-
Länk till inlägget
AnnikaAnonym frågeställare1Hej!
Jag är 17 år och blir 18 i maj. Jag mår jättedåligt över mina bröst jag kan inte duscha när andra är i närheten, jag skämms när jag har sex.
Mitt högra bröst har storleken 75b och det vänstra 75c, dem har varit olika stora sen jag var 14 år.
Vill nu göra en bröstopration så fort som möjligt, men har dåligt med pengar.
Kan man ta avbetalning när man fyller 18 eller hur kan man göra?
När är det bäst att göra en operation – hösten/vinten eller våren/sommaren?
Tack på förhand!
1Tips! Klicka här för att hitta din klinik1Answer LinkHej!
Det är ganska vanligt att brösten skiljer sig lite åt i storlek och utseende. Ibland är dock skillnaden så stor att det blir svårt att hitta en behå som fungerar eller att det som i ditt fall kan påverka en psykiskt eftersom man upplever olikheten ”hämmande” i olika sammanhang.
Mitt råd till dig är att ta kontakt med din vårdcentral och få en remiss till en plastikkirurgisk klinik vid regionssjukhuset där du bor. Du kan då få en bedömning av ditt tillstånd och om man med offentliga medel kan hjälpa dig eller om du skall bekosta det hela själv.
När det gäller finansiering är det olika från klinik till klinik men normalt måste man ju vara myndig för att få ta lån. Dessutom måste man vanligen också ha en fast inkomst.
Lycka till!
Per Windh
Dr. Per Windh, Leg. läk, Specialist i Plastikkirurgi, medlem i Sveriges läkarförbund, Svensk Plastikkirurgisk Förening och Svensk Förening för Estetisk Plastikkirurgi. Verksam vid Art Clinic
Du måste vara inloggad för att ställa en fråga!
Plastikoperationer.net