|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
Reg.datum: Dec 2008
|
Jag stapplade hem efter en krökarkväll med ett ca 4x2cm stort brännmärke på underarmen för ca ett och ett halvt år sedan. Nu är det där en blank och delvis vit/röd ärrvävnad som irriterrar mig sjuk mycket och Nu i pallar jag knappt se åbäket längre...
Funderar nu på att ta till plastikoperation för att rätta till det. Huden på utsidaunderarm är ju rätt så slapp så att helt skära bort skiten och sy ihop det kanske är bästa alternativet? Men tror ni någon kirurg vill byta ett litet ärr mot ett uppskattningsvis 10cm linjärt ärr? Det finns ju inga fysiska fördelar men psykiska... Samt är det skillnad i utseende på operationsärr från sjukhusläkare (efter div. "normala" missöden) och plastikkirurger? Laser kanske skulle funka det med? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Gäst
|
Det finns ju ett plastikkirurgisk ingrepp som heter ärrplastik. Syftet med den operationen är ju att snygga till fula ärr vilket det onekligen låter som du vill göra.
Vet inte hur det funkar med brännskadeärr men det bör väl som du säger inte vara något större problem att dra ihop huden och sy ett linjert ärr som blir lättare att avfärda som en "krigsskada" av något slag... Kanske någon annan här har opererat ett likande ärr?... |
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:39.

Linjär visning