Gammal 2010-03-11, 13:17   #31 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Sthm vs. Uppsala

Nu har jag researchat vidare och funnit ut att läkaren jag var på konsultation hos i Sthm är densamme jag pratade med på telefon i Uppsala. Klantigt att ej komma ihåg namnet på den förste men men nu kan jag alltså välja Sthms klinkiken, där jag ändå bor.

Nu har dock ett nytt frågetecken dykt upp, Body Tite? Är den metoden bättre?

Där är dock priset väldigt varierande så jag nyss talade med Uppsala kontoret å fick prisintervallet 30-35 000 för mage + sidorna...misstänkte dock att hon missförstod mig
å ringde upp Gbg kotoret å fick där en ca 55 000 summa. Vilket verkar mer troligt då SmartLipo kostar 60 000 om jag gör den i Sthm.
Dock verkar BodyTite vara till för större områden men är ju nyare -lite skeptisk när bara 1 klinik har metoden. Och de sa även att SmartLipo är till för mindre områden, men iof har jag ju sett många som tagit bort mycket ändå. Är bara så rädd at jag ska lägga ut så mckt å sen inte bli nöjd...ah! Samtidigt vill jag ju beställa tid NU, då det är ett par veckors väntetid.

Gammal 2010-05-29, 12:03   #32 (permalink)
oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Question insida lår

Jag funderar på att fettsuga insidan låren, de två "bullarna" som skaver på jeans och byxor är helt enkelt inte roliga längre. Tränar ganska mycket och är nöjd i övrigt, är kurvig men inte tjock, men skulle säkert kunna gå ner lite i vikt om jag la om kosten. Det jag behöver är rätt motivation och jag tänker att om man fettsuger låren så kankse man får den "kick" som alla talar om!

Bor i Göteborg och undrar: Är det någon som gjort insida lår? Kostnad? Tips? Rekomendationer av kliniker?

Har även hört talas om bodytite och föll genast för reklamen, är det något att fundera på?

Tacksam för svar.
/Fundersam gbgtjej

Gammal 2010-05-30, 22:38   #33 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

hejsan. Nu hoppar jag bara in i den har traden. Hoppas det e okej. Till svar om fettsugning om insida lar: jag gjorde mina for snart fyra veckor sen i gbg. Men jag gjorde bodyjet. Riktigt bra. Supernojd. Fick ett efterlangtat mellanrum har du tittat och last om denna metoden. Rekommenderar den verkligen!

Gammal 2010-06-07, 15:24   #34 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare Visa inlägg
Hej ! Alla pratar omatt detblev så bra , men ingen av er vill säga vad det kostar, märkligt tycker jag ! Klart jag också har tänkt på att göra det, och tack vare er alla somskriver så får man en uppfattning hur ni känner er efter ingreppet. Men hur kommer det sig att ni inte vill tala om vad ni har betalat?
Tacksam för svar
Undrande
Jag har tagit bort lovehandels, mage uppe och nere, överarmar samt vid armhålan (samt injektionsbehandling i kinderna) . Det kostade 24 000:-sek. På den här kliniken: http://www.kriocentrum.com/ Jag gjorde det den 1/6 och är fortfarande blå och öm. Men magen verkar ordna sig nu. Armarna är fortfarande ömma. De tog bort 1,2 liter. Jag rekomenderar inte heller någon att vara själv eller att jobba direkt. Speciellt inte om man gör lite större områden.

Gammal 2010-07-18, 16:29   #35 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard ålder

Har läst igenom tråden men ingen av er skriver ut er ålder?
Vore bra att veta om ålder och resultat hänger ihop?
Är själv intresserad av att få fram en midja, alltså göra något åt rygg och sidor.

/anneli

Gammal 2010-07-30, 18:53   #36 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Smartlipo billigare

Clinic Estetic, clinicestetic.fi i Helsinki gör smartlipo men till betydligt lägre priser än här i Sverige.. Kanske man ska ta färjan över för att trimma magen lite
Har en kompis som vart där och hon är mycket nöjd med resultatet. Nedre buken+love handles kostade endast ca 22000 kronor. De har visst en svensk läkare som gör behandlingarna där.. Låter ju som ett intressant alternativ.

Citat:
Nu har jag researchat vidare och funnit ut att läkaren jag var på konsultation hos i Sthm är densamme jag pratade med på telefon i Uppsala. Klantigt att ej komma ihåg namnet på den förste men men nu kan jag alltså välja Sthms klinkiken, där jag ändå bor.

Nu har dock ett nytt frågetecken dykt upp, Body Tite? Är den metoden bättre?

Där är dock priset väldigt varierande så jag nyss talade med Uppsala kontoret å fick prisintervallet 30-35 000 för mage + sidorna...misstänkte dock att hon missförstod mig
å ringde upp Gbg kotoret å fick där en ca 55 000 summa. Vilket verkar mer troligt då SmartLipo kostar 60 000 om jag gör den i Sthm.
Dock verkar BodyTite vara till för större områden men är ju nyare -lite skeptisk när bara 1 klinik har metoden. Och de sa även att SmartLipo är till för mindre områden, men iof har jag ju sett många som tagit bort mycket ändå. Är bara så rädd at jag ska lägga ut så mckt å sen inte bli nöjd...ah! Samtidigt vill jag ju beställa tid NU, då det är ett par veckors väntetid.

Gammal 2010-08-11, 22:53   #37 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Citat:
Jag var 20 år när jag besökte LITEAWAY, ett stort misstag som jag ångrar!! Det som lockade mig var det billiga priset...jag var ung och fattig...det är väl deras målgrupp också!
Jag fettsög magen och slutresultatet fick mig att vilja begå självmord! Hela magen blev gropig, stenhård och helt ojämn. Jag önskar jag aldrig hade gått dit =(. När jag ringde tillbaka till kliniken för en efterkontroll så frågade receptionisten: du är missnöjd va?
Dom måste ha väldigt många missnöjda patienter annars säger man väl inte så.

Jag har gjort en korrigering nyligen på Laser&Estetik i Stockholm. Vilken skillnad det var på bemötandet, arbetet, ja allting! Jag rekommenderar laser&estetik till er alla som vill få ett fint resultat. jag önskar jag hade gått dit i första början.
Jag är 24 år idag och mår betydligt bättre med tanke på omständigheterna. Gå aldrig till LiteAway snälla, gör inte samma misstag som jag!
Oj va hemskt för dig!!!
Skönt att alla dessa forum finns och att folk kan dela med sig av sina upplevelser.

Gammal 2010-08-12, 22:05   #38 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Citat:
Oj va hemskt för dig!!!
Skönt att alla dessa forum finns och att folk kan dela med sig av sina upplevelser.
ja precis, jag önskar jag visste bättre eller var mer påläst. jag har precis fyllt 23 inte 24 som jag skrev.. men jag känner att det som är gjort är gjort, jag kan inte få det ogjort. Jag får acceptera situationen och blicka framåt. Jag har hela livet framför mig och det är inte rättvist mot mig själv om jag ska behöva vara ledsen och olycklig över det som har hänt. Jag önskar dom kunde ha sköt situationen bättre på liteaway, visat lite medkänsla o inte bara gått efter det som står på pappret och det jag skrivit under.. jag känner att dom kunde ha skött det på ett bättre sätt helt enkelt.
Har bestämt mig för att plugga utomlands ett år så jag hoppas det blir ett bra år för mig...det e jag värd..
kram.

Gammal 2010-09-06, 22:36   #39 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Red face Fettsugning av "kärlekshandtagen"

Hej
Jag har varit på konsultation för en laserfettsugning. Syftet med besöket vara att fettsuga magen, men vid konsultationen så tyckte doktorn att jag istället skulle fettsuga kärlekshandtagen och ryggen. Han sa att om jag inte fettsuger ryggen också så skulle risken vara att fettet ramlade ner igen till kärlekshandtagen. Har någon annan hör detta? Jag tyckte att det var lite konstigt. Fick en prisbild på mellan 30-50 000 kr plus 10 000 kr för huduppvärmning då min hud har utsatts för väldigt mycket sol (är 39 år gammal).

Gammal 2010-09-13, 11:04   #40 (permalink)
Member
No Avatar

Reg.datum: Sep 2010
Standard

Citat:
Clinic Estetic, clinicestetic.fi i Helsinki gör smartlipo men till betydligt lägre priser än här i Sverige.. Kanske man ska ta färjan över för att trimma magen lite
Har en kompis som vart där och hon är mycket nöjd med resultatet. Nedre buken+love handles kostade endast ca 22000 kronor. De har visst en svensk läkare som gör behandlingarna där.. Låter ju som ett intressant alternativ.
Jag skall ringa dem och kolla lite har hört att de är bra o mycket billigare är det ju där än i sverige....
cathrine är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies