-
Länk till inlägget
mobilixnetAnonym frågeställare1Hej Per!
Jag opererades för ca 1½ år sedan. Lyft och förstoring. Min hud gav efter och ca 6 mån. senare fick jag ”göra om” operationen. Min egen vävnad togs bort och ”hänget” försvann.
Det är snart 1 år sedan, jag har aldrig haft komplikationer eller liknande men upptäckte idag ganska mycket blåmärken under bröstet precis över ärret. (Ankarärr). Kände på det men känseln är i princip borta?!
Om detta skulle vara kapselbildning kan jag själv förhindra det?
Måste jag göra om operationen, byta ut implantatet?
Bröstet är mjukt, men det kanske inte betyder att det inte är kapselbildning?
Fasar för att behöva gå igenom allt igen….
Tack på förhand
//Orolig
1Tips! Klicka här för att hitta din klinik1Answer LinkHej!
Kapselbildning får alla som stoppar in något i kroppen som inte är kroppseget.
Kapselkontarktur däremot är idag ganska sällsynt.
Det du beskriver låter mer som om du fått någon liten blödning och behöver inte betyda något alls.
Om du är orolig så ta kontakt med din klinik och be om att få ett extra återbesök.
MVH
Per WindhDr. Per Windh, Leg. läk, Specialist i Plastikkirurgi, medlem i Sveriges läkarförbund, Svensk Plastikkirurgisk Förening och Svensk Förening för Estetisk Plastikkirurgi. Verksam vid Art Clinic
Du måste vara inloggad för att ställa en fråga!
Plastikoperationer.net