-
Länk till inlägget
ojasmineAnonym frågeställare1Hej!
Jag har i ett par års tid mått dåligt över mina små bröst, men har ändå hoppats på att de en dag ska växa till sig. Nu är jag nitton och har bara stått still i storlek och under det senaste året har jag börjat må allt sämre på grund av det här och har till och med fått gliringar av min mamma som gör allt värre…
Självkänslan är på botten och jag är osäkrare än någonsin på min kropp – på grund av att de är så små.
Jag vet att en bröstförstoring skulle göra underverk för mig, men som sagt är jag nitton år och studerande och har inte möjlighet att ta lån – men har hört att det går att få det bekostat via landstinget?
Det jag undrar över är hur man går tillväga om man vill visa ”ansöka” om detta, och hur vanligt är det att man får rätt till en bekostad operation? Är det ens värt att försöka?
Oerhört tacksam för svar!
1Tips! Klicka här för att hitta din klinik1Answer LinkHej!
Detta är en ganska vanlig fråga. Landstinget kan gå in och finansiera en operation om man helt saknar bröst. Det bästa är att be din vårdcentral om en remiss till en plastikkirurgisk klinik för bedömning.
Lycka till!
Dr. Per Windh, Leg. läk, Specialist i Plastikkirurgi, medlem i Sveriges läkarförbund, Svensk Plastikkirurgisk Förening och Svensk Förening för Estetisk Plastikkirurgi. Verksam vid Art Clinic
Du måste vara inloggad för att ställa en fråga!
Plastikoperationer.net