-
Länk till inlägget
RosaAnonym frågeställare1Hej!
Jag bor i Stockholm och är 18 år, mina bröst är obefintliga och jag mår psykiskt dåligt över detta. Jag har provat viktuppgång och träning, men brösten existerar fortfarande inte och jag inte har ekonomi att betala för en operation själv då jag fortfarande studerar.
Så jag undrar vart ska jag vända mig för att kunna ha en chans för att få en betald operation av landstinget utan att behöva vänta i flera år, och hur stor är chansen att jag kan få hjälp?
Finns det risk att dem kommer tycka att jag är för ung även om jag mår dåligt över detta?
Tack på förhand!
1Tips! Klicka här för att hitta din klinik1Answer LinkHej!
Jag tror att det finns viss risk att de tycker att du skall vänta tills du fyllt 20.
Det lättaste du kan göra är att få en remiss via din husläkare till en plastikkirurgisk klinik där man bedömer dig.
Kriterierna för att få operationen betald av landstinget varierar något mellan landstingen.
Vanligen brukar man godkänna den som inte har några bröst alls och som saknar bröstveck.
Lycka till
Per Windh
Dr. Per Windh, Leg. läk, Specialist i Plastikkirurgi, medlem i Sveriges läkarförbund, Svensk Plastikkirurgisk Förening och Svensk Förening för Estetisk Plastikkirurgi. Verksam vid Art Clinic
Du måste vara inloggad för att ställa en fråga!
Plastikoperationer.net