Gå tillbaka   Forum om plastikkirurgi & kosmetiska behandlingar > AVDELNINGAR > Plastikkirurgi > ANSIKTSKIRURGI > Näsplastik

Näsplastik Kirurgisk förändring av näsans storlek och utformning

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2010-10-21, 18:59   #1 (permalink)
Member
No Avatar

Reg.datum: Oct 2010
Red face Richard Rylander Lidingökliniken

Jag har bokat in en konsultationstid hos Dr.Richard Rylander på Lidingökliniken .Kollade även upp honom och enligt HSAN har han inga anmärkningar . Däremot hittar jag knappt någon info om näsop han gjort !Är det någon som har efarenhet av honom ?Tar tacksamt emot allas tips och råd även gällande andra kirurger och kliniker .

Pinkbaby är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 09:55   #2 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Talking Lidingökliniken

Jag är också nyfiken på Lidingökliniken ,hade tänkt att operera mig hos Igor men det är väldigt fullbokat just nu tydligen !

Svara med citat
Gammal 2010-11-11, 23:10   #3 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Läs på om Igor först. Han ligger bakom många mindre lyckade operationer och verkar ha taskig attityd om något går fel... Läs vad som står på google ordentligt. Har för mig att de under en period inte ens gjorde näsplastik på kliniken för att "folk hade orimliga förväntningar och därav aldrig blev nöjda"

Svara med citat
Gammal 2010-11-14, 12:00   #4 (permalink)
Member
No Avatar

Smile Jättetrevlig

Nu har jag varit på min konsultation och Richard var hur trevlig som helst och jag fick förtroende för honom,vitog bilder och så på hur det skulle kunna tänkas bli och han förklarade hu man gick till väga osv . Sen hur det är med Igor det vetetusan men känns lite som det är överdrivet med all "kritik" då jag inte får upp något när jag googlar? Länka gärna för det hade ju kanske varit bra att läsa iallafall även om inte igor ska opa just mej
Svara med citat
Gammal 2010-11-14, 12:17   #5 (permalink)
ari
Member
No Avatar

Standard

jag har en kompis han operarade sig hos Igor Niachejav, han fick betal 35.000, de va för 2-3 år sen, hans operations va under lokal bedövning
fastän han hade rätt så stor ingrepp att göra på näsa, förminska näsan,och ta bort knölen på näsan.

resultatet på näsan blev katastrof han fick sned näsa + han blev tvingat att göra en om-operation . resulatet blev det samma sned igen men han får leva med det .
ari är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 13:26   #6 (permalink)
Member
No Avatar

Standard Sedering

Ja som jag förtått det så gör dom alla sina näsop under såkallad sedering lokalbedövning + lugnande . Är faktiskt lite nervös över det för vissa verkar vakna ? Skulle va KATASTROF om ja vaknade när dom höll på med näsan ,vilken panik man skulle få?! Är det inte någon här inne som gjort ett ingrepp och vet hur det är ? Ari tråkigt att höra om din kompis har han varit någon annan stans för att få nån bedömmning och se om det går och ordna till?
Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 15:22   #7 (permalink)
ari
Member
No Avatar

Standard

nej han gjorde 2 näs operationer, han orkade inte mer med näsoperationer.
nu har han gått vidare i livet, han tävlar i styrketräning .

han va under lokalbedövning när han gjorde näs operationerna, de va inga problem man ser va dem gör men man känner ingen smärta. efter operationerna de rann näs blod då och då, ibland så rann de bara vatten från näsan, men de va normalt. de va värst att inte kunna ätta för de känndes smärta i näsan sa han efter operation men de va normalt. han ångrade bara att han valde igor nichajev för han hade bra pris på näsoperationer. annars så va han nöjd att näsan känndes normalt, normala förhållande, MEN TURBULENSEN I NÄSAN BLEV ANNORLUNDA sa han när han andas. lukt kännde han 70-80 % .
ari är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 22:19   #8 (permalink)
Member
No Avatar

Standard hoppas

Jag hoppas att Richard är lite bättre än vad Igor verkar vara iallafall ,inga anmälningar så det känns ju bra . Men som sagt himla nervös över att man är "vaken"
Svara med citat
Gammal 2010-11-30, 20:10   #9 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Hej! Jag har gjort tre mindre operationer med Richard Rylander när han arbetade på Plastikkirurggruppen på Sabbatsbergs sjukhus i Stockholm.

Jag hade tre stycken leverfläckar som skulle tas bort. Jag har väldigt dåligt läkekött ovanför brösten (vilket är ganska vanligt) och är dessutom ganska allergisk mot trådar och tejp.

Två av de tre såren läkte dåligt och ett började vara. Richard hjälpte mig med allt. Han var snabb med att se till att jag fick göra om operationen för att det skulle bli ett fint resultat, jag behövde inte betala någon av de "rekonstruerande" operationerna och han var väldigt kunnig med att välja rätt trådar och tejp för mig. Han körde inte bara på med det beprövade utan förstod direkt att jag var allergisk och att han skulle behöva komma på alternativa lösningar gentemot den vanliga tråden.

Slutresultatet är jättebra och jag fick tider som passade mig och han var väldigt noggrann med att förklara vad som gått fel, varför det går fel och hur resultatet skulle bli.

Bokade även in en näsoperation med honom något år senare. Även då var han väldigt noggrann med att ge mig rätt information, rätt eftervård och hjälp. Jag fick tid att tänka på saken och bokade senare in en operation (det är bra om en läkare inte är för påstridig om att operationen måste ske nu). I slutändan så kunde jag inte genomföra operationen för att jag flyttade utomlands men jag ville ändå skriva här att min erfarenhet med Richard Rylander är att han är väldigt kunnig och inte bara vänder en ryggen om något skulle gå fel. (Komplikationer är ju tyvärr vanligt och man måste ha en läkare som vet hur han ska göra när detta sker).

Fördelen för mig var också att eftersom Richard visste om vilka trådar han tidigare använt på mig, som jag mått dåligt av, så anpassade han detta till den kommande näsoperationen. Det är viktigt om man har vissa saker som gör att man inte kan ta de "vanliga" trådarna att läkaren inser det och inte utsätter en för onödig risk.

Mvh,

Sophia

Svara med citat
Gammal 2010-11-30, 21:55   #10 (permalink)
Member
No Avatar

Standard Richard Rylander

Vad kul att du har erfarenhet av honom ,jag tycker verkligen han verkade duktig och kunnig! lite konstigt bara att jag inte hittar nån info om han knappt när man googlar osv! hade gärna pratat med någon som gjort sin näsa hos honom
Svara med citat
Svara

Tags
lidingökliniken, näsoperation, richard rylander

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies