-
Länk till inlägget
ManikaAnonym frågeställare1Hej,
Jag har länge funderat på att genomgå en bröstförstoring, och jag har ett par frågor som cirkulerar i tankarna.
Första är att mitt yrke är fysiskt krävande då jag kör lastbil, hur länge ska man avstå från tunga aktiviteter/lyft osv?
Det andra är att jag tränar mycket, och har en del muskler (även bröstmuskler).
Rekommenderar du att lägga implantaten framför eller bakom bröstmuskeln? Har en ganska liten byst idag (A, knappt Bkupa)…
Har läst att om man har en liten byst (lite vävnad) rek. ett ingrepp bakom muskeln.
1Tips! Klicka här för att hitta din klinik1Answer LinkHej!
Efter en bröstförstoring rekommenderar man vanligen vila från fysisk aktivitet som träning i mellan 3-4v.
Placeringen av implantatet beror på förutsättningarna samt dina önskemål. Generellt är det väl så att om man är tunn och har små bröst lägger man vanligen implantatet bakom bröstmuskeln. detta fungerar i de flesta fall även hos kvinnor som är mycket aktiva.
Lycka till!
Dr. Per Windh, Leg. läk, Specialist i Plastikkirurgi, medlem i Sveriges läkarförbund, Svensk Plastikkirurgisk Förening och Svensk Förening för Estetisk Plastikkirurgi. Verksam vid Art Clinic
Du måste vara inloggad för att ställa en fråga!
Plastikoperationer.net