får en att känna sig trygg. Jag återhämtade mig inte riktigt lika snabbt som du beskrev, tog 1 veckas ledighet från jobbet för att verkligen få vila ut. Det gjorde inte värst ont efteråt trots att man fick ut rätt så mycket fett. Gördeln va en aning obekväm men man vänjer sig ganska snabbt.
Det stod mellan Laser & Estetik Stockholm samt en annan klinik. Av rekommendation från ett par väninnor valde jag LE trots att jag bor 40 mil från kliniken. Gick ganska smidigt att ta tåget då kliniken bara låg ett stenkast från stationen, det var heller inga problem att ta sig hem efter operation. Fick möjlighet att övernatta på kliniken men kände mig alldeles för pigg för det. Erik W är verkligen en kirurg jag rekommenderar, otroligt förtroendeingivande och noggrann. Hört gott om Patrik Höijer också men valde Erik Wassberg pga att mina väninnor opererat sig hos honom. Ett tips om du inte känner dig helt säker men den kirurg då träffade så fick jag höra att det fanns möjlighet att träffa andra kirurger på samma klinik. Lycka till! . |
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Member
|
Tack även på det här forumet gumman77!
![]() Och tack även till dig som opererat dina lovehandles hos Wassberg. Ska nog ringa dit imorn och se om jag inte kan höra mig för om läkarna. Känns som det står mellan dr, Elmer, Wassberg eller Höijer. Är det fler som har erfarenheter eller tips så skriv gärna! Vill ha så mkt kött på bena som möjligt innan jag bokar nåt. Tack! |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Gäst
|
Hej, jag gjorde smartlipo på Laser & Estetik i Stockholm för ca en månad sedan.
Först gjorde jag kärlekshandtagen och rygg, detta tog fyra timmar och jag var helt trygg och kände ingen smärta på hela tiden. En vecka senare gjorde jag smartlipo på magen även detta tog fyra timmar och utan smärta. Jag är fullkomligt nöjd med att dela upp fettsugningen på två gånger dels på grund av att det tar ca åtta timmar annars och det är mer påfrestande för kroppen att ligga där utan mat osv, och att det är ett större ingrepp än man tror så kroppen behöver återhämta sig lite emellan om det finns möjlighet, enligt min läkare Erik Wassberg. Nu efter en månad har jag börjat med LPG behandlingarna, det känns onödigt att snåla in på detta när man redan betalat så mycket. Behandlingarna mjukar upp områdena som är fettsugna och dämpar svullnaderna. Jag märker redan stor skillnad efter tre gånger. För övrigt är jag supernöjd med min nya platta mage och rygg + höfter. Detta är det bästa jag gjort och borde gjort för flera år sedan. Rekommenderar verkligen kliniken och Erik Wassberg. (totalt kostade operationerna 75000, priset beror nog lite på hur mycket som ska göras.) hälsningar Eliza |
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Member
|
Hej igen,
Nu har jag varit på en andra konsultation och träffat Erik Wassberg. Jag känner egentligen samma förtroende och fick samma kontakt med båda personerna, men har blivit lite påverkad av allt som skrivs här på nätet. Det står ju ingenting dåligt om Elmér överhuvudtaget, men däremot så är det väldigt många som är jättenöjda med Wassberg. Kändes skönt att få prata med två olika läkare. Jag har nu bokat in operation av mage, kärlekshandtag, rygg, insida lår och knän bara några dagar innan julafton. Dvs om ganska precis en månad. Eftersom det är så många områden ska vi dela upp det på två tillfällen: onsdag och fredag. Jag är jättenervös men samtidigt jättepeppad! Är fortfarande osäker på om jag bör gå ner mer i vikt innan jag gör någon sån här operation, men enligt båda läkarna jag träffat, spelar det ingen roll. Har skrivit med en fråga experten här på sajten som tyckte jag skulle gå ner kanske 6 kilo innan (väger 80 kilo idag och siktar på en målvikt kring 65 kilo). Men läkaren som tyckte jag skulle gå ner lite innan har ju och andra sidan inte sett hur jag ser ut i verkligheten så svårt för honom att ge mig det bästa rådet. Gör jag fel som väljer att operera mig nu med den vikt jag har? (minus ca 3 kilo som jag hinner gå ner) ![]() Skulle gärna att du som gjort dessa områden eller flera av de områden jag nämner skriver om era erfarenheter. Har även du varit överviktig som jag innan du gjort dessa operationer? Alla historier är intressanta! Både bra och mindre bra upplevelser och resultat! |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Member
Reg.datum: Jun 2011
|
Mattias Elmér gjorde smartlipo på mina ridbyxlår samt "handtagen". Som jag skrivit om i andra trådar här så fick han efter några månader göra korrigering av mina lår. Nu har det gått 5 månader sedan korrigeringen. Jag har kostat på mig totalt 30 LPG-behandlingar (16 på L&E) och är inte nöjd med resultatet. På två ställen buktar det inåt på låren och det ser konstigt ut. Enligt en läkare på annan klinik har det tagits bort för mycket fett där. Huden på låren var också mörk och missfärgad och det är först nu det börjar se bättre ut.
Jag planerar att gå dit på återbesök i början av nästa år och tala om att detta är INTE vad jag förväntade mig - efter att ha spenderat 60 000 kr hos dem! Själv skulle jag alltså inte rekommendera Elmér till någon jag känner, men enligt denna tråd verkar ju andra ha fått bra resultat och det glädjer mig. |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Gäst
|
Hej MD och MA!
Jag gjorde BodyTite mage och insida lår hos Dr Elmér i juni och det har gått jättebra. Det gjorde lite mer ont än jag hade tänkt mig efter att ha läst all inlägg på nätet fast direkt efteråt var det helt ok. De rekommenderade att jag skulle ta en lugn vecka fast det räckte med några dagar. Jag fick bort 2,5l från magen och 1liter från insidan på låren. Tänk vad jobbigt att svälta ut det :-) Benen blev faktiskt snygga nästan direkt men magen dröjde några månader. Nu är det helt sjukt vilken skillnad det är mellan före och efter. Hade nästan glömt hur det såg ut innan jag var på återbesök. Var på konsultation hos Akademikliniken också och Dr Riita Veltheim tyckte jag skulle göra bukplastik. Dr Elmér sa jag kunde välja beoende på vilket resultat jag ville ha. Jag ville inte göra någon stor op med sövning så det blev BodyTite och det är jag glad för. Har bara positivt att säga men det finns nog många bra doktorer där! Lycka till MD det blir toppen när det läkt! Jag tycker MA ska gå på återbesök och kolla upp vad de kan göra! |
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Gäst
|
Hej alla som fungerar på att fettsuga sig.
Jag gjorde Bodyjet för 6 månader sedan på Klinik34 o Fredrik Berne i göteborg. Fettsög mage kärlekshandtag och armar i en behandling. Har varit tvungen att byta garderob efteråt... äntligen har jag formen som jag skulle ha!!! Vem fan orkar träna när Bodyjet finns ![]() /Elle |
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Member
|
Hej,
Vad härligt att höra att ni är så nöjda! Och även bra att höra att jag inte kanske ska förvänta mig drömresultat på magen under den första tiden så att jag inte går och är orolig om det inte blir toppen på en gång. Jag bokade faktiskt in mig på hos dr Wassberg tillslut. Var egentligen hugget som stucket, men blev lite påverkad av allt jag läst på nätet om dr Wassberg. Enligt dr Wassberg var det ingen skillnad på resultat om jag skulle välja bodytite eller smartlipo och därför valde jag tillslut smartlipo. Undrar hela tiden om jag gjort rätt val eller inte, men det borde bli lika bra med båda operationssätten? För mig är det ungefär 3 veckor till operation. Läskigt! Är det några som har bilder från före och efter sina operationer på något av följande områden: mage, kärlekshandtag, rygg, insida lår och insida knän /Mulligadamen |
|
|
|
![]() |
| Tags |
| bodytite, laserfettsugning, smartlipo |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Dr. Sahlin svarar på frågor om näsplastik | Administrator | Näsplastik | 0 | 2009-11-16 12:32 |
| Dr. Sahlin svarar på frågor om ögonlocksplastik | Administrator | Ögonlocksplastik | 0 | 2009-11-16 12:27 |
| Dr. Zachrisson svarar på frågor om bröstlyft | Administrator | Bröstlyft | 0 | 2009-11-16 12:21 |
| Dr. Zachrisson svarar på frågor om bröstförminskning | Administrator | Bröstförminskning | 0 | 2009-11-16 12:14 |
| frågor om kirurgcentrum | Oregistrerad användare | Bröstförstoring | 0 | 2009-07-04 10:19 |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:33.

Midjan är slank och magen är platt och fin. Låren skaver äntligen inte mot varann och jag kan ha på mig mindre storlekar! Hade lite verk första dagarna efter operationerna men det stoppade mig inte att jobba. Första operationen gjordes på en fredag och på måndagen jobbade jag som vanligt. Nu ca en månad senare har mina svullnader försvunnit och det ser jättebra ut! Enligt min doktor så kommer resultatet att bli ännu finare, han sa att läkningsprocessen fortfarande pågår. Kan säga att jag kommer vara nöjd även om det jag ser i spegeln idag blir slutresultatet, klagar dock inte om det blir ännu bättre 
Linjär visning