Gå tillbaka   Forum om plastikkirurgi & kosmetiska behandlingar > AVDELNINGAR > Plastikkirurgi > ANSIKTSKIRURGI > Näsplastik

Näsplastik Kirurgisk förändring av näsans storlek och utformning

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2009-05-07, 14:58   #1 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Question Näsa -utan näsfunktioner

Hej.

För två år sedan fick jag göra mitt efterlängtade besök till kirurg, som slutade med att jag blev bestört och förvånad.
Som liten drabbades jag av "sjukhussjukan" vilken gjorde att delar av mitt ansikte "åts" upp, grovt sagt.
Detta medförde 5 operationer för att lappa ihop bla. näsa och läpp.
Jag kan inte andas med näsan över huvudtaget och ena näsborren är obefintligt synlig, mer som ett smalt streck.

Det jag ville med en operation är att kunna andas samt få en näsborre "till". Formen är jag nöjd med, med tanke på vad jag har varit med om.
Svaret jag fick vid besöket som gjorde mig så paff var att , kirurgen påstod att en opertaion inte var möjlig samt att jag verkade ju vara en positivt till sinnet lagd person och säkert klarade mig utan en korrigering av näsan.

Det hade tagit mig nästan 15 år att ta mod till mig att ens kontakta sjukhuset för denna saks skull. Att man sedan har sett bilder på personer som har varit brandskadade eller har haft någon medfödd defekt, som har har fått jättefina näsor, kändes som ett hån mot mig för att jag var "så positiv", vilket faktiskt har varit min räddning.
Att inte ta saker så hårt utan gå vidare och göra det bästa av situationen. Det är som sagt inte en skönhetsopreation jag är ute efter utan en funktionell näsa. Som gör att jag kan sova utan att vakna pga jag inte får nog med luft och att jag snarkar så mycket.
Är det någon som vet hur det funkar rent ekonomiskt vid en sådan här situation?
Jag tycker att det känns väldigt avigt att behöva betala en privatläkare att rätta till en operation, för ett ingrepp som skedde av en ansedd kirurg på 70-talet på ett universitetssjukhus.
Vem ska man kontakta?
Har någon några liknande erfarenheter?
Ha en bra dag!
Tack på förhand för svar!

Svara med citat
Gammal 2009-05-12, 01:27   #2 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Kontakta patientnämnden!

Hej!

Det verkar som att läkaren tänker på den ekonomiska situationen än på dig. Jag tror, är nästan säkert, på att du har rätt till denna operation utan att betala ett enda öre. Kan du inte vända dig till en annan läkare? Du har rätt till detta också! Om du är missnöjd med det svaret som du fick från läkaren: 1. vänd dig till patientnämnden

Svara med citat
Gammal 2009-05-15, 10:40   #3 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Klart som fan att du är berättigad en operation om du har svårt att andas genom näsan. Vilken jäkla läkare har sagt annerlunda?

Du ska inte behöva göra det hos en privat klinik men det är ju ett allternativ

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies