Gå tillbaka   Forum om plastikkirurgi & kosmetiska behandlingar > AVDELNINGAR > Plastikkirurgi > PLASTIKKIRURGER & KLINIKER > Plastikkirurgi utomlands

Plastikkirurgi utomlands Diskussioner om plastikoperationer, kirurger & kliniker utomlands...

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2009-03-07, 20:37   #1 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Reg.datum: Feb 2009
Question Ansiktslyftning i S:t Petersburg

För ca 40 dagar sedan gjorde jag en ansiktslyftning på kliniken Grandmed i S:t Petersburg. Jag beslutade mig för att åka dit därför att jag har en bekant som hade gjort samma operation för 10 år sedan. Hon är 60 år gammal men ser yngre ut än jag, trots att jag är 47 år.
Två dagar efter min operation låg jag kvar på kliniken och sedan flyttade jag till en annan plats. Mitt ansikte blev större och större varje dag, svullet och blått. Jag kunde inte öppna munnen. Det blev tre gånger värre än det brukar bli. Jag försökte ringa och boka tid för att träffa min läkare men jag fick bara tid för besök fjärde dagen efter operationen. Då var mitt ansikte ännu mer svullet. Under hakan hängde skinnet och var fullt med blod och hakan var mycket hård. Huvudet och halsen var bredare och det gjorde mycket ont att ligga. När jag äntligen fick möjlighet att träffa min läkare utbrast han ”Vad du är svullen och så blå du är! Det är inte bra! Men det går över. Din hy är kanske mycket känslig.” Jag bad honom att göra något därför jag kände at jag höll på att svimma hela tiden och var mycket svag. Jag hade också dubbelseende och det var svårt att räkna. Jag var rädd att de kanske hade skadat någon nerv.
På tionde dagen anmälde jag mig till två olika kliniker för att få någon förklaring och hjälp. Båda läkarna där sa att operation hade gjorts bra och det enda problemet var att min läkare inte hade förklarat för mig innan operationen vilka biverkningar det kunde bli för olika personer.
Kan ni föreställa er vilka tankar jag hade under denna period i ett främmande land? När jag kom tillbaka till Sverige upptäckte jag att en bit sutur fortfarande fanns kvar bakom ena örat. Det var mycket svårt att hitta kirurg som tog emot mig för att ta bort tråden. Man sa hela tiden till mig att om jag gjort operationen i utlandet då måste jag anmäla mig där.
Idag är det 37 dagar sedan operationen och det finns fortfarande svullnad kvar, mina kinder är gula och under hakan finns ca 1 cm. hård vätska. Jag kan ännu inte göra en slutlig sammanfattning och kan bara hoppas att det bli bra till slut.
Men tänk efter noga innan du åker utomlands för en operation. Det är ju bra om allt blir perfekt efter behandlingen men om du får några problem så kan vara svårt att hitta någon lösning i ett främmande land eller att kanske sedan behöva åka dit för att få hjälp eller upprättelse. Kostnaden för själva operationen kanske är billigare men eftervården kan kost dig mer.

svea är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies