|
|||||||
| Fettsugning Kroppsskulptering genom fettsugning. |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Gäst
|
Hej hej.
Jag undrar om någon har utfört eller har någon erfarenhet av fettsugning med laser eller smartlipo som det nu också heter? Har bokat en konsultationstid hos Lifestyle Clinic nu den 9 januari och vill bli av med mina "lovehandles" och kanske lite på magen också. Jag har läst mycket information på deras hemsida www.lifestyleclinic.se Undrar bara om det är något mer jag behöver tänka på eller fråga om? Någon som har personlig erfarenhet? /Sabine |
|
|
#2 (permalink) |
|
Gäst
|
Har själv inte utfört någon Smartlipo men i allmänhet säger dom ju att fördelen är den kortare återhämtningsperioden och nackdelen att betydligt mindre områden kan behandlas genom laserfettsugning i motsats till traditionell fettsugning.
Kan väl vara vär att tänka på om det är mycket fett du vill ha bort... Kanske finns någon annan här som har mer personlig erfarenhet?... |
|
|
#3 (permalink) |
|
Gäst
|
Hej allesammans,
jag är en väldigt nöjd kund som varit och reducerat fett (magen) på Laser & Estetik i Uppsala och måste säga att jag är jättenöjd med resultatet. Trevligt bemötande och proffsigt intryck. Rekommenderas varmt till er alla som funderar på att genomföra ett ingrepp. Mvh Elenor |
|
|
#4 (permalink) |
|
Gäst
|
Hej, undrar hur länge ni gått efter själva operationen med smärtor, blåmärken mm??? Kan man hålla det någolunda hemligt för ev, "date" ???
eller blir man helt täckt med blåmärken å ärr å svullnad länge efter???? Svara gärna för på sidorna till klinikerna så står det att du kan i princip börja jobba dagen efter å knappt några blåmärken eller någon smärta??? stämmer detta?? samt priser, får man rabatt om man gör flera områden??? Mvh anna |
|
|
#5 (permalink) |
|
Gäst
|
Jag genomgick en fettsugning med laser i december 2008. Jag hade ganska mycket att ta bort på magen efter två graviditeter samt insida lår. När man tar bort 6 kilo fett som jag gjorde så stämmer inte reklamen om att gå och jobba samma dag. Ingreppet tog 6 timmar. Sedan tåg och bil hem. Så här i efterhand vet jag att jag egentligen inte skulle köra bil, eftersom jag var alldeles skakis. Det var mycket blåmärken överallt, så det går inte att dölja för en date om man visar sig utan kläder. Första veckan var jag snurrig och hade svårt att ta mina dagliga promenader. Först efter 3:e veckan började jag känna mig som vanligt igen och orkade motionera och smärtan var då nästan helt borta (förutom i vissa ställningar). Huden är fortfarande öm och känslig för tryck och sträva tyger (4 februari -09). Annars är jag nöjd med resultatet mot förut. Svullnad finns fortfarande kvar så exakt hur slutresultatet blir vet jag inte. Det är mest huden på magen som just nu är lite "skrynklig", eller hur man ska beskriva det, det var ju så mycket som togs bort där. Jag hoppas det ska minska längre fram.
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Gäst
|
Hej,
Har gjort 2 av mina 3 laserfettsugningar denna veckan och första dagen gjordes hela ryggen samt love handles. Sög ut 2,5 liter fett och jag är alltså smal stl 36 i mig själv. Andra dagen tog vi magen ända upp till under bhbanden etc och sög då ut 1,5 liter fett till. Ska göra insida lår från knä och upp nästa vecka. Kan säga att ja, jag är totalt blå har ganska ont och svårt att röra mig men har ju också gjort rejält stora ingrepp. Har korsett på dygnet runt. Är så nöjd redan nu, fantastiskt fint och jag ser fram emot nästa vecka. Själva ingreppen gör inte alls ont och bemötandet är otroligt proffsigt och trevligt. Jag har gjort alla mina på Laser och Estetik i Stockholm. Varma rekommendationer. |
|
|
#7 (permalink) |
|
Gäst
|
Jag gjorde en laserfettsugning i dec, mage höfter och rygg, 2,8 liter.
Jag var jättedålig första och andra dagen, hade aldrig kunnat jobba. Andra dagen fick jag yrsel och ramlade ihop om jag reste mig för snabbt, och hade väldigt ont. Jag fick full service av min snälla man och jag rekommenderar ingen att vara ensam dag ett och två. Men redan tredje dagen var iallafall yrseln borta. Jag sov ungefär 10-14 timmar per dygn första veckan, men blev sen piggare och piggare. Efter en vecka började jag gå längre promenader och efter fyra veckor började jag träna. Hade korsett dygnet runt i fyra veckor och därefter på natten i två veckor till. I början kliade det som attan och fortfarande är huden känslig för beröring. Huden drog ihop sig förvånansvärt snabbt, har inget som helst häng men det är fortfarande knöligt och hårt -massera, massera massera! (jag masserar inte tillräckligt) Vad jag inte hade räknat med var att tejpen som användes efter operation hade så hårt klister att när jag skulle dra bort det så följde stora delar av hud med, aj aj aj. Och det ser inte snyggt ut nu, och tar längre tid än man tror innan det läker. Men jag är JÄTTENÖJD. Bra pris, 40000, och resultatet är mycket bättre än jag kunde föreställa mig än så länge. Jag känner mig mycket kvinnligare nu. Men som sagt, jag är fortfarande gropig och ärrig, och slutresultet ser jag inte förrän om sex månader. Jag gjorde det på Lite Away. Lycka till! |
|
|
#8 (permalink) | |
|
Gäst
|
Citat:
mvh angie |
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Gäst
|
Citat:
Gjorde en mage och sidor behandling för ca 1 1/2 vecka sedan på liteaway oxå. Jag undrar om du var svullen i nedre magen? Jag var inte det första veckan men nu har magen blivit hårdare och svullen, som en stor valk som inte fanns där innan!!! Hur var det för dig? |
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Gäst
|
Hej igen!
"Valken" som du har är huden som drar ihop sig och bildar valkar, det försvinner efter ett tag. Så för det kan du vara lugn :-) För min del så har det gått fyra månader sedan mitt ingrepp och nu börjar jag bli lite orolig, det är fortfarande knöligt och hårt under huden. Det har faktiskt inte hänt särskilt mycket på två månader måste jag säga. Är det någon som vet när det hårda knöliga försvinner? (Det var alltså jag som tog bort 2,8 liter på lite away) |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:20.

Linjär visning