|
|||||||
| Näsplastik Kirurgisk förändring av näsans storlek och utformning |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Gäst
|
Jag har kontaktat klinik för konsultation och undrar lång är väntetiden efter första läkarbesöket till att få utfört operationen? Har en fråga till. Hur gör kirurgen för att omforma nästippen? Jag är faschinerad av före och efter bilderna. Att ta bort brosket kan man kanske förstå att det är möjligt men hur kan man förminska nästippen och ändra näsborrar utan att ärr syns? Jag förstår också att det inte går att få näsan exakt som datanimeringen, men tycker att det är fantastiskt att kunna få hjälp med ett komplex man levt med hela livet. Har ytterligare en fråga. Har människor olika "hårt " som gör att det kan vara svårare att forma näsan. På före och efterbilderna ser det ut som att människor med "hök näsa" har "tunn brosk". De verkar få väldigt bra resultat iallafall.
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Gäst
|
Kan inte svara på alla dina frågor men jag kontaktade min kirurg i slutet av maj, andra konsultionen va i juli. Jag ska opereras den 3:e september, men kunde opererats tidigare. Men pga av rötmånad så skjöt vi fram den lite.
Sen beror det hur du ska operera näsan. Ska du göra total näsplastik så är det med narkos. Då knäcker de näsbenet och formar om näsbenet och skrapar väck brosk och knölar efter hur ni har planerat. |
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Gäst
|
Citat:
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:46.

Linjär visning