|
|||||||
| Svenska plastikkiruger och kliniker Diskussioner och erfarenhetsutbyte omkring svenska kirurger och kliniker... |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Gäst
|
Häpnadsväckande!!! Sedan 2004 har 3 skönhetspatienter dött pga av plastikoperationen i Sverige!!!
En patient dog i Örebro 2004, en dog på Akademikliniken Jonas Röjdmark opererade 2007, en patient dog på Plastikkirurgigruppen Sabbatsberg Birgitta Stark opererade 2007. Jag tycker att det inte kommer fram i diskussionerna att skönhetsoperationer faktiskt innebär risk att patienten dör. Själva har jag letet runt på nätet inför min operation. Jag kom på mig själv att omedvetet inte ställa de obekväma frågorna - kan jag dö pga mitt skönhetsingrepp, kan jag få långdragna stora komplikationer? Jag tog reda på hur det ligger till med dödsfall i Sverige. |
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Gäst
|
Citat:
En operationen, oavsett omfattning innebär alltid en risk för patienten. Saker kan gå fel, det är den mänskliga faktorn. MEN i de här fallen så har det förekommit olika sjukdomstillstånd och andra åkommor som undanhållits av patienten själv. Sök runt lite på nätet så hittar man snabbt svaren. Det ligger lika stort ansvar hos patienten att meddela en kirurg om alla mediciner och sjukdomar man lider av för att kirurgen ska kunna ge dig bästa lämpliga behandling och vård. Däremot i fallet i polen verkar det som att hon lämnats själv på uppvaket utan någon form av övervakning, vilket har lett till att hon fått bestående men av den syrebrist som uppstod till hjärnan pga narkosmedlen hon fick. Dessa saktade ner andningen så pass mycket att det hon fick skador av den dåliga tillförseln. Också upp till patienten att faktiskt fråga din kirurg - Vad får jag för eftervård? |
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:56.

Linjär visning