|
|||||||
| Näsplastik Kirurgisk förändring av näsans storlek och utformning |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Gäst
|
Hej! Opererade min näsa för snart tre veckor sedan och nu är gipset av. Kortade näsan och sänkte den + tog bort lite brosk på tippen.
Själva näsryggen och längden på näsan är jättebra, men tippen är jätte hård och jätte svullen, det ser liksom ut som en liten "bulle" längst ut på tippen.. Detta är väl normalt ibörjan..? Hur lång tid tar det innan svullnaden går ner helt, ser man någon förändring nån månad senare? /Annie |
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Gäst
|
Hej!
Jag har tyvärr inget svar på din fråga utan undrar lite. Jag vill oxå operera min näsa mindre o smalare. Var opererade du dig? Tips på kirurg? Ser din näsa större ut än innan just nu? Märker omgivningen att du opererat dig? Gjorde du en stor förändring? Hoppas du får svar på din fråga o jag är tacksam om du skulle vilja svara på mina
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Gäst
|
Du ska inte tro att din näsa är färdigläkt än. Din kirurg har väl sagt att det slutgiltiga resultatet ser du först efter ett år. Angående nästippen så tar det längst tid att läka och näsan brukar alltid vara svullen efter att man har tagigt bort gipset.
|
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Gäst
|
Hej! Jag gjorde en total total näsplastik, vilket är en ganska stor förändring. jag kortade näsan och slipade på näsryggen och tog bort lite brosk på nästippen.
Den ser inte större ut än innan, näsbenet är betydligt mindre än vad jag hade innan, men just på huden på nästippen är det jättesvullet och stort i jämförelse med resten. Jag har läst och hört en del att speciellt tippen svullnar upp mer och att det kan ta en tid innan det lägger sig och blir normalt. Men jag vill bara veta hur länge man måste vänta :S för just nu känns tippen "klumpig". Du sa att du vill göra den mindre och smalare, på vilket sätt? Mindre med eller mindre utstickande, eller både och? Om du mår dåligt över din näsa och känner att den är ett "hinder" kan jag absolut rekomendera att göra något åt det. Och att det är för att DU vill ![]() Citat:
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Gäst
|
Jo han sa det, men man blir ändå lite fånig.. speciellt eftersom den verkligen är ganska svullen.. men tack för att jag fick höra det ifrån någon, det var nog det jag behövde
![]() Citat:
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Gäst
|
Citat:
Jag vill göra den mindre åt alla håll, dvs smalare rakt över hela näsan o mindre i profil hela vägen. Dock vill jag bara förminska lite åt alla håll. Jag är orolig för andras reaktioner o skulle helst inte vilja att ngn annan märkte att jag opererat näsan utan kanske bara "se" att ngt var annorlunda. Jag vet inte om du förstår hur jag menar. Jag vill att det ska vara min näsa men mindre, om det är möjligt. Var din kirurg bra? Jag är oxå rädd att ngt ska bli fulare än innan. |
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Gäst
|
Förstår vad du menar, men jag tror de flesta kirurger strävar efter att man ska få en naturlig näsa som passar till ens utseende, så om du gillar din form men bara vill ha den minde så tror jag inte folk kommer reagera på det, de ser säkert att något är annorlunda men de kanske tror att du klippt dig eller nåt sånt :P det jag menar är att många säkert inte kan sätta fingret på vad som är annorlunda.
Jag förminskade också min näsa, ändrade inte direkt på formen utan den är sig ganska lik bara en storlek mindre. Plus att han tog litelite på brosket, men det är ingen väldigt märkbar förändring, än iaf. Ja jag tycker bra om min kirurg, han är trevlig och förstående. Vart hade du tänkt göra din? Citat:
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Gäst
|
Jag ska på konsultation hos Magnus Hober på improva i sthlm. Jag har varit på en konsultation tidigare men vi förstod inte varandra så det kändes inte bra + att denna kirurg jag var hos bara hade gjort ca 70 näsoperationer allt som allt. Det kändes lite tyckte jag o vill hellre gå hos ngn som gjort fler o "tränat" mer
Men han kan väl vara bra i af, men jag vill ha ngn mer erfaren på näsor.
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Gäst
|
Okej, berätta gärna hur det gick på konsultationen
![]() Citat:
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Gäst
|
Jag opererades för snart 3 veckor sen och jag gillar min nya näsa. Den är mycket annorlunda än min gamla men jag gillar den. Kan känna lite oro över att tippen är jätte svullen. Visst har den gått ner lite lite, MEN den är stor. Från början hade jag en "gris" näsa som försvann men nu har jag istället lite av en "potatis" näsa, den är liksom bullig på tippen, vilket inte är snyggt.
Jag vet att det är vanligt att nästippen svullnar upp och att det tar lång tid innan den svullnar av MEN när ungefär borde man se att den börjar svullna av? Efter en månad? eller efter 3 månader? Vill se resultatet nu!!! Kram |
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:09.

Linjär visning