Gammal 2009-08-11, 08:02   #1 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Exclamation Näsplastik

Jag har kontaktat klinik för konsultation och undrar lång är väntetiden efter första läkarbesöket till att få utfört operationen? Har en fråga till. Hur gör kirurgen för att omforma nästippen? Jag är faschinerad av före och efter bilderna. Att ta bort brosket kan man kanske förstå att det är möjligt men hur kan man förminska nästippen och ändra näsborrar utan att ärr syns? Jag förstår också att det inte går att få näsan exakt som datanimeringen, men tycker att det är fantastiskt att kunna få hjälp med ett komplex man levt med hela livet. Har ytterligare en fråga. Har människor olika "hårt " som gör att det kan vara svårare att forma näsan. På före och efterbilderna ser det ut som att människor med "hök näsa" har "tunn brosk". De verkar få väldigt bra resultat iallafall.

Svara med citat
Gammal 2009-08-28, 17:52   #2 (permalink)
kille87
Gäst
No Avatar

Standard

Kan inte svara på alla dina frågor men jag kontaktade min kirurg i slutet av maj, andra konsultionen va i juli. Jag ska opereras den 3:e september, men kunde opererats tidigare. Men pga av rötmånad så skjöt vi fram den lite.

Sen beror det hur du ska operera näsan. Ska du göra total näsplastik så är det med narkos. Då knäcker de näsbenet och formar om näsbenet och skrapar väck brosk och knölar efter hur ni har planerat.

Svara med citat
Gammal 2009-08-28, 18:11   #3 (permalink)
kille87
Gäst
No Avatar

Standard Tippen

Och ska man forma om nästippen så formar man näsbenet under till rätt "vinkel"

Svara med citat
Gammal 2009-08-29, 20:01   #4 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kille87 Visa inlägg
Kan inte svara på alla dina frågor men jag kontaktade min kirurg i slutet av maj, andra konsultionen va i juli. Jag ska opereras den 3:e september, men kunde opererats tidigare. Men pga av rötmånad så skjöt vi fram den lite.
Är kirurgen så dum så att han tror att "rötmånaden" påverkar operationen och läkningen ska du gå till en annan kirurg. Den du har träffat är helt dum i huvudet. Känner du till någon människa som har drabbats av röta?

Svara med citat
Gammal 2009-09-01, 15:10   #5 (permalink)
kille87
Gäst
No Avatar

Standard my bad

Jag som trodde det, inte han..skrev fel

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta