Gå tillbaka   Forum om plastikkirurgi & kosmetiska behandlingar > AVDELNINGAR > Plastikkirurgi > KROPPSFORMANDE KIRURGI > Fettsugning

Fettsugning Kroppsskulptering genom fettsugning.

Stängt ämne

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2009-05-09, 10:45   #11 (permalink)
Försiktig planerare
Gäst
No Avatar

Standard Fettsugning smartlipo

Hej,

Jag funderar på att göra fettsugning med laser, mage (övre och nedre) och rund midja. Har varit på konsultation på Lite Away. Trevligt bemötande men väldigt "spartansk" omgivning: en trång korridör och ett bord i slutändan av korridören. Jag fick inte se mera, dr. påstod att alla rum var upptagna, fast det var så tyst överallt. Hur ser operationsalen ut? Är det tillräkligt med utrustning och så?
Man vill ju inte utsätta sin kropp för ngt tveksamt, betala dessutom mycket pengar. Tacksam om någon kan beratta mera om den här kliniken.

Gammal 2009-05-13, 08:14   #12 (permalink)
jenny
Gäst
No Avatar

Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Försiktig planerare Visa inlägg
Hej,

Jag funderar på att göra fettsugning med laser, mage (övre och nedre) och rund midja. Har varit på konsultation på Lite Away. Trevligt bemötande men väldigt "spartansk" omgivning: en trång korridör och ett bord i slutändan av korridören. Jag fick inte se mera, dr. påstod att alla rum var upptagna, fast det var så tyst överallt. Hur ser operationsalen ut? Är det tillräkligt med utrustning och så?
Man vill ju inte utsätta sin kropp för ngt tveksamt, betala dessutom mycket pengar. Tacksam om någon kan beratta mera om den här kliniken.

Hej! Jag gjorde en laserfettsugning, mage, över/ under på Liteaway igår.
Jag är supernöjd, och operationsalen va super fin, man fick ligga och kolla på platt tv och doktorn va otroligt snäll och rolig, vi pratade hela tiden, kände mig jätte trygg.

Gammal 2009-10-14, 20:42   #13 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard vad fick du betala?

Hej funderar på att göra fettsugning med laser

Höfter och mage

vad fick ni betala?

Gammal 2009-10-14, 20:51   #14 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare Visa inlägg
Hej,

Har gjort 2 av mina 3 laserfettsugningar denna veckan och första dagen gjordes hela ryggen samt love handles. Sög ut 2,5 liter fett och jag är alltså smal stl 36 i mig själv. Andra dagen tog vi magen ända upp till under bhbanden etc och sög då ut 1,5 liter fett till. Ska göra insida lår från knä och upp nästa vecka.
Kan säga att ja, jag är totalt blå har ganska ont och svårt att röra mig men har ju också gjort rejält stora ingrepp. Har korsett på dygnet runt.
Är så nöjd redan nu, fantastiskt fint och jag ser fram emot nästa vecka. Själva ingreppen gör inte alls ont och bemötandet är otroligt proffsigt och trevligt. Jag har gjort alla mina på Laser och Estetik i Stockholm. Varma rekommendationer.
Vad fick du betala för det?

Gammal 2009-10-21, 16:43   #15 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Nöjd och glad!

Hej,

jag gjorde både undre och övre delen av magen och lite granna på midjan också. Gjorde ont bara när de la på lokalbedövning och magen svällde upp, men det var tydligen vanligt och det underlättar för lasern när fettcellerna bränns bort. Det fantastiska är, enligt doktorn, att fettet aldrig kan komma tillbaka på området man behandlar. Det tyckte jag var värt varje krona och svullnaden gick ner direkt dagen efter. Doktorn (Sam Ladjevardi) sög ut hela 3,6 liter fett av magen och ytterligare 0,7 liter från magen. Vägde 88 kg och är 168 cm lång. Nu, 3 månader efter ungefär, väger jag 81 kg och fortfarande känns det som att jag ständigt går ner. Det blev en nytändning för mig. Tror, om finansieringen tillåter, att ja ska göra låren till jul!!

Kramar Jessica

Gammal 2009-11-27, 23:37   #16 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Wink So far så good

Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare Visa inlägg
Hej hej.

Jag undrar om någon har utfört eller har någon erfarenhet av fettsugning med laser eller smartlipo som det nu också heter?

Har bokat en konsultationstid hos Lifestyle Clinic nu den 9 januari och vill bli av med mina "lovehandles" och kanske lite på magen också.

Jag har läst mycket information på deras hemsida Undrar bara om det är något mer jag behöver tänka på eller fråga om? Någon som har personlig erfarenhet?

/Sabine

Hej Sabine, Gjorde en smartlipo igår kväll. Hela magen.

Ska säga det som det är. Jag är överkänslig mot smärta. För mig gjorde det ont. Men jag grätt inte, det var inte så att jag sa stopp eller nåt. Men när jag såg resultatet, även om magen var helt uppsvulen var jag ändå jätte jättenöjd! Känner redan att det var det bästa jag har gjort i mitt liv! har ont idag när jag rör på mig. Ändå har jag kunnat duscha, laga mat, fixa lite hemma. Men skulle aldrig ha kunnat gå till jobbet idag. Söver mycket. Tog en taxi hem själv och bor själv, någonting som jag var rädd för inför operationen. Tänkte : Hur ska jag klara mig? det har gått jättebra.
Men som sagt. Jag är en fegis som är livsrädd för smärta. Fick ett par starka smärtstillande tabletter men bara tagit ett. Sen har jag gått till de andra som ordinerades, alvedon forte.

rekommenderar behandlingen men gör det inte inför ett brollop eller nåt om du inte har typ 2 månader på dig. Har blåmärke och magen känns öm men, hur kan man förvänta sig nåt annat? Imorgon ska jag ta mig en promenad och se hur det känns men så far sooooooooooooo good!

C

Gammal 2009-12-02, 21:41   #17 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Smile en vecka har gått

Hej!

En vecka imorgon sen jag gjorde en smartlipo på övre och nedre delen av mage plus lite "love handles". Fortfarande svullen, massor med blåmärken men nöjd. Man ser resultatet direkt. Mindre smärta. Går fortfarande väldig långsamt men det blir bättre och bättre. Man måste ha tålamod. Detta är inte magi utan jag inser att jag måste vänta minst en månad innan det börjar se normalt ut igen.
Ångrar inte mig en enda sekund även om det är jobbigt att gå med gördel hela dan och vara anfödd och det gör jätteont när man ska ta på sig/av sig den.
Ändå rekommenderar jag det 100%!

Gammal 2009-12-05, 06:11   #18 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Kostnaden

Hej!
Har en längre tid funderat på att fettsuga överarmarna. Denna lasertekniken verkar väldigt intressant, men jag har några, kanske dumma frågor:
1) Stämmer det att fettet inte kan komma tillbaka igen? Om jag opererar armarna, kommer de alltid vara smala, eller kan nya fettceller bildas på samma plats?
2) Priset som nämns på hemsidornas prislista, är det för ena armen/låret eller båda?

Hoppas ni kan hjälpa mig

MVH
Maria

Gammal 2009-12-14, 15:32   #19 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Fettsugning mage

Det är nu sex veckor sedan jag gjorde fettsugning i Stockholm. Läkaren sög ut 5 liter fett från över och undermage, samt en del sidfläsk. Jag är jättenöjd och ångrar mig absolut inte. Men... det gjorde riktigt ont och jag har i vanliga fall hög smärttröskel. Det gick inte att jobba dagen därpå och hade jag haft möjlighet hade jag tagit ledigt minst en vecka. Gördeln tryckte på blåmärkena under brösten och var allmänt åbäkig att ha på sig.
Jag tycker det är konstigt att det står överallt att det inte gör ont och att man kan studsa iväg till jobbet dagen därpå. Det är ju inte bara på klinikernas hemsidor man hittar den informationen utan även från privatpersoner som gjort operationer.
Drar slutsatsen att smärtan varierar kraftigt från en person till en annan.
Mitt råd är att våga göra operationen, men ta ledigt efteråt.
Nickan

Gammal 2009-12-18, 12:06   #20 (permalink)
Member
No Avatar

Reg.datum: Oct 2009
Standard

Hej!!! jag förminskade mina bröst på 1,3 kilo och samtidigt fettsugade min magen, brösten är jag jättenöjd, men fettsugingen är jag inte så imponerade jag känner mig som jag vorde gravid i 7månad.
det känns som en jätte stor boll och runt magen länst när hänger skinn. är oroligt det känns som att jag har betalat och känns inte så stora förendrigen.
opererade mi den 11/11 i år
miriam är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies