-
Länk till inlägget
thoraxAnonym frågeställare1Hej,
Jag har idag anatomiska 390cc bakom muskeln, ska nu flytta fram implantaten.
Man säger ju att ca 50cc ”försvinner” med bakomplacering, så jag undrar om brösten kommer upplevas större när man flyttar fram?
Skulle jag kunna minska den känslan genom att ta 345cc istället? Dom är lite smalare men putet är bara 0,3mm mindre.
Kommer jag få en massa lös hud som inte fylls ut istället om jag tar det mindre implantatet?
Samtidigt har jag hört att när man lägger framför så fyller implantaten ut huden bättre än när man har bakom?
1Tips! Klicka här för att hitta din klinik1Answer LinkHej!
När man byter läge på implantatet kommer du att märka det tydligare eftersom vävnadstäckningen i övre polen blir mindre. Vad gäller att det ”försvinner” volymskänsla spelar detta ingen roll om man lägger implantat bakom eller framför muskeln enligt min erfarenhet.
Risken för rippling och dylikt ökar naturligtvis om du har ett stort tungt implantat framför.
Jag tror inte att 45ml skillnad på implantaten skulle orsaka att du får en massa lös hud som inte drar ihop sig.
Lycka till!
Per Windh
Dr. Per Windh, Leg. läk, Specialist i Plastikkirurgi, medlem i Sveriges läkarförbund, Svensk Plastikkirurgisk Förening och Svensk Förening för Estetisk Plastikkirurgi. Verksam vid Art Clinic
Du måste vara inloggad för att ställa en fråga!
Plastikoperationer.net