|
|||||||
| Fettsugning Kroppsskulptering genom fettsugning. |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
Reg.datum: Apr 2010
|
Hej alla! (Har postat detta inlägg i ett annat forum också)
Igår var jag och tog bort fett från höfterna och insida knän och placerade det i tuttarna istället! Här kommer min berättelse: Kom in till kliniken klockan 11.00. Fick ta av mig allting och sätta på mig en stringtrosa samt ett par strumpor så att jag inte skulle frysa. Kirurgen kom och ritade in var han skulle ta fettet ifrån samt hur han skulle fylla på brösten. När jag kom in i operationsrummet fick jag lägga mig ner som Jesus på korset och in kom en grönklädd man som skulle ta hand om bedövningen och det lugnande som jag skulle få enligt överenskommelse. Det som hände sen känns lite märkligt och jag vill gärna höra era synpunkter. Han satte en nål i armen på mig och sa att jag snart skulle känna mig yr. Jag frågade hur länge det lugnande skulle sitta i och han sa att det var så olika. Plötsligt började hela taket snurra och jag höll på att försvinna, hela kroppen började att surra och jag skrek och försökte resa mig. Jag hann få fram att jag trodde att jag skulle bli lugn och då sa han att det berodde på hur mycket kontrollbehov man har. Sen skrek jag att jag tyckte att det var svårt att prata, därefter slocknade jag. När jag vaknade efter ca en och en halv timme grät jag och var orolig. De har alltså sövt ned mig utan att tala om det! Får man göra så? Jag menar anledningen till att jag valde den här metoden var att man skulle slippa bli sövd då jag är livrädd för att sövas och förlora kontrollen. När jag konfronterade dem sa de att de hade gjort bedömningen på morgonmötet att jag skulle behöva sövas då ingreppet skulle vara för brutalt och smärtsamt annars. Men var för inte tala om det då Dessutom ska de väl ha en ordentlig hälsodeklaration först. Jag spydde hela kvällen igår och höll på att svimma flera gånger, som om inte det räckte glömde de kvar vendylen i armen så den fick min man ta ut. Idag har jag kräkts en gång, men jag mår ok nu. Smärtan är helt hanterbar, men gördeln håller på att ta livet av mig, jag kvävs! Bara fyra veckor kvar med den Mitt i allt detta är jag glad att jag gjort det. Jag kan tyvärr inte se resultatet än, men imorgon ska jag få duscha och då kan jag se mina nya bröst för första gången. Jag kan ju känna dem med handen och de känns större och rundare Jag fick även se en bild från operationen när de hade fyllt det ena och det såg fint ut. Ok, snälla ge mig era synpunkter för jag känner mig minst sagt överkörd, samtidigt var de så gulliga så jag har svårt för att bli riktigt arg. Kram på er! |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Gäst
|
Hej,
Vad obehagligt! Vilken klinik var du på? Jag har tid på Stureplanskliniken den 25/5, men börjar känna att det kanske är en onödig grej att göra. Jag vill inte att mina framtida partners ska fråga om ärren på magen och brösten, då är jag hellre plattbröstad. Hur väl syns dina ärr nu? Sen är jag också rädd för att sövas, och vill verkligen inte vara med om samma sak som du! |
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Gäst
|
Citat:
Hejsan! Har suttit och letat lite ang detta för jag har själv planer på att göra samma sak. Dock vill jag ta från min mage så den blir lite plattare. Sen vill jag inte operera in saker i kroppen som silicon o så.. Men jag undrar ang vad den andra personen skrivit här om ärr.. Vad jag förstått så går de bara in med en kanyl typ och det ska inte bli några ärr och i brösten sprutar dom in det med en typ vanlig spruta.. lr hur va det du som har gjort det?! Ser att det här inlägget är sen i april förra året.. hur ser det ut idag? Har du några bilder kanske som du kan lägga upp, maila etc på resultatet?! Har du fått några komplikationer efter? Var gjorde du det och vad kostade det?! Läste att man går med gördel, hade du det o hur länge? Invirade bröst? Isf hur länge? Haha förlåt, 200 fågor här men jag vore jätte tacksam för detaljerad info Har lite läkarnoja o så gillar inte alls vad operationer äns heter så "vanlig" bröstförstoring är absolut inget alternativ för mig o som sagt så vill jag inte operera in en massa material i min kropp som kanske kan skapa problem i framtiden. Så eget fett vore ju kanon! Hoppas du kan o vill svara mig! Tack för att du delar med dig av erfarenheter! ![]() Mvh Lhinda |
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Gäst
|
Hej, läser din historia och blir bestört och arg. Det är helt olagligt att söva ner någon mot dess vilja. Oavsett om du är läkare eller ej. Du måste anmäla detta till Hälso och sjukvårds anmälnings nämnden Hosan. Det är ett hemskt kränkande övergrett oavsett om de var trevliga innan, efter eller tyckte att du borde sövas. Du var inte döende utan vid dina sinnens fulla bruk och skulle ha möjlighet att avstå operation om nedsöv ung krävdes. Fruktansvärt handlande av läkarna. Vilken klinik var det?
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Gäst
|
Jag har gjort body jet hos Fredrik Berne på klinik34 i Gbg och blev så väl omhändertagen från början till slut jag tog fett från mage, lovehandels, armar och transplantera till bysten i lokalbefövning det kändes när han la bedövningen men mer som sveda än smärta . Efter operationen så stanna jag på kliniken i tre - fyra timmar och fick smärtstillande och antibiotika hem så jag slapp gå till Apoteket vilket jag inte fick på art clinic när jag gjorde brösten ( sjukt missnöjd )!!!! Ska även korrigera dom på klinik34.
J Personligen hade jag blivit fullkomligt galen om Jag blivit sövd mot min vilja,tack o lov att inget hände under din narkos!! Mvh dilber |
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Gäst
|
Jag gjorde min bodyjet på Klinik 34 och av Fredrik Berne det var super från början till slut. Som för dig Dilber =) Var lite groggy under själva fettsugningen men minns allt och det var ganska skönt att få lite lugnande innan.
Fick platt mage och blev av med Loooove-handelsarna =) Måste hålla med tvångssöva!??! Anmäl dom till Hosan |
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Gäst
|
Jamen hur gick själva operationen då?
Det är väl klart att det är lite olika hur man reagerar på lugnande. En del tar det cool (du kan ju slå upp det ordet, för det är uppenbart att du inte vet vad det betyder) andra somnar som du. Riktiga mesar och IOGT:are blir illamående också. Stackars liten. Kan du inte bara stanna hemma under filten i fortsättningen? Du springer ju inte omkring och sprider glädje direkt, din ängsliga stackare. |
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Body Tite Art Clinic | Jen | Fettsugning | 14 | 2011-10-30 20:51 |
| gjorde en bröstförminskning för 20 år sedan - ok att göra ett bröstlyft igen? | Oregistrerad användare | Bröstlyft | 2 | 2010-10-24 07:36 |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:14.

Linjär visning