|
|||||||
| Näsplastik Kirurgisk förändring av näsans storlek och utformning |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Gäst
|
Hej allesammans!
Nu är det bara ca en vecka kvar tills min näsoperation! Jag ska fila ner en liten knöl på näsryggen och förminska brosket i tippen. Har typ en ganska stor tipp med mkt brosk i som går lite uppåt (så ni får en bild av hur de ser ut idag :P) och har velat förminska den sen jag var typ 13 år, men bestämde mig för att vänta tills jag blivit 21 eftersom jag ville vara 100 procent säker.. Nu är jag bara så förväntansfull och försöker läsa så mycket jag kan om andra som gjort näsan, men det finns inte så mycket att hitta, iaf inte på svenska. Så tänkte dra igång den här tråden för er alla som funderar på en operation o undrar saker.. det är ganska lite aktivitet på forumet:P Kommer försöka uppdatera om hur det går före/efter operationen. Mina funderingar just nu såhär en vecka innan är mest hur svullen jag kommer vara sen?.. tror ni det mesta av svullnaden försvunnit efter två o en halv vecka? Har ledigt från jobbet så länge. Jag vet att resultatet kan ta upp mot ett år, men man vill ju se någolunda bra ut i början. Till er som tidigare opererat näsan; är det svårt att äta efter en operation? Vad är bra att handla hem innan operationen? Alla tips är välkommna! |
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
Reg.datum: May 2010
|
Hej!
Jag opererade mig i februari. Näsan är fortfarande svullen, men inte på ett sätt att det syns för andra. De första två dagarna är det mest flytande föda som gäller, jag blev blir avdomnad i ansiktet och munnen, svårt att tugga och kunde ej röra överläppen på tre veckor ungefär. Men det släpper sen. Jag fick ingen smärta alls i näsan, men däremot ont i halsen och sveda i ögonen som var brutal, men det var visst väldigt ovanligt sa läkaren. / Nikita |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Gäst
|
Hej nikita, vad roligt att höra om någon annan som opererat sig !
okej ja jag har hört att 80 procent av svullnaden går ner typ de första 2 månaderna och de sista 20 kan ta ett år? låter jobbigt med att inte kunna röra överläppen dock hoppas jag slipper det ![]() Nu är det bara 4 dagar kvar till min operation! jag ska opereras på lidingökliniken av Richard Rylander, som jag fick ett jättebra intryck av när jag var på konsultation. Sjuksköterskan som jag pratat med flera gånger är supergullig så jag känner mig verkligen nöjd med val av klinik... Känns konstigt att det är de "sista dagarna" med min näsa, men jag är glad att jag äntligen tagit tag i saken och nu ska göra operationen som jag velat göra i flera år ![]() Uppdaterar mer när det är dags för operation... |
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Gäst
|
Citat:
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Ambitiös tråd om min näsa och ev operation | Jens | Näsplastik | 19 | 2011-03-17 13:55 |
| Fettsuga min rumpa | Patrik | Fettsugning | 1 | 2010-08-11 21:45 |
| Inför min konsultation | conpros | Näsplastik | 0 | 2010-04-10 08:29 |
| Min rumpa är onormal | Oregistrerad användare | Övrig kroppskirurgi | 3 | 2009-01-10 17:17 |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:27.

okej ja jag har hört att 80 procent av svullnaden går ner typ de första 2 månaderna och de sista 20 kan ta ett år?

Linjär visning