Gå tillbaka   Forum om plastikkirurgi & kosmetiska behandlingar > AVDELNINGAR > Plastikkirurgi > KROPPSFORMANDE KIRURGI > Lårplastik

Lårplastik Skulptering- och uppstramning av låren genom fettsugning och avlägsnande av överskottshud.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2009-03-10, 16:40   #1 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Unhappy Vill bli kortare!

Hej.
Jag är en tjej som är 14 år, och ca. 182cm lång. Jag hatar min längd, och skulle göra vad som helst för att kunna bli minst 5cm kortare...
Har hört att det finns en speciell operation man kan göra, att man opererar låren, så man bli kortare. Är det sant?

Svara med citat
Gammal 2009-06-30, 05:19   #2 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

*Puttar upp*

Svara med citat
Gammal 2009-07-04, 16:29   #3 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Samma här! :(

Jag är 15 år och har precis samma problem. Jag är 180 cm lång, och jag känner mig alltid obekväm med min längd. Jag är ett huvud längre än alla mina vänner och det sänker mitt självförtroende OTROLIGT mycket. När jag tänker på det börjar jag gråta.
Alla säger till mig att det är snyggt att vara lång, och det kanske är snyggt, om någon bara ser mig, och ingen annan samtidigt, så kanske det är snyggt. Men på bilder när jag står bredvid mina vänner så ser jag helt knäpp ut.

Jag skulle ge vad som helst för att bli typ 175 cm lång.

FINNS DET NÅGOT ATT GÖRA ÅT LÄNGDEN??
snälla svara. det skulle betyda så mycket för mig

Svara med citat
Gammal 2009-07-21, 12:13   #4 (permalink)
amaandah@live.se
Gäst
No Avatar

Standard Bli kortare

Jag är också 15, eller rättare sagt 14 änsålänge. Och är 180. Jag känner att det bara finns nackdelar med det. Jag har försökt att leva med det, men jag kan bara inte. Jag har alltid varit lång, vilket har medfört att jag alltid blir behandlat som om jag är äldre, jag får högre krav på mig och liknande. Det märker man av nu speciellt när jag har betyg. Jag är tvungen att jobba så mycket mer än de andra för att uppnå samma betyg. Bara för att jag är lång.

Jag vet däremot att det finns en operation, då man skär bort delar av skelett i smal och lårben. Sedan skruvar dom ihop det. Läste att det kostade mellan 8000 euro och 16.000 euro.
Nu googlar jag förfullt för att leta vad just den tekniken kallas.

Smärta, tidskrävande och verkligen dyrt verkar det som, men i min värld är det totalt värt det.

Det tär verkligen på en att känna sig som en jätte bland vänner. Även om dom sätter på sig högklackat är dom alltid kortare. Det sänker ens självförtroende så otroligt mycket.

Om någon vet vad tekniken heter, posta ett inlägg!
/A.

Svara med citat
Gammal 2009-07-24, 14:34   #5 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Operationsmetoder att korta benen

Det finns flera olika operationsmetoder men alla har dom gemensamt att efterförloppet är långdraget. Det tar flera månader kanske ett halvår för benen att läka. I asien används operationerna för att göra folk längre men det går också att göra dom kortare. Estheticare clinic gör den här typen av operationer i Sverige. Dom opererar också missbildade fingrar och händer, fötter och tår.

Svara med citat
Gammal 2010-03-10, 06:36   #6 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Question kortare

Hej alla! Letar också efter en liknande operation, men kan inte hitta. Ingen som vet nbågot om var man kan utföra denna operation??

Svara med citat
Gammal 2010-03-10, 08:05   #7 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Estheticare clinic i Stockholm

Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare Visa inlägg
Hej alla! Letar också efter en liknande operation, men kan inte hitta. Ingen som vet nbågot om var man kan utföra denna operation??
Det står ju i inlägget innan ditt! www.estheticare.com gör benförkortning och förlängning. Estheticare clinic är svensk.

Svara med citat
Gammal 2011-01-31, 08:28   #8 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Red face lite saker man kan prova

jag är inte säker men jag har hört att man kan dricka te, bada i iskallt vatten och göra knäböj för att bli kortare jag vet inte om det fungerar men jag ska ge det en chans

Svara med citat
Gammal 2011-03-08, 09:07   #9 (permalink)
Member
No Avatar

Reg.datum: May 2010
Standard Och...

Du föddes igår, eller?
Nikita är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ