|
|||||||
| Näsplastik Kirurgisk förändring av näsans storlek och utformning |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Gäst
|
Hej!
Jag vill op min näsa, total näsplastik, men blir skrämd av alla som blivit missnöjda. Det verkar vara många. Ni som blivit missnöjda med första op, varför blev ni det? Vad blev fel? Är det kirurgens fel elr hade ni för höga förväntningar på resultatet? Skulle gärna se bilder före o efter om det är ngn som vill lägga ut det. Det skulle vara jättebra att få se vad som kan bli fel innan man gör en operation. Jag vet ju vilka komplikationer det finns, men den största verkar vara just att man inte blir nöjd. Tacksam för så många svar som möjligt o gärna bilder om ni vill så man kan se med egna ögon. Hoppas ni som blivit missnöjda får fixa till det o blir nöjda sen
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Gäst
|
Anledningen till att många blir missnöjda är att de har orealistiska förväntningar på operationen eller gör för stora förändringar. Sen en annan sak är att folk är missnöjda efter en månad då näsan fortfarande läker och kan vara svullen, man kan få en mindre depression efter en operation eftersom man ser en förändring. Tänk på att det tar upp till 12 månader för en näsa att läka 100%, och nästippen tar alltid lite längre tid än övriga näsan. Nästippen kan vara svullen efter 3 månader för att sedan lägga sig. Tänk inte kortsiktigt!
Själv är jag jättenöjd efter min operation även om det tog lite tid för nästippen att gå ner. Men det va värt att lägga ut 30 000 kr som fått mig att känna mig bekvämare med mig själv. Har ni frågor, maila gärna mig på iamosse@live.se Jag vet att det kan vara jobbigt att ta beslutet.. Mvh Oscar |
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Gäst
|
Ja, det va min näsa efter operationen. När man dessutom tar väck sitt gipset så brukar näsan svullna upp en del. Du får tänka på att det fullständiga resultatet ser man först efter ett år! : )
Så de första månaderna kan det vara lite svullet, men det blir bättre och bättre! Mvh Oscar |
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Gäst
|
Usch då
Då kommer man ju ha världens största näsa ett tag. Hur länge är den så svullen? Hur ska man då kunna visa sig bland folk? Hade hoppats att den kanske först såg lika stor ut som innan för att sen "minska" ner successivt. Då kommer det ju att se hemskt ut ett bra tag efter elr?
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Gäst
|
Jag formulerade mig lite klumpigt där, givetgis kommer du vara lite svullen de första månaderna men de kommer inte vara synbart för personer i din omgivning. Man brukar säga att man ser 80-90% av resultatet efter 1-3 månader.
De första två veckorna efter jag tagit bort gipset va det mest svullet sen blev det kanon! : ) |
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:52.

Då kommer man ju ha världens största näsa ett tag. Hur länge är den så svullen? Hur ska man då kunna visa sig bland folk? Hade hoppats att den kanske först såg lika stor ut som innan för att sen "minska" ner successivt. Då kommer det ju att se hemskt ut ett bra tag efter elr?
Linjär visning