|
|||||||
| Hakplastik Kirurgisk förändring av hakans form och storlek (med implantat). |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#12 (permalink) |
|
Junior Member
Reg.datum: Oct 2010
|
Jag har tidigare skrivit ett inlägg här om min hakförstoring som
verkligen har ställt till med problem. Jag berättade om att jag sökte upp läkaren som opererat då jag upplevde obehag. Jag fick söka 2 gånger och den andra gången så erkände läkaren att protesen lossnat och jag blev opererad på nytt. Då jag upplevde hakan för stor så sattes det in en mindre protes som jag fick betala själv (3000:-). Läkaren medgav senare att det första implantatet var för stort. Efter operationen upplever jag tygdkänsla i hakan, jag känner att det trycker på. Dessutom så har jag dålig koll på underläppen vilket gör att jag tycker att mitt leende har blivit förstört. Drar helst bara på munnen och sätter för handen när jag skrattar. Det visade sig att en bit av den gamla protesen ligger kvar. Tyckte att han mest skämtade bort det hela. Blev rekommenderad att äta hög dos B-vitamin i 2 månader, kommer inte riktigt ihåg varför detta skulle hjälpa. Denna läkare har opererat i 30 år och har även praktik utomlands så han kan sin sak. Men denna gång så misslyckades det. Huden är alltså öm, det svider och trycker på. Har tyngdkänsla i hakan, speciellt på morgnarna. Dessutom är mitt leende förstört då det hänt något med under- läppen, förmodligen något med någon nerv. Hade jag vetat detta skulle jag aldrig någonsin göra denna operation. Vet inte om jag ska anmäla eller inte, måste hitta någon tråd där man kan diskutera detta. Någon som vet ? Tack på förhand ! |
|
|
|
|
|
#13 (permalink) |
|
Gäst
|
Johan!
Vad skönt att höra någon som är så nöjd efter op. Jag gjorde en likadan operation som dej för drygt 3 månader sedan och jag är så fruktansvärt ledsen över detta hemska ärr som jag har. Min kirurg rådde mej att ha tejp i 6 månader, hade du det? Hur såg ditt ärr ut första tiden? När bleknade det? Tyvärr är jag tjej och har inte möjlighet att dölja med skäggstubb :/ /Lisa |
|
|
|
#14 (permalink) |
|
Junior Member
Reg.datum: May 2012
|
Jag har nyligen gjort ett hakimplantat samt fettsugning och det gör ont på vänster sida, det ömmar och är svullet på den sidan. Undre läppen är det lnte alls mycket känsel på och inte heller på vänster sidan av hakan. När man tar på vänster sidan av hakan så gör det ont men inte på höger.
Det är endast 4 dagar sedan jag opererade mig och jag hoppas att det kommer gå över snart. Jag är nöjd med hur det ser ut men vad spelar det för roll om det gör ont?! Det är frågan det. Om detta går över snart så kan jag rekommendera att göra operationen om man verklgen behöver det. Jag hoppas att mitt kommer kännas bra snart och att känseln kommer tillbaka. Annars kommer jag ta ut implantatet inom en snart framtid.. Nu är jag nervös och rädd. hoppas verkligen att jag kommer bli nöjd. |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:56.

Linjär visning