Till sidan om plastikkirurgi   Besök vår hemsida om plastikkirurgi      

Gå tillbaka   Forum om Plastikkirurgi > Diskutera plastikkirurgiska ingrepp > Plastikoperation utomlands
Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2007-03-25, 18:32
Oregistrerad användare

Question Plastikoperation i Thailand

Hej på er! Jag funderar på att göra en hakförstoring. Eftersom ingreppet inte är särskilt komplicerat funderar jag på att passa på att få det utfört i samband med en resa till Thailand i höst. Har sett på nätet att det finns en hel del kliniker i anslutning till Bankok. Av det jag kan se på nätet verkar dom ju rätt seriösa men jag vill ändå höra om någon av er här på forumet har gjort en plastikoperation i Thailand och vad ni har för erfarenheter.
Redigera/radera meddelande Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2007-05-07, 11:35
Oregistrerad användare

Standard Gör inte det i Thailand!

Hej
Jag gjorde en bröstförstoring i Bangkok medan jag bodde där 2001. Jag hade en av 2 kirurger i Bangkok som var US Board certified (viktigt). Han hade utfört många olika plastikoperationer både in Amerika och i Thailand, det var därför jag valde honom. Jag fick tyvärr komplikationer (en 'undetected bleeding') och trotts att jag berättade att jag hade jätteont & blåmärke överallt gjorde min kirurg ingenting. Det tog mycket tid att återhämta mig och jag fick till föjld capsular contraction och nu måste jag göra om hela proceduren PLUS en capsulectomy för att ta bort alla ärr inuti.
SÅ jag rekommenderar INTE att göra det i Asien. Om du skulle få komplikationer är det MYCKET bättre att vara i Sverige. Det låter kanske bra att få semster/operation samtidigt och det är dessutom billigare men om du har otur som jag, då är priset högt.
Lycka Till
Anna
  #3 (permalink)  
Gammal 2007-06-07, 15:14
Oregistrerad användare

Red face Tack för tipset an plastikoperation i Thailand

Ok, tack skall du ha Anna! Verkar som jag får tänka över det hela lite till....
  #4 (permalink)  
Gammal 2007-08-26, 18:09
Oregistrerad användare

Standard Det behöver inte vara dåligt i Asien!

Hej, jag är en 21-årig tjej som har genomgått en plastikoperation i Bangkok och är själv jättenöjd. Gjorde en bröstförstoring på Yanhee International hospital.
Standarden är enormt hög där och man får verkligen jättebra service.
Plastikkirurgen som utförde min operation, var för övrigt chef för plastikkirurgi- avdelningen så jag kände mig rätt trygg.
Resultatet blev tom bättre än vad jag någonsin hade kunnat vänta mig och jag rekommenderar definitivt Yahnee Hospital.
Jag är övertygad om att många plastikirurger i Thailand tom kan vara skickligare än här i Sverige, eftersom de har mycket mer erfarenhet och har säkert utfört fler bröstförstorningar tex, än vad vissa svenska plastikkirurger har gjort.
Jag kan inte uttala mig om andra sjukhus, men jag vet att Yanhee är väldigt bra och jag valde det själv därför att många rekommenderade till mig när jag bodde i Bangkok, det är ett sjukhus med bra rykte.
Men tänk efter själv och följ ditt hjärta!=)

MVH en nöjd patient
  #5 (permalink)  
Gammal 2007-09-06, 10:41
Oregistrerad användare

Standard Kontakt

Hej,

Jag jobbar på TV4Nyheterna och håller just nu på med ett reportage som skall handla om plastikkirurgi utomlands... Finns det någon här som akn hjälpa mig med lite information? Kanske är det någon här som har opererat sig utomlands?
Hör av er till mig via mail : jad.saliba@tv4.se - eller telefon: 0762087250

Hälsningar Jad Saliba
  #6 (permalink)  
Gammal 2007-09-30, 18:18
Oregistrerad användare

Standard

generellt sett så anses ju thailand ha världens bästa läkare! med väldigt hög standard, det Anna råkade ut för är ju väldigt olyckligt, men du måste förstå att det finns alltid risker när man ska göra ett kirurgiskt ingrepp men det betyder inte att läkaren eller mottagningen är av dålig kvalitet, jag tycker du skall kontakta en mottagning här i sverige och rådfråga dom huruvida det är smart att göra ett kirurgiskt ingrepp i ett land som thailand!

sen undrar jag varför thailand! om du tänker ekonomiskt så skulle jag nog råda dig till att tänka om för det är ändå bättre att resultatet blir bra och det kostar mer än att det visar sig vara ett fuskjobb när du kommer hem!
  #7 (permalink)  
Gammal 2008-02-01, 03:31
Oregistrerad användare

Standard Afghanistan! 5 stjärnor!

Jag opererade brösten I Afghanistan hos en kirurg/fårherde..
och resulatet blev skitbra. är supernöjd.
Kalaset gick på 1000 svenska typ. Jag fick med får på köpet dessutom.
Rekommenderar starkt Afghanistan!
  #8 (permalink)  
Gammal 2008-11-03, 00:48
lenna lenna är inte uppkopplad
Junior Member

Reg.datum: Nov 2008
Standard Hjälp

Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare Visa inlägg
Jag opererade brösten I Afghanistan hos en kirurg/fårherde..
och resulatet blev skitbra. är supernöjd.
Kalaset gick på 1000 svenska typ. Jag fick med får på köpet dessutom.
Rekommenderar starkt Afghanistan!
Hej!
Du har opererat brösten i afghanistan, skulle du kunna skicka addrassen till min mail address.
Det här är min email addrass.
Miana6@hotmail.com
Tack
Svara med citat
Svara

« - | - »

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får posta nya ämnen
Du får posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.4
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.0.0 RC8
All rights reserved