Hej,
Undrar om det är möjligt att sätta in silikoninplantat efter en canceropration?
Hade 5 veckor med strålning på området. Detta var för 3 år sen.
Mvh Liz
Hej!
Ja det är möjligt att sätta in ett implantat trots att man erhållit strålbehandling mot cancer.
Du skall dock vara medveten om att risken för kapselkontraktur är högre på den strålade sidan. Det bästa är att du låter din plastikkirurg bedöma just dina förutsättningar.
Lycka till!
Du måste vara inloggad för att ställa en fråga!
©Copyright 2024 | Integritet & sekretess
Plastikoperationer.net