Gå tillbaka   Forum om plastikkirurgi & kosmetiska behandlingar > AVDELNINGAR > Plastikkirurgi > ANSIKTSKIRURGI > Hakplastik

Hakplastik Kirurgisk förändring av hakans form och storlek (med implantat).

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2007-06-21, 00:41   #1 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Question Hakförstoring - synpunkter önskas

Hej på er,

Går och lurar på att förstora min haka men har jävligt svårt att bestämma mig för hur mycket. Givetvis skall den passa mitt ansikte och allt detdär men skall man satsa på den fyrkantiga kraftiga "superhjältelooken" eller den mer spetsiga.

Vore roligt att höra vad ni tycker. I synnerhet från tjejer!

Alla mina vänner avfärdar bara min fråga med "-du behöver inga skönhetsoperationer".

Snälla kommentera! Hälsn. Mange

Svara med citat
Gammal 2007-09-09, 19:11   #2 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

hej! beror helt på vilken ansiktsform du har, annars riskerar du att se ut som Michael Jackson som har en på tok för kraftig "superman"-haka för sitt ansikte .
Funderar själv på en hakoperation och jag vill ha samma form som min naturliga fast större, så att jag får en bättre profil.

//Jessica

Svara med citat
Gammal 2008-05-31, 20:34   #3 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard avlångare ansikte?

får man smalare ansiktsform av en hakoperation?

Svara med citat
Gammal 2008-07-15, 12:27   #4 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare Visa inlägg
hej! beror helt på vilken ansiktsform du har, annars riskerar du att se ut som Michael Jackson som har en på tok för kraftig "superman"-haka för sitt ansikte .
Funderar själv på en hakoperation och jag vill ha samma form som min naturliga fast större, så att jag får en bättre profil.

//Jessica
Hej Jessica! Jag funderar också på en hakoperation, hakförstoring. Men jag är lite smått oroad över bieffekter och komplikationer. Är du också det? Skulle vilja höra någon annans synpunkter på detta. // Evelina

Svara med citat
Gammal 2009-12-28, 00:31   #5 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Unhappy Erfarenheter av hakplastik

Citat:
Hej Jessica! Jag funderar också på en hakoperation, hakförstoring. Men jag är lite smått oroad över bieffekter och komplikationer. Är du också det? Skulle vilja höra någon annans synpunkter på detta. // Evelina
Hej ! Jag har gjort en hakförstoring av en seriös och duktig plastikkirurg men det är
något jag verkligen ångrar.

Fick för det första inte komma med några egna synpunkter och tycker nu att den
är för stor för min lilla mun.
Fick dessutom problem som beror på att protesen har lossnat och ej längre sitter
kvar i "fickan" där den egentligen ska sitta fast.
Ringde för en tid och fick då detta bekräftat. Talade vid telefonsamtalet om
att det på denna sida är oerhört ömt, är jätterädd för att slå i då protesen
ligger så pass långt ner att det är helt omöjligt att kunna nypa tag i någon
hud överhuvudtaget. Kan inte sätta ner hakan mot bröstet då det tar emot.
Huden är här jätteöm, det svider och bränner och ger obehagskänsla om huden
ex kommer emot kragen på en polotröja.
Dessutom så ger hakan tyngdkänsla och vem kan känna en kroppsdel i ansiktet ?
Det är värst på morgnarna.
Vid besöket så försökte läkaren (utan förvarning) att skjuta upp protesen vilket
gjorde så pass ont att jag fick skrika 3 gånger för att få honom att sluta. Trots
att tårarna rann så bad han inte om ursäkt utan låtsades som om det regnade.
Vet inte var jag ska ta vägen, eller göra. Jag h a t a r min haka och ber alla att
be om skriftligt när det gäller att få hjälp av läkaren vid sådana här problem.
Vart jag ska ta vägen vet jag inte.

Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 21:31   #6 (permalink)
Member
No Avatar

Reg.datum: Mar 2010
Standard

Verkar som att det kan uppstå en del hemska problem med dessa hak-implantat. Men jag läste någonstans att jämfört med andra ansiktsplastik op. så har hak-implantat betydligt mindre chans att nåt går fel eller att det blir fult efteråt.

T ex en näsa ändrar ansiktet mycket men det finns många problem som kan uppstå (t ex andnings-svårigheter, fel form), men hak-implantat förändrar ganska dramatiskt ditt INTRYCK, inte ditt ansikte. Många märker antagligen inte ens att du opererat....har jag läst iaf.

Är själv intresserad av ett hak-implantat och försöker läsa på lite om detta- men mest av allt vill jag kunna fråga någon som själv gjort operationen!
triumphbike är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-04-03, 14:23   #7 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Reg.datum: Apr 2010
Standard

Hej,

Som många andra här har jag flera frågor angående ett hakimplantat, vad man bör tänka på innan man genomgår, vilken klinik man bör kontakta och INTE kontakta..

Om någon som gjort detta hakimplantat nyligen kan höra av sig med kommentarer och tips vore jag tacksam!

/Johan
jojjem är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-04-13, 20:25   #8 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Standard

Jag är också intresserad höra mer om andra som gjort hakplastik.

Citat:
Hej ! Jag har gjort en hakförstoring av en seriös och duktig plastikkirurg men det är

Fick dessutom problem som beror på att protesen har lossnat och ej längre sitter
Vid besöket så försökte läkaren (utan förvarning) att skjuta upp protesen vilket
gjorde så pass ont att jag fick skrika 3 gånger för att få honom att sluta. Trots
Vet inte var jag ska ta vägen, eller göra. Jag h a t a r min haka och ber alla att
Kan du inte nämna namnet på din kirurg? eller åtminstone företaget?
Spontant låter han varken seriös eller duktig. Hoppas verkligen att du kan komma i kontakt med en ny, bättre kirurg som kan åtgärda detta. Hur skulle det bli om du tar bort inplantatet? Blir det som förut eller sämre?
Håller tummarna att det löser sig för dig!

Sen har jag en reflektion:
Jag har märkt att det titt som tätt kommer inlägg av folk som upplever att operationerna misslyckats. Skriver man sådana inlägg så är det min uppfattning att man bör ge så mkt info som möjligt så de som läser kan göra sig en ärlig bedömning av riskerna (Samt kanske även hjälpa personen i fråga). Annars får det bara effekten av att diskussionen och tråden dör.

/C
conpros är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-06-28, 23:55   #9 (permalink)
Member
No Avatar

Standard

Citat:

Håller med den som skrivit ovan, förklara mer djupgående...

Går det bra att snacka i pm? Jag skulle vilja höra mer om åsikter och framförallt risker med denna operation.
triumphbike är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-06-30, 00:40   #10 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Jag skaffade ett hakimplatat för drygt ett år sedan. Är ganska nöjd med resultatet men skulle vilja göra om det igen för att det hamnat lite snett. Det sitter också lite löst längst ut på vänster sida. Har dock fått positiv respons från vänner som vet om att jag gjort det samt de som inte vet. De som vet om att jag gjort det har sagt att de inte kan se någon egentlig skillnad på min haka, men att jag ser bättre ut nu än innan. De som inte vetat något har bara förvånat sett på mig och sagt att jag är snygg Men ingen har sagt att min haka verkar ovanligt stor eller något liknande. Något jag var lite orolig för innan. Det känns bra att inte se opererad ut, utan bara snyggare!

Jag opererade mig med ett snitt under hakan och nu ett drygt år senare är ärret knappt synligt! Detta kan såklart variera från person till person hur bra det läker. Som kille har jag också haft fördelen att kunna dölja det under lite skägg den första tiden.

Tiden efter operationen hade jag inte heller särskilt ont. Värst var det någon timme efter operationen, men framåt kvällen kunde jag njuta av en fotbollsmatch på tv och sov förhållandevis gott den natten. Hade dock inte vett nog att sova på rygg och det är förmodligen därför protesen sitter en aning snett nu. Kanske också i kombination med att jag åt mat som behövde tuggas en aning (keso) på kvällen efter operationen. Kanske en fingervisning om hur "smärtfri" operationen är. Smärtfri är kanske fel ord.. hehe. Det gör ont men är inte plågsamt i någon större utsträckning.

Jag opererade mig på Akademikliniken i Malmö hos Johannes Arnason (osäker på hur han stavar sitt namn). Han gav ett trevligt intryck och var mån om vad jag ville ha för typ av implantat. Bryter lite på danska dock men det tror jag de flesta kan leva med Kan rekommendera hakförstoring till de som vill förändra sitt utseende till det bättre, förutsatt att hakan inte redan är stor såklart. Fast utseende bedöms ju alltid subjektivt såklart, så vill man ha en gigantisk superhjältehaka så kan jag rekommendera hakförstoring till dem med. Det är ett ganska enkelt och smärtfritt ingrepp och dessutom förhållandevis "billigt", så man kanske till och med har råd att göra om det om man inte är nöjd efter första operationen. Eller ta ut det om man ångrar sig.

Lycka till!! /Johan

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies