|
|||||||
| Näsplastik Kirurgisk förändring av näsans storlek och utformning |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Gäst
|
Hej!
Jag var på konsultation angående min näsa på Akademikliniken hos Jonas Röjdmark häromdagen. Han redigerade en bild på min i datorn och tog bort den lilla knölen mitt på näsan, inte mycket alls, och framifrån smalnade han av näsan och gjorde nästippen mindre. Jag tyckte inte alls om den förändringen. Jag vill inte ha en mindre näsa, utan snarare lite längre. Bredden på näsan är jag nöjd med förutom knölarna på vardera sida av näsan som jag vill slipa ned lite. Men jag har inga problem med hur näsan ser ut framifrån direkt. Jag har väldigt specifika önskemål angående min profil. Jag förklarade att jag vill göra nästippen lite längre och sy ihop brosket mellan näsborrarna eftersom de skapar en "skarv" som gör att näsan ser lite grisaktig ut (i brist på bättre förklaring). Och att jag inte är nöjd med bara en liten förändring på näsryggens höjd utan att jag vill att den ska gå inåt rätt mycket. Då säger han "skidbacke?! Vi kallar det skidbacke" och säger att det är inte "idealet". Han ville att min näsa skulle vara estetiskt korrekt. Men jag struntar i idealen, jag struntar i hur en näsa "ska se ut". Det är min näsa och jag vill bestämma hur förändringarna ska se ut och komma så nära mitt ideal som möjligt (jag förstår att allt inte är möjligt). Jag har velat ha en sådan här näsa sedan 5 år tillbaka (se bifogad bild) och jag är helt hundra på mitt beslut men han vägrade operera min näsa och sa åt mig att gå hem och fundera eftersom jag inte "var helt säker på att jag vill operera näsan, att jag inte vet vad jag vill ha". Men kruxet är ju inte det att jag inte vill operera näsan eller att jag är osäker på om jag vågar lägga mig under kniven, utan jag vill bara helt enkelt att kirurgen ska gå efter mina önskemål, inte vad han tycker är estetiskt korrekt. Nu tycker jag Jonas är helt underbar och är en väldigt skicklig kirurg men han vill inte bryta sina vanor. Han gör det han vill och man har inte så väldans mycket att säga till om kändes det som. Nu undrar jag om det är så att kirurgerna alltid bestämmer vilka förändringar som ska ske, och att de gör lite som de vill eller om det finns kirurger som ger mig det jag önskar. Ska jag ge upp eller fortsätta leta efter en kirurg som är villig att ge mig det jag vill ha? Hur är era egna erfarenheter? Det är så synd eftersom han verkar vara riktigt duktig och kapabel till att ge mig exakt vad jag vill ha, och att jag inte skulle behöva oroa mig för att han skulle förstöra min näsa. Jag vill ju ha en riktigt skicklig kirurg, inte någon som tar sig an mig som ett experiment, är villig att göra vad som helst utan att vara kapabel till det. Man har ju hört skräckhistorier.. Mina önskemål: ![]() Det här var vad han ville uppnå:
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Gäst
|
Tycker det är riktigt grymt att du vet in i det minsta detalj hur du vill ha din näsa!
Konsultationen hos Richard Rylander på Lidingökliniken känns helt annorlunda jämnfört med dig. Man kan givetvis inte göra vadsomhelst med en snok. Men det var helt upp till mig hur jag ville att min snok skulle se ut. Fick lite bilder på olika utseenden att ta hem och fundera kring. Däremot har jag det problemet att jag inte riktigt vet vad som skulle passa mitt ansikte, vantrivs med snoken jag har nu däremot. Tycker förövrigt du borde få din vilja igenom när det gäller estetisk plastkirurgi kring näsan, och det är väl så plastkirurger arbetar, man har en egen vision hur man vill ha det, och dem gör det, såklart då om det då är genomförbart. |
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Gäst
|
Citat:
Sen när jag var 15 och såg den här mer runda näsan på en tjej tänkte jag direkt att det är precis en sådan näsa som passar mitt ansikte. Jag har väldigt runt ansikte, inga skarpa linjer, men sen har jag en stor kantig näsa som inte alls passar in. Så bara att slipa ned den lilla knölen på näsryggen tycker inte jag är nog. Det gör inte att näsan passar in i mitt ansikte, utan den ser helt enkelt bara "estetiskt korrekt" ut som Jonas sa. Formen är fortfarande för kantig för att passa in i mitt ansikte. Jag hade fått för mig att det är helt upp till mig vad jag vill göra men att kirurgen skulle informera mig om vad som är möjligt. För man kan ju t.ex inte slipa ned näsan så mycket så den faller ihop eller dylikt. Men "looken" är väll ändå upp till patienten. Det är ju som sagt min näsa och om jag vill ha en "skidbacke" så ser jag inget problem i det. Sen sa han även att han inte vill göra om min näsa på det här viset eftersom folk kommer se att jag opererat näsan och hans mål är att jag ska komma undan med operationen, få en finare näsa, men utan att folk vet att jag gjort en operation. Något som jag skiter fullständigt i. Om någon har problem med plastikoperationer..Det rör mig inte i ryggen, och det talade jag om för honom också. Jag vill ha en stor förändring på näsan och då är det ju självklart att folk märker att man förändrat den. Vad är poängen att betala tusentals kronor om det inte ens syns att man opererat den liksom :P Hoppas du kommer underfund med vad som ska passa ditt ansikte vänta tills du är bombsäker på att det är precis så du vill ha den i resten av livet så du inte behöver operera dig igen
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Gäst
|
jag förstår inte på den bild du visar som är hur du vill ha, är ju inte näsan längre??
Du att du ville ha en längre näsa? Ngt förvirrat. Den ser ju kortare ut på bilden, som du vill ha den? förövrigt tycker jag du har finare näsa nu, än din illustration. |
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Gäst
|
Citat:
Smaken är ju som baken och det är många som säger att min näsa är fin som den är nu och min mamma är rent utav avundsjuk på min stora näsa. Men som sagt, jag bryr mig inte. Jag tycker bättre om efterbilden det kanske också är svårt att avgöra vilken näsa som passar mig bäst eftersom man inte ser så mycket på mina bilder jag lagt upp här. Vill vara lite anonym. Men i helheten passar den runda näsan mig bättre helt enkelt.
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Gäst
|
Hej!
Jag tycker inte du ska försöka övertala Jonas att göra en näsa han inte vill. Om kirurgen har sin idé om hur det ska se ut så blir du nog inte nöjd tyvärr ![]() Om man ändå betalar mycket pengar för en operation så vill man ju få den formen på näsan som man själv tycker är snygg! Leta upp nån som gör som du vill och lycka till! |
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Gäst
|
FÖRLÅT för att jag var så impulsiv och skrev nöff nöff om den retucherade bilden,
tycker alla näsorna på bilderna var väldigt fina! Kan beror på att jag är less på min egna gigantiska puckelnäsa, som fick lust att avreagera mig- förlåt iaf! Skulle ge mk för en sådan näsa som på bilderna. Tycker inte du behöver operera dig!!
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Vem ska operera min näsa? | Oregistrerad användare | Näsplastik | 2 | 2012-05-05 00:00 |
| Vem bestämmer storleken? | Snart opererad | Bröstförminskning | 9 | 2009-11-12 20:41 |
| Var och Vem? | Oregistrerad användare | Bröstförstoring | 0 | 2009-10-19 13:43 |
| Var och Vem? | Oregistrerad användare | Bröstförstoring | 0 | 2009-10-19 13:42 |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:39.

vänta tills du är bombsäker på att det är precis så du vill ha den i resten av livet så du inte behöver operera dig igen

Linjär visning