Gå tillbaka   Forum om plastikkirurgi & kosmetiska behandlingar > AVDELNINGAR > Plastikkirurgi > ANSIKTSKIRURGI > Näsplastik

Näsplastik Kirurgisk förändring av näsans storlek och utformning

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2011-12-06, 20:29   #1 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Reg.datum: Dec 2011
Question Inte nöjd med PS:ade efterbilder

Hej! Jag var på min andra konsultation hos en kirurg på art clinic idag och han visade då upp resultatet av bilderna som han nu photoshopat så man skulle få en hint av resultatet.
Jag blev ärligt talat förvånad över hur fult och slarvigt det såg ut! Näsan var pytteliten, sne, och såg inte naturligt ut över huvud taget. Väldigt konstigt eftersom jag läst så mycket gott om honom och trott att han var en bra plastikkirurg.
Jag sa till om att det inte var så jag hade tänkt mig och han sa att han skulle ändra lite men han anteckande ingenting så det kändes inte som han lyssnade egentligen..
Nu vet jag inte om jag ens vill göra operationen längre, bokade inte ens någon tid som jag hade planerat att jag skulle göra.

Har det varit så för er också att ni inte varit nöjda med bilderna men att resultatet blivit bra ändå? Det kanske är så att det ÄR svårt att redigera näsan i PS så den blir bra? Behöver verkligen råd nu då jag velat göra denna operationen i 10 år och när jag äntligen tagit tag i det så blir det såhär

Senast redigerad av mynose den 2011-12-10 klockan 16:33
mynose är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-12-07, 10:12   #2 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Photoshoppade bilder

Hej,

Kompetensen i photoshop säger väl iofs inte så mycket om de kirurgiska färdigheterna. Men det är ju väldigt viktigt att diskutera utifrån bilderna om det är så att kirurgen bedömer att de på ett bra sätt visar det slutgiltiga resultat han/hon tror sig kunna åstadkomma...

Lycka till!

Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 21:48   #3 (permalink)
Member
No Avatar

Reg.datum: Aug 2011
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mynose Visa inlägg
Hej! Jag var på min andra konsultation hos en kirurg på art clinic idag och han visade då upp resultatet av bilderna som han nu photoshopat så man skulle få en hint av resultatet.
Jag blev ärligt talat förvånad över hur fult och slarvigt det såg ut! Näsan var pytteliten, sne, och såg inte naturligt ut över huvud taget. Väldigt konstigt eftersom jag läst så mycket gott om honom och trott att han var en bra plastikkirurg.
Jag sa till om att det inte var så jag hade tänkt mig och han sa att han skulle ändra lite men han anteckande ingenting så det kändes inte som han lyssnade egentligen..
Nu vet jag inte om jag ens vill göra operationen längre, bokade inte ens någon tid som jag hade planerat att jag skulle göra.

Har det varit så för er också att ni inte varit nöjda med bilderna men att resultatet blivit bra ändå? Det kanske är så att det ÄR svårt att redigera näsan i PS så den blir bra? Behöver verkligen råd nu då jag velat göra denna operationen i 10 år och när jag äntligen tagit tag i det så blir det såhär

avboka! jag var jättenoga med att visa på min konsultation hur jag ville ha näsan o diskutera o vi gjorde om bilderna flera gånger innan jag blev nöjd

Var på en annan konsultation först o han gjorde inte ens nån bild utan bara ritade för hand och det kändes inte bra
Mackeeee är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2012-01-24, 16:41   #4 (permalink)
Member
No Avatar

Reg.datum: Jan 2012
Standard Namnet på kirurgen?

Vad hette kirurgen? Ska själv på konsultation på art clinic om några dagar..
Kiwiilime är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 11:55   #5 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Du får ju va tydlig o säga hur du vill ha det!

Svara med citat
Gammal 2012-03-03, 15:51   #6 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Reg.datum: Mar 2012
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mynose Visa inlägg

Boka ingen operation!!!! Precis som du hade jag väntat länge och valt kirurg noga. Jag var visserligen nöjd med mina PS bilder, men resultaten blev allt annat än bra och liknade inte alls det vi hade kommit överens om innan. (man kan ju även vara bra på PS, men sedan inte kunna överföra "drömbilderna" till verklighet, vilket är lika dåligt). Av denna erfarenhet har jag förstått att man måste vara övertydlig med vad man önskar, och även om man är tydlig så kan kirurgen ändå göra lite som han vill eftersom det är han som håller i kniven...

Idag önskar jag att jag kunde vrida tillbaka klockan och avstyra operationen. Jag ångrar mig så mycket. Jag önskade subtila förändringar, och ett naturligt resultat, men fick en skitful stympad näsa som påminner om Michael Jackssons.

Alltså - vid minsta tvekan: AVBOKA!!!!!
Louisa är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2012-03-05, 10:42   #7 (permalink)
Vera
Gäst
No Avatar

Exclamation Beklagar

Hej Lovisa!
Vad heter kirurgen som opererade dig?
Får du någon hjälp att korrigera den nu? Av vem isf?
Hoppas du får hjälp!!
Själv har ja en så hemskt ful näsa, att du skulle bli rädd om du såg mig. så är verkligen i behov av att hitta rätt. Blivit mobbad halva livet, och fortfarande är gammal nu, så i sista stunden.
Ingen vill ha mig och mår jätte jätte dåligt pgr av sjukdom och mitt utseende.

Skulle vara hemskt tacksam om jag fick tips på bra kirurg!
KRAMAR

Svara med citat
Gammal 2012-05-04, 23:57   #8 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Vem opererade?

Louisa:

Vem opererade dig?? jättesnällt om du kan svara

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ