Gå tillbaka   Forum om plastikkirurgi & kosmetiska behandlingar > AVDELNINGAR > Plastikkirurgi > ANSIKTSKIRURGI > Näsplastik

Näsplastik Kirurgisk förändring av näsans storlek och utformning

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2012-01-18, 11:25   #1 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Conturkliniken vs Lidingökliniken

Nu är det såhär att jag har bestämt mig för en eventuell näsplastik i stockholm, och jag tänkte boka tid för konsultation hos någon av ovanstående kliniker då de verkar vara vettiga samt inte har allt för dyra priser, lidingö något billigare. Contur tänkte jag först köra på.

Men eftersom jag inte har någon egen erfarenhet av klinikerna och har svårt att bilda en uppfattning om dem bara genom att kika på deras hemsidor (www.conturkliniken.se www.lidingokliniken.se) så tänkte jag höra om det är någon som har några erfarenheter, information, eller tankar kring dessa två kliniker med ingreppet näsplastik i fokus.

Mvh
Anders

Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 13:24   #2 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Du som kille som ska operera näsan måste va försiktig och säga ifrån så att dom inte gör en tjejnäsa på dig! En annan kille här i forumet som råkade ut för det!

Jag e skitnöjd med min näsa, den är fortfarande manlig och snygg men mycket mindre, precis som jag ville ha det

Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 13:50   #3 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare Visa inlägg
Du som kille som ska operera näsan måste va försiktig och säga ifrån så att dom inte gör en tjejnäsa på dig! En annan kille här i forumet som råkade ut för det!

Jag e skitnöjd med min näsa, den är fortfarande manlig och snygg men mycket mindre, precis som jag ville ha det
Det är ungefär så jag vill ha det, en manlig näsa. Tack för ditt ord!
Just nu är min näsa en aning "stor" för mitt ansikte, den är spetsig och en aning lång, med en liten knöl på, inte så värst farligt mer än att den är "stor och spetsig". Jag trivs inte med den och tycker inte den passar in. Två av mina syskon är födda med en mindre "uppåtnäsa" som ser bra ut. Jag har nog fått fars näsa.
Upplever heller att jag inte får tillräckligt med luft genom näsan och andas mycket med munnen.
Har du länk till han som fick en "tjejnäsa"?

/Anders

Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 16:55   #4 (permalink)
Member
No Avatar

Reg.datum: Aug 2011
Standard

Citat:
Det är ungefär så jag vill ha det, en manlig näsa. Tack för ditt ord!
Just nu är min näsa en aning "stor" för mitt ansikte, den är spetsig och en aning lång, med en liten knöl på, inte så värst farligt mer än att den är "stor och spetsig". Jag trivs inte med den och tycker inte den passar in. Två av mina syskon är födda med en mindre "uppåtnäsa" som ser bra ut. Jag har nog fått fars näsa.
Upplever heller att jag inte får tillräckligt med luft genom näsan och andas mycket med munnen.
Har du länk till han som fick en "tjejnäsa"?

/Anders
Jag vet inte hur han ser ut men han skrev här i nån av trådarna att dom förstört hans näsa och gjort den alldeles för liten.

Det är viktigt att kirurgen är expert på näsor, har sett en del katastrofer bland syrrans kompisar som gjort näsan
Mackeeee är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 18:00   #5 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mackeeee Visa inlägg
Jag vet inte hur han ser ut men han skrev här i nån av trådarna att dom förstört hans näsa och gjort den alldeles för liten.

Det är viktigt att kirurgen är expert på näsor, har sett en del katastrofer bland syrrans kompisar som gjort näsan
Lät inte alls allt för roligt !!

Här är namn på kirurgerna som är aktuella på de två kliniker jag tänkt mig

dr Gunnar Göransson (Conturkliniken)
dr Igor Niechajev (Lidingökliniken)
dr Richard Rylander (Lidingökliniken)

Läst inte allt för smickrande erfarenheter om de två förstnämnda dock.

Man blir ju riktigt fundersam alltså. Jag vet inte alls. Någon som kan bidra med någonting?

Mvh Anders

Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 21:51   #6 (permalink)
Member
No Avatar

Reg.datum: Aug 2011
Standard

Jag kan inte rekommendera eller säga nåt dåligt om dom kirurgerna du tänker på för jag vet inget om dom... jag kan bara rekommendera artnose...

dom h¨åller bara på med näsor här i Sverige görs knappt näsor har jag kollat upp och det fick mig att välja dom....har som sagt sett en del riktigt fula näsor från syrrans kompisar också som gjort i Iran, arabländer osv o vissa i Sverige, så tänk dig för noga . Blir det fel kan det vara svårt att fixa sen
Mackeeee är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2012-01-22, 22:16   #7 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Smile

Hej !

Jag opererade näsan hos DR Richard Rylander i torsdags och sitter just nu fortfarande med gipset på.
Han va supertrevlig under konsultationen och lyssnar verkligen på det man har att säga.
Mina båda kusiner opererade näsorna hos honom för några månader sedan och båda har blivit skit snygga!
De är jätte nöjda med resultatet och de ser väldigt "naturliga" ut!
Hoppas min blir minst lika bra.
Rekommenderar honom.

Svara med citat
Gammal 2012-01-23, 14:45   #8 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Citat:
Hej !

Jag opererade näsan hos DR Richard Rylander i torsdags och sitter just nu fortfarande med gipset på.
Han va supertrevlig under konsultationen och lyssnar verkligen på det man har att säga.
Mina båda kusiner opererade näsorna hos honom för några månader sedan och båda har blivit skit snygga!
De är jätte nöjda med resultatet och de ser väldigt "naturliga" ut!
Hoppas min blir minst lika bra.
Rekommenderar honom.

Låter kanon!

Har konsultationstid hos både Richard Rylander och Gunnar Göransson nu.
Ditt inlägg bidrog kan man säga.
Kollat upp alla tre läkare, och känns faktiskt som att jag rangordnar doktorerna som 1. Richard 2. Gunnar 3. Igor.

Är du kille eller tjej? Är dina kusiner tjej/killar?
Var din en stor operation? Berätta gärna mer om allting, högt uppskattat

/Anders

Svara med citat
Gammal 2012-02-21, 20:43   #9 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Har du opererat dig än Anders? vem blev det?

Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 15:40   #10 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Citat:
Har du opererat dig än Anders? vem blev det?
Hej! Har inte opererat mig ännu men det lutar åt Richard, fick inget bättre intryck av Gunnar, klickade något mer med Richard men känns inte helt hundra än! Just för att man inte vet om med att man är på samma sida.

Vet heller inte riktigt om man bör kombinera septumplastik med stor näsplastik, eller om man ska ta septumplastiken senare(svårigheter med att andas genom näsan)

Hursomhaver har jag tid att begrunda över form på snoken samt om man ska inkludera septumplastiken i samma veva.

Någon får gärna komma med synpunkter!

/Anders

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies