Gå tillbaka   Forum om plastikkirurgi & kosmetiska behandlingar > AVDELNINGAR > Plastikkirurgi > PLASTIKKIRURGER & KLINIKER > Svenska plastikkiruger och kliniker

Svenska plastikkiruger och kliniker Diskussioner och erfarenhetsutbyte omkring svenska kirurger och kliniker...

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2009-02-17, 19:09   #1 (permalink)
CAAU
Gäst
No Avatar

Standard VARNING!!! för Proforma

Vill bara varna alla som tänkt göra en op hos kirurgen på Proforma.

Gjorde en intimkirurgi där. Han tog bort hela högra blygläppen och lämnade kvar lite på den vänstra. Mitt underliv ser helt stympat ut och jag kommer att få komplikationer efter detta eftersom blygläpparna fyller en viss funktion!!!

Svara med citat
Gammal 2009-02-26, 19:02   #2 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Akta er för Proforma!

Har också opererat mig hos kirurgen på Proforma - han förstörde mina bröst totalt. Riktigt slarvigt gjort med olika storlekar (och inte ens den storlek som var bestämt) - andra plastikkirurger har tittat och sagt att hans arbete är riktigt illa utfört!

Operera er ej där!!!!! Oseriös läkare som dessutom gör snabba/usla jobb!!!

Svara med citat
Gammal 2009-02-26, 19:09   #3 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CAAU Visa inlägg
Vill bara varna alla som tänkt göra en op hos kirurgen på Proforma.

Gjorde en intimkirurgi där. Han tog bort hela högra blygläppen och lämnade kvar lite på den vänstra. Mitt underliv ser helt stympat ut och jag kommer att få komplikationer efter detta eftersom blygläpparna fyller en viss funktion!!!
HOPPAS ATT DU ANMÄLER HONOM! SÅDANA LÄKARE SKA INTE FÅ PRAKTISERA!

Även om det inte hjälper så ska du ha skadestånd!

Svara med citat
Gammal 2009-04-16, 13:16   #4 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Unhappy Också förstörd av Kirurgen

Hej, jag har också gjort mina bröst hos kirurgen, han förstörde dom 2 gånger. Första operationen klippte han upp min bröst muskel på 6 ställen för att testa om dom skulle hamna mer centrerat (vilket enligt andra läkare var rent vansinne).
Han satt dom även bakom muskeln vilket läkare efter åt konstaterat var helt fel.
Andra open gjordes för att korrigera ist för att flytta implantaten fick jag betala för att göra vårtgårds förminskning där han skar över kanten men gjorde bara ett stort snitt rätt igenom bägge vårtgårdarna för att sedan sy igen med alldeles för få stygn.
Det slutade med Ojämna bröst och ett ärr runt om på 3 centimeter för att inte tala om otaliga månader med smärtsamma försök att få såret att läka då det var svårt för dem att hålla ihop tyngden med så få stygn.
Jag ser mig inte ens i spegeln längre.
Jag valde att operera mig. Jag ångrar absolut inte mina operationer.
Men jag ångrar att jag lät kirurgen utföra dom!

Svara med citat
Gammal 2009-06-12, 16:28   #5 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Thumbs down Operera er aldrig hos kirurgen på proforma!

Jag är nyligen opererad hos kirurgen på Proforma och jätteledsen. Han stoppade in mycket mer än vad vi bestämt och brösten är dessutom helt olikastora nu. Ärren är jättefula och han har haft en väldigt nonchalant inställning till hur jag känner det. En vän gjorde en fettsugning hos kirurgen i samma veva och har också fått jättefula ärr + att han fettsög på ställen han inte skulle. Lura er inte på att han försöker vara tjenis med sina patienter - han borde inte få ha legitimation!!!

En annan sak är att han gav ett äckligt intryck. Sliskig!

/Arg och besviken på kirurgen och Proforma som har honom anställd.

Svara med citat
Gammal 2010-01-04, 00:46   #6 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Är också missnöjd med kirurgen på Proforma

Jag har också gjort en intimkirurgi där. Det var det värsta jag varit med om. Han var otroligt opersonlig, det enda han gjorde när vi skulle titta på vad det var jag ville göra med mitt underliv sa han: jaha okej jag förstår precis vad du menar efter en snabb blick. Han tog inte ens i mig! Då frågade jag vad han menade. Så förklarade han att han skulle ta bort en bit av blygdläpparna. Så sa jag att jag ville ta bort runt klitoris också, då skakade han bara på huvudet och sa: nej det går inte, det är för riskabelt. Jaha tänkte jag, och la mig på operationsbordet, och det ångrar jag. Inte för att allt är förstört, Dr Oya ska fixa till det. Det är mest pengarna det handlar om. Betalade 13 000 på Proforma och nu ska jag till Strandkliniken som kommmer att kosta 10 000.

På uppvaket låg jag bredvid någon som opererat brösten. Kändes obehagligt att inte få ligga för sig själv. Jag försökte prata och fråga en sjuksköterska hur allt hade gått men fick knappt något svar. Sen blev jag skjutsad till mitt rum. Jag tror att jag somnade där och låg några timmar. Jag vaknade av att en sköterska kom in. Hon frågade om jag var hungrig. VAD FAN TROR HON JAG HADE INTE ÄTIT SEN KVÄLLEN INNAN OPERATIONEN OCH NU VAR DET KVÄLL. ALLTSÅ, 24 TIMMAR HADE GÅTT.

Hon förklarade att hon jobbade ensam men skulle försöka fixa en macka till mig. Jag blev trött på läget, ville bara hem. Ställde mig upp och började försiktigt klä på mig. Jag kände hur jag blev alldeles kallsvettig och det svartnade för mina ögon. Jag vaknade upp några sekunder senare i stolen av att jag knappt kunde andas.

Jag sätter inte min fot på Proforma Clinic igen. Gör inte det ni heller.

Svara med citat
Gammal 2010-01-04, 19:20   #7 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Smile Kirurgen på Proforma

I alla nedvärderande uttalanden om kirurgen på Proforma vill jag bara tillägga att Ni som ev. skall göra eller funderar på ett bröstlyft kommer helt rätt om ni väljer Proforma, denna helt underbara klinik med dess helt underbara personal, allt från receptionen, sjuksköterska, nattsköterska och sist men inte minst denna underbara läkare. Ni som klagar och är helt sanslöst elaka, är ni inte tuffa nog att gå ut med era namn, kanske ni inte var mogna att ta beslutet att op. er. Det kanske inte gick att få bättre resultat på er. Hälsn. från en mycket nöjd patient

Svara med citat
Gammal 2010-01-21, 18:30   #8 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Reg.datum: Jan 2010
Standard Kirurgen på Proforma

Du som säger att han är bra kirurg ljuger för dig själv och för andra.
Du har ingen självinsikt. Kirurgen har opererat mina bröst.
Han har gjort ett skitdåligt jobb så att jag skäms över resultatet. Han har förstört mig och mina bröst. Jag har jättefula ärr som jag aldrig kommer bli av med. Han har stoppat i implantaten fel och han syr med mycket få stygn. Han låter såret vara i princip öppet och endast självläka. Andra kirurger som jag visat dem för säger "Fy fan, vem har gjort detta". De blev chockade. Jag vill inte smutskasta honom eller nånting, jag är bara ärlig. Det jag säger är vad jag känner och han vet om det själv. Min tjejkompis var med mig precis innan operationen och hon sade redan då att han är otroligt nonchalant och tyvärr stämde det. Jag känner mig jättedum som har gått hos honom.

Det var ett år sedan han opererade mina bröst. De har inte läkt än. Jag har fått infektion flera omgångar. Jag har fortfarande ont i dem.
De smärtorna jag har haft i månader kommer jag aldrig att glömma.
Kirurgen är nonchalant, slarvig och skiter i vad resultatet blir.
Tracy är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 12:20   #9 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard operade också mig hos kirurgen :(

tyvär stämmer allt ni säger och jag önskar att jag hade läst det här innan jag valde honom. mina bröst är förstörda och han utförde inte nåågot av allt han hade lovat. jag gråter jämt och mår skit dålig men som sagt har han nonchalant. han vägrar att fixa de och ärligt talat vågar jag inte låta honom operera mig igen.
snälla vet någon vad jag ska göra? kan man anmäla honom för det måste vi. en sådan läkare ska inte finnas ute. jag betalade 40000 och har verkligen inte råd att fixa till brösten hos en annan. vet någon om man kan kräva pengarna tillbaka?

Svara med citat
Gammal 2010-04-11, 12:29   #10 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Reg.datum: Apr 2010
Standard brösten

Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare Visa inlägg
tyvär stämmer allt ni säger och jag önskar att jag hade läst det här innan jag valde honom. mina bröst är förstörda och han utförde inte nåågot av allt han hade lovat. jag gråter jämt och mår skit dålig men som sagt har han nonchalant. han vägrar att fixa de och ärligt talat vågar jag inte låta honom operera mig igen.
snälla vet någon vad jag ska göra? kan man anmäla honom för det måste vi. en sådan läkare ska inte finnas ute. jag betalade 40000 och har verkligen inte råd att fixa till brösten hos en annan. vet någon om man kan kräva pengarna tillbaka?
Hej! min dotter gjorde sin op hos kirurgen i augusti o den blev helt åt helvete precis som din säkert han op om henne o det gick åt skogen igen det slutatde me att hon tog ett lån på 85000 och op sig hos jan jernbeck på akademikliniken.jag tycker värkligen synd om er som op sig hos kirurgen en riktig skojare.Hon har anmält han både till Hsna o patientskadenämden.vi tänker inte ge oss han ska ersätta allt lidande o förlorad inkomst. dom plastikkirurgerna min dotter visa sig för undrade både det ena o det andra. jag lider me dig värkligen. Lycka till / Anna
anna69 är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies