Gammal 2009-05-27, 20:18   #1 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Reg.datum: May 2009
Exclamation Finns det någon viktgräns?

Hej!

Jag undrar om det finns någon viktgräns för att fettsuga sig, så som det finns om man ex ska få en bröstförminskning betald av landstinget?

Jag skulle vilja fettsuga mig då jag har ärftliga problem att gå ner i vikt.

Idag är jag 170 lång och väger 90 kg, men jag ser inte tjock ut, utan fettet har satt sig på dom vanliga problemställena som höfter, lovehands och låren.
Jag styrketränar 2-3 gånger i veckan, simmar 1-2 gånger i veckan och spinnar en gång i veckan.

Men min huvudfråga är om jag kan vara lämplig trots min vikt?

Cicci är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 07:47   #2 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Vanlig gräns BMI 30

Hej,
De plastikkirurger som jag har varit i kontakt med har en BMI gräns på 30. Som jag har förstått det handlar det om risker vid narkosen. Det finns säkert kliniker som accepterar en högre gräns. Mitt tips är att du söker dig till en läkarmottagning som kan göra en analys av hur mycket fett du har på kroppen i relation till muskler. Du tränar så mycket att jag antar att du har mycket muskler och då kan BMI gränsen vara missvisande...

Lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av Cicci Visa inlägg
Hej!

Jag undrar om det finns någon viktgräns för att fettsuga sig, så som det finns om man ex ska få en bröstförminskning betald av landstinget?

Jag skulle vilja fettsuga mig då jag har ärftliga problem att gå ner i vikt.

Idag är jag 170 lång och väger 90 kg, men jag ser inte tjock ut, utan fettet har satt sig på dom vanliga problemställena som höfter, lovehands och låren.
Jag styrketränar 2-3 gånger i veckan, simmar 1-2 gånger i veckan och spinnar en gång i veckan.

Men min huvudfråga är om jag kan vara lämplig trots min vikt?

Svara med citat
Gammal 2009-12-28, 16:41   #3 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Smile ang vikt och fettsugning

Hej. Jag ska göra en fettsugning samt bukplastik om ca 14 dagar. Jag är också 170cm men väger 95 kg. Är väldigt jämnt fördelat, så ser inte ut att väga så mycket. Men min läkare sa inget om min vikt!
Men jag har som ovan nämnde, mycket muskler i kroppen.
Lycka till!

Svara med citat
Gammal 2010-02-08, 14:10   #4 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare Visa inlägg
Hej. Jag ska göra en fettsugning samt bukplastik om ca 14 dagar. Jag är också 170cm men väger 95 kg. Är väldigt jämnt fördelat, så ser inte ut att väga så mycket. Men min läkare sa inget om min vikt!
Men jag har som ovan nämnde, mycket muskler i kroppen.
Lycka till!
Hej,
hur gick din operation. Var gjorde du den och vad kostade det? Gjorde det mycket ont efteråt? Jag är oxå 1,70 och väger nog 85 kg, tänkte mig en fettsugning då jag inte orkar träna bort min övervikt. Är det möjligt att göra så tro? Mitt fett sitter till stor del på mage och höfter.

Svara med citat
Gammal 2010-06-03, 13:07   #5 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Reg.datum: Jun 2010
Standard

Jag vill också fettsuga mig. Har alltid haft lite komplex över mina lår, tkr att dom är lite för stora. Men jag är 168 lång och väger 50 kg. Finns det ngn risk att dom kmr tycka att jag är för smal? Jag vill verkligen göra det, det skulle ge mig mkt.
vanja är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies