Hej,
Hoppas att ni kan svara på min fråga! Jag genomgår för tillfället en ”mild” cellgiftsbehandling pga en mola som jag haft i livmodern. Jag har nu beslutat efter flera års betänkande att göra en bröstförstoring.
Jag har en enda kur kvar av behandlingen och min önskan är att utföra denna operation om ca. 3 mån om möjligt.
Min fråga är om det går att utföra detta pga min nyligen utförda behandling.
Finns det någon tid man måste vänta?
Tacksam för svar!
Hej!
Jag tycker att du skall avsluta din cellgiftsbehandling. Normalt skall det gå utmärkt att operera dig men ditt immunförsvar kan vara nedtryckt och dina hormonnivåer lite onormala.
Därför rekommenderar jag dels att du får antibiotikaprofylax i samband med operation samt att du tar kontakt med din gynekolog så att han/hon kollar att dina hormonnivåer normaliserats.
Lycka till!
Per Windh
Du måste vara inloggad för att ställa en fråga!
©Copyright 2024 | Integritet & sekretess
Plastikoperationer.net