|
|||||||
| Näsplastik Kirurgisk förändring av näsans storlek och utformning |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Gäst
|
Hej!
Opererade näsan för precis 2 veckor sedan och tog bort gipset för 1 vecka sedan. Ingreppet gällde att fila ner näsryggen så att den skulle bli rak och mindre dominerande. Tippen har inte rörts, utan bara benet. När gipset togs bort syntes en liten ingropning som om att gipset hade tryckt där eller något, och näsryggs-"knölen" var mycket riktigt nerfilad, men ändå synlig. Kirurgen säger att näsan var helt rak när han var klar på operationsbordet, och tror att den knöl som nu syns bara är svullnad, men den känns liksom hård. Jag är verkligen nöjd med resultatet; knölen är mycket mindre än förut och profilen ser jättebra ut om man jämför med innan, men det skulle förstås vara bra om den resterande lilla knölen också försvann...eftersom det var meningen. Vad tror ni, kan detta vara svullnad som försvinner efter några veckor, fastän den känns så pass hård? MVH Linnea |
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Gäst
|
Hej Linnea!
Jag kan inte uttala mig exakt om hur det kommer bli för dig, men kan tala utifrån min egna erfarenhet. Opererades för 3 månader sen, och jag har också en liten knöl kvar på näsryggen, som kommer och går lite... I mitt fall är det bara svullnad. Svullnaden varierar lite under dygnet. Jag tror din lilla knöl kommer ge med sig med tiden, det är trots allt bara 2 v sedan du opererades! Tänk på att det tar ca 6 mån innan man kan börja bedöma slutresultatet. Så häng inte upp dig för mycket på knölen, chansen är stor att den försvinner när näsan läker! ![]() Citat:
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| ska man massera näsan efter operation? | seem | Näsplastik | 0 | 2011-11-23 20:32 |
| LPG-massage efter operation | Oregistrerad användare | Fettsugning | 3 | 2011-11-10 16:31 |
| Ögonlocksplastik utan svullnad | Oregistrerad användare | Ögonlocksplastik | 3 | 2009-10-24 10:52 |
| infektion 1 dygn efter operation? | baloo | Bröstförstoring | 2 | 2009-05-18 09:23 |
| Träffa en svensk kirurg efter utomlands operation? | My. | Bröstförstoring | 1 | 2008-12-17 07:55 |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:38.

Linjär visning