|
|||||||
| Näsplastik Kirurgisk förändring av näsans storlek och utformning |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Gäst
|
Jag har en fråga till er som befinner er i återhämtningsprocessen sedan näsoperationen.
Jag opererade min näsa i början av augusti och det har gått 3 månader nu. Allt har gått bra och näsan är jag supernöjd med, dock har jag fått en liten hårdare svullnad på vänster sida av näsvingen på sista tiden. Jättemärkligt och dessutom så kan jag känna att det sitter något löst uppe i näshålan, men ändå inte. Jag kände av det när jag skulle rengöra med en bomullstops, det kändes konstigt så jag var tvungen att känna med lillfingret. Trodde det var snor, men icke. Gör inte ont eller någonting, den bara sitter där, lika liten som en ögondropps ungefär. Detta upptäckte jag i samband med en lättare förkylning som jag hade för en månad sedan. Kan det vara slemhinnan i näsan som har svullnat (och som dessutom orsakar svullnaden) eller kan det vara något som har "gått av" i näsan? Kontaktade min kirurg men ha sa att det inte var något jag skulle oroa mig över, det kan vara en slemhinna som har fått sig en allergisk reaktion. Jag är superless på att spekulera om vad det kan vara för något. Börjar bli tokig av oroheten..Någon som känner igen sig? |
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Junior Member
Reg.datum: Nov 2011
|
Så förklarade dr L W för mig efter att jag fått en bula vid vänster näsvinge!
Inte visste jag detta; det upplystes ju inte om något vidare!! Han gick med på omoperation kostnadsfritt men det visade sig att "det är svårt" aatt göra det mindre synligt. Kändes som att det petats upp en halvhård ärta i min näsa (som kanske ev ett barn kunde gjort). ![]() Jag betalade för en tredje op hos annan kirurg men det är svårare att lyckas om det gjorts flera operationer i området, sa den andre kirurgen (!!) Ingen vidare näsa att godkänna som normal, tycker jag fortfarande efter många år nu. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Gäst
|
Jaha, så du opererade på nytt alltså? Tråkigt att du inte blev nöjd med näsan...
Jag var tvungen att besöka en doktor för några dagar sen, kunde inte sluta tänka på den där knölen i näsan. Han misstänkte att det kunde röra sig om en ärrbildning i näsan. Så som du sa. Okej, hellre det än en broskbildning, tycker då jag. För det misstänkte jag en lång tid att jag hade fått. Han sa att ärrbildningar i näsan läks ofta till en liknande klump, och har man otur kan den bli så stor att den sticker ut som en bula på näsvingen. Men han skrev ut en nässpray som jag köpte, heter Nasonex, och den har jag sprayat i näsan under de 3 senaste dagarna, och det har faktiskt hjälpt. Tro det eller ej, knölen har minskat i ena näsan. Det står mer om nässprayen för den som vill läsa om den --> http://www.1177.se/Kalmar-lan/Fakta-...l-A-O/Nasonex/ |
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Junior Member
Reg.datum: Nov 2011
|
kändes verkligen dåligt med de kommentarerna han gav. Själv satt han mest och smålog (det gällde ju inte hans egen näsa).
Mitt fall granskades men då hade en gammal pensionerad plastikkirurg - bara 1 enda person skulle yttra sig och han drog den gamla tesen: "Arbetet har utförts enligt läkarvetenskap och beprövad erfarenhet". Att resultatet inte blev ordinärt/allmänt godtagbart tas ingen notis om då kunskap och erfarenhet ska ha funnits hos den som opererade (L W var i pensionsåldern vilken kan förklara det låga priset och dårliga resultatet). "Egna förväntningar överträffar verkligheten" etc sa han också till mig i återbesök efteråt ... Vad kostar inte det att jag inte trots stora utlägg ännu inte känner mig hel? Familjeliv och arbetsliv påverkas och det kostar den enskilde miljontals kr om man ser till den inverkan sådana här misslyckanden leder till!! Senast redigerad av Elvi den 2011-11-30 klockan 12:32 |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Gäst
|
Citat:
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| ont i brösten efter 5 månader???? | Oregistrerad användare | Bröstförstoring | 1 | 2011-03-15 21:35 |
| Näsop 3feb | Pinkbaby | Näsplastik | 2 | 2011-02-10 15:03 |
| missnöjda näsop varför? | Oregistrerad användare | Näsplastik | 5 | 2010-03-17 10:43 |
| Fortfarande ont efter två månader | Oregistrerad användare | Bröstförstoring | 1 | 2009-02-28 15:46 |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:33.

Linjär visning