-
Länk till inlägget
jass9Anonym frågeställare1Hej,
Jag har nyligen varit på min första konsultation för att förstora mina bröst.
Min plastikkirurg rekommenderade runda moderate plus profile 300 el 325 cc.Min bröstbredd mätte han på så sätt, 14 cm minus 2 cm kroppsfett (=12 cm). Är detta ett vanligt sätt att mäta?
Det jag undrar över är hur stora implantat kan man sätta på mig utan att få obehaget av implantaten sticker ut för mycket i sidorna och skaver emot armar osv?
Är tacksam för om du kan beskriva lite om hur Ni plastikkirurger tänker när ni gör bedömning av vad som är rimlig storlek på en förstoring som ger minst risker för komplikationer.
Tack på förhand!
jass9
1Tips! Klicka här för att hitta din klinik1Answer LinkHej!
Det låter som om din kirurg mätte ut hur brett implantat som skulle användas.
Jag kan inte säga vilka dimensioner just du behöver utan att se dig. Eftersom alla människor är så olika går inte det.När det gäller hur man som kirurg tänker vid utprovning finns det nog lika många åsikter som kirurger är jag rädd.
Personligen brukar jag titta på de anatomiska förutsättningarna samt ta del av patientens önskemål. Utifrån detta föreslår jag behandling ur den arsenal av implantat och metoder som finns.
Lycka till!
Per Windh
Dr. Per Windh, Leg. läk, Specialist i Plastikkirurgi, medlem i Sveriges läkarförbund, Svensk Plastikkirurgisk Förening och Svensk Förening för Estetisk Plastikkirurgi. Verksam vid Art Clinic
Du måste vara inloggad för att ställa en fråga!
Plastikoperationer.net