|
|||||||
| Näsplastik Kirurgisk förändring av näsans storlek och utformning |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
Reg.datum: Mar 2011
|
har knappt hopp kvar att näsan kommer fungera bättre en dag. börjat inse hur det här kommer sluta
![]() täppan tar död på mig. bara när jag promenerar lite lätt eller rör på mig( inte för högt tempo bara) kan jag känna att den fungerar på nått sätt. sitta , ligga , särkilt ligga ner, att sova är ett helvete! känns som att andas genom ett rör till näsa! och därinne är det alltid nåt som rasslar. jag får sniffa luft in och ut !!! hela jävla tiden !!! finns det nån som vet vad jag kan göra ? näsan är svullen brosk och hud hänger på insidan och det går inte att fixa tydligen. flera år sen senaste operationen. varför opererar dem näsor när allt fungerar sämre efteråt? andingen, luktsinnet osv osv. varför??? jag kommer tvingas att "försvinna" från denna jord snart. det här är så tragiskt men det finns inget att göra tror jag. jaghar så stora besvär och kirurgerna säger att min näsa fungerar bra. ja det är sånna dem är era kirurger. lyssna inte på folk som skriver bra saker om sånt här. det är ofta mottagningarna själva som skriver här ![]() peta i näsan ska man inte göra säger kirurgerna, men borra och misshandla patienten ända in i döden är tydligen helt i sin ordning!!!
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
Reg.datum: May 2010
|
Hej!
Låter förjävligt det du råkat ut för. Får man fråga vilken klinik du varit på? Jag opererade näsan för två veckor sedan, och visst , jag kan inte andas genom näsan, men det är väl normalt efter så kort tid antar jag. Blev du nöjd med näsan annars, utseendemässigt? jag är mest orolig för om jag kommer att gilla utseendet på näsan, och det vet man ju tidigast ett halvår efter opreationen p.ga svullnaden. Har kirurgen ingen förståelse för dina problem? / Nikita |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
Reg.datum: Mar 2011
|
näsan blir lite större efter varje operation, huden blir tjock, och viss svullnad blir kvar såklart, det vet jag nu efteråt av egen erfarenhet
en vanlig svenssonnäsa blir fulare , dem gör näsan rund vid tippen vilket inte är fint,ursprungsnäsan är alltid snyggare , endast om man har en jättebuckel kan den göras lite uthärdligare. jag rekommenderar inte någon en näsoperation. andningen kan förbättras något även när man väntat två veckor men jag vet inte hur mycket...btw..välkommen till näshelvetet |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Member
|
Jag hoppas du har fel där! Och vaddå "de gör nästippen rundare"?? Det beror väl helt på vad kirurg och patient kommit överens om! Jag vet inget om hur min näsa kommer att se ut, men jag tror verkligen den kommer bli finare, även om jag inte hade en jätteful näsa så var den inte snygg heller.
/Nikita |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Gäst
|
Citat:
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Gäst
|
Verkligen tråkigt att höra att du haft sådana erfarenheter.
![]() Det har gått fyra månader sedan min operation och jag kan fortfarande ha svårt att andas när jag ligger ner eller ska sova, men detta beror i mitt fall på att jag är kvalsterallergiker, med andra ord tål jag inte min kudde och mitt täcke speciellt bra. När saker och ting är nytvättade är det alltid lättare för mig iallafall. Jag antar att du redan kollat upp så det inte är allergier i kombination med din näsoperation som orsakar andningsbesvären? Jag blir ju också nyfiken om vilken klink du varit på. Själv gjorde jag min operation på Art Clinic i Göteborg och det gick jättebra. Och nej, jag är inte anställd där och gör reklam för den sakens skull, jag är faktiskt en riktig patient, eller vad det kallas. Har dessutom bildbevis i en annan tråd. När jag gick på konsultationen bedömde min läkare att slutresultatet skulle nog bli mycket bra, eftersom jag hade bra förutsättningar. Jag hade "bara" en puckel att ta bort, formen i övrigt såg bra ut, och jag har tunn hud på näsan vilket var en bra förutsättning för att det skulle läka snyggt. Många jag sett som gjort näsoperationer kan jag inte riktigt förstå varför de utsätter sig för riskerna med en operation, jag hade gladeligen hellre haft deras näsa än min egen original. Jag har ingen aning om hur din näsa såg ut från början eller hur den ser ut nu, eller varför du valde att göra den första operationen. Inte heller vet jag hur många operationer du gjort eller var du gjort dem nånstans, men jag är säker på att din näsa ska gå att rädda på något sätt. Om du har andningsproblem p g a näsan har jag för mig att landstinget kan gå in och hjälpa dig ekonomiskt, om det skulle vara där skon klämmer. Prova att vända dig till olika kliniker och fråga även din husläkare om vad du kan göra. Jag hoppas verkligen det löser sig för dig! |
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Member
|
I mitt fall så opererade jag näsan för att tippen var alldeles för stor och rund.
Jag tror nog att min kirurg som är väldigt seriös och har lång gedigen erfarenhet skulle tala om för mig om det hade varit så att tippen skulle bli så som jag vill unvika att den ska vara. Sedan är ju näsor väldigt individuella vad gäller läkning och så, man kan bara hoppas på det bästa. Sedan är det givetvis enormt viktigt att följa läkarens alla ordinationer före/efter opreationen. Då har man gjort vad man kunnat själv. / Nikita |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Member
Reg.datum: Oct 2010
|
jag har också fundeerat på näsoperation men genomförde aldrig det för att jag tänkte se bara på zlatans stora snok ,han är rik och kan hitta dem bästa dyraste plastikkirurgerna i världen men han har inte gjort näs operation.
plastikkirurgerna uttnytjar sina positoner och säger de kommer gå bra allt blir normalt igen, blir de inget bra då kan de hitta på andra orsaker som att näsans hud va inte som de tänkte m.m. så tjänar dem 40-50.000kr/patient. min granne är läkare på näs hals öron kliniken och jag har haft diskussioner om näs operationer, han är mycket MYCKET EMOT näsoperationer eftersom näsans funktionen förstörs vid plastikkirurgi. lukten försvinner permanent efter 1-2 år.+ de kan bli svåra svåra komplikationer med andningen och andra komplikationer ärr m.m . de finns risker med alla operationer . |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Member
|
Det är sant att det finns risker med ALLA operationer. Men jag undrar om det hade varit så pass vanligt som det ändå är med näsop. om så många varit misslyckade, borde ju vara självsanering liksom.
Att Zlatan inte fixar sin näsa, visst den är verkligen inte fin enligt min åsikt, men han kanske är nöjd med den, då finns ingen anledning för honom att fixa den. Om man skulle förlora lukt/smaksinnet så borde det ske direkt efter operationen känns det som. / Nikita |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Member
Reg.datum: Oct 2010
|
många gör sina näsoperationer och går vidare med livet, men en del får göra om
och om operationer . idag är mycket vanligt med skönhetsoperationer de är inte bara näsoperationer många sprutar botox m.m . tandblekning de räknas inte som en operation men munnen blir annorlunda . nej luktsinnet försvinner inte direkt de försvinner efter ett tag de kanske inte försvinner alls men risken finns att lukten smaken försvinner . de som förändras är bara näsans form och turbulensen i näsan. zlatan skitter i sin näsa han har gott med pengar på kontot pengar kan göra en lyckligt också. hade jag haft 10 miljoner på kontot skulle du aldrig se mig här på detta forum.
|
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Måste få dela med mig! | sånöjd | Bröstförstoring | 0 | 2011-01-25 17:34 |
| Ska jag lr ska jag inte?? | Oregistrerad användare | Fettsugning | 2 | 2010-02-24 23:09 |
| Hur gammal måste man vara för att kunna göra bröstförstorning?? | Oregistrerad användare | Bröstförstoring | 6 | 2007-11-17 17:21 |
| Paris måste ha gjort en Bröstförstoring! | Maggan | Övrigt/off topic | 2 | 2007-04-16 19:07 |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:23.

Linjär visning