|
|||||||
| Näsplastik Kirurgisk förändring av näsans storlek och utformning |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Gäst
|
Hej. Har precis genomgått en näsoperation. Hade en örnnäsa som jag ville ha rak samt att jag ville dra upp tippen lite, bara lite.
Har fortfarande gipset kvar då det har gått 5 dagar sen jag opererades. Näsan är rak och den är lagom lång men jag är inte nöjd med tippen. Jag ville bara dra upp den lite för att få en mer kvinnlig näsa men just nu ser det ut som att tippen pekar uppåt för mycket. Jag opererades hos en kirurg som har mycket gott rykte, han ska vara bäst på kroknäsor(örnnäsor) men är lite nervös eftersom jag just nu inte gillar tippen. Kan det vara så att tippen har fått den formen eftersom näsan är svullen? vill gärna höra åsikter från folk som har opererat sina näsor. Ni får gärna berätta om hur förloppet var för er. Har ingen i min vänskapskrets som har plastikopererat sig, de är rätt så emot plastiloperationer, så det känns som om jag inte har något att prata med om det här. ok, skriv gärna vad ni tycker och tänker om det! |
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Gäst
|
Du ska inte vara orolig över tippen efter så kort tid, det va likadant för mig. Tippen tar längst tid att läka. Det kan vara svullet i 3 månader då det ska vara 80% läkt. Först efter 9-15 månader ska det ha läkt 100%. Tänk på att detta är något långsiktigt och du får ha tålamod! : ) För mig har det gått 6 1/2 månad och tippen är bra nu och har läkt ikapp med resten.
Mvh Oscar |
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Gäst
|
Hej !
Tack för ditt svar! Ska ta bort gipset imorn! lite nervöst ! Det är säkert som du säger att tippen blir finare och finare ju mer tiden går. Är du 100% nöjd med din operation? hur långt tid har det gått nu sen du opererades? varför ville du opereras? lite nyfiken :-) Ha det bra! |
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Gäst
|
Vad spännande, men va inte orolig över att det är svullet. För efter du tar bort gipset så kommer näsan svullna upp lite och första två veckorna så känner man att näsan är pluffsig. Så kände jag i alla fall.
Och angående nästippen så va också jag orolig i början men efter jag frågat min kirurg samt andra experter så sa samtliga att nästippen tar längst tid att läka. Jag är nog helt nöjd men min operation, för jag känner mig bekvämare med min näsa nu än innan och det är huvudsaken. Jag har ett litet rött märke efter operationen som man kan störa sig lite på, men och andra sidan så syns det knappt hehe. Det är nästan 7 månader sen, så vem vet min näsa kanske läker lite till hehe. Anledningen till att jag opererade min näsa va att det va lite sned på ena sidan och att nästippen inte va riktigt rund. Men nu är den rak och fin, samt att nästippen är rund! Berätta gärna hur det ser ut när gipset är borta, och va inte orolig om du tycker det är svullet efteråt! Det kommer bli bättre! Mvh Oscar |
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Gäst
|
Hej!
Har nu tagit bort gipset och stygnen!! NÄSAN ÄR JÄTTE FIN!!!! Det gjorde inte ont när sjuksköterskan tog bort gipset men stygnen gjorde lite ont. Tårarna började rinna när hon tog bort stygnen sen började jag gråta för att jag inte vågade titta på näsan! Till slut säger min läkare: Jag har gett dig en jätte fin näsa, precis som du ville ha den! Titta på din nya näsa nu!! Jag satte mig upp och tittade och såg hur fin den är!! Kunde inte tro mina ögon! Grät ännu mer! Det var så overkligt, det var så mycket känslor på en och samma gång!! Kände inte igen mig själv! Den är PERFEKT!! Och den passar mig jätte bra. Den blev lite svullen efter att gipset åkte av, men jag vet att svulladen kommer att lägga sig. Tippen är lite svullen men den är fin, och dessutom vet jag att tippen kommer att se ännu finare ut sen! Så som tippen såg ut med gipset på ser den inte ut nu! Den är FIN!! Är nog fortfarande lite chockad!! ÄNTLIGEN HAR JAG EN FIN NÄSA!! HAR DRÖMT OM DETTA LÄNGE! NU ÄR DET PÅ RIKTIGT!!!!! Ska ringa min läkare och be om ursäkt för mitt beteende!! men jag var verkligen chockad. Mycket glädje och ja mycket på en gång! Kommer absolut att rekommendera min läkare för andra, visst hos honom är det lite dyrare att operera sig MEN det är värt varje krona!! Tack för ditt stöd Oscar!! Ha det bra!!/ Geraldine |
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Gäst
|
Vad glad jag blir för din skull Geraldine! : ) Och som du säger så börjar din läkningsprocess nu när gipset åkt av, så det kommer bara bli bättre och bättre! Och det är inte och skämmas över du gråter för jag vet hur det känns, det enda man gick och tänkte på när gipset satt på var: tänk så är näsan inte bra?
Och när gipset åkte väck kom en stor lättnad och all spänning blev till glädje. Hade jag fått chansen så hade jag sprungit naken genom centrala Göteborg för det hade inte spelat någon roll! : ) Och jag tror inte du behöver förklara för din läkare för han förstår din glädje, och tar det nog mer som en komplimang när han märker hur glad du blir. Angående priset så är det bättre att lägga ut mer pengar om operationen blir bra. Men njut nu av din nya näsa, men se till att vara försiktig! : ) Mvh Oscar |
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Gäst
|
Vad kul att höra att du blev så nöjd på en gång
Oftast läser man om de som klagar o måste operera sig igen. Jag vill oxå operera min näsa, mindre o smalare, men jag är så rädd att det inte ska bli bra. Ska på konsultation på reformedica i sthlm om en månad. Får se hur jag känner efter den. Vad hette din läkare? Var opererades du? Jag har redan varit på en konsultation men det kändes inte bra. Kirurgen o jag förstod nog inte varann riktigt, så jag ger det en ny chans med en ny kirurg. Jag är även orolig för vad andra ska tycka om att jag opererar mig. Många tycker det är knäppt o så, tyvärr
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Gäst
|
Citat:
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:29.

Oftast läser man om de som klagar o måste operera sig igen. Jag vill oxå operera min näsa, mindre o smalare, men jag är så rädd att det inte ska bli bra.

Linjär visning