-
Länk till inlägget
elja86Anonym frågeställare1Hej,
Jag har haft ojämna bröst innan min operation som jag gjorde 8 månader sedan. Så i ena bröstet har jag nu 500 cc och i den andra 400 cc framför muskeln. Men det är ändå lite ojämnt. Jag hade storlek 75 C innan operationen, nu har jag 75 DD. Jag har alltid drömt att ha 75 G-I.
Jag använder fortfarande mina gamla BH, som sitter tajt, men de funkar.Det känns inte som att jag har gjort bröstförstoring, har bara gått lite upp i vikt.
Nästa år ska jag genomgå en till operation och ha 700 cc eller 800 cc men bakom muskeln. Jag trivs inte bra med framplaceringen. Brösten känns säckiga när jag böjer mig och jag känner ibland kanterna på implantaten. Min kirurg säger att jag har tillräckligt bra med bröstvävnad, därför fick jag implantat framför muskeln.
Jag är 1.70 lång väger 64 kg,normalbyggd och ganska vältränad.
Tror ni att jag kan ha 700 cc eller 800 cc bakom muskeln? Får man plats med 700 cc eller 800 cc bakom muskeln? Vad tror ni, ska jag korrigera först och byta mina nuvarande implantat från fram till bakom muskeln, för att förbereda plats för större implantat till nästa år?
Eller ska jag strunta i korrigeringen och istället direkt förstora brösten och byta till placering bakom muskeln?
Jag blir jättetacksam för svar.
Ella
1Tips! Klicka här för att hitta din klinik1Answer LinkHej!
Du önskar gå upp till 700 resp 800 ml implantat. Detta är ju väldigt stora mtp dina övriga mått.
Dock kan det gå alldeles utmärkt att stoppa in implantaten bakom muskeln direkt men så stora implantat, om de är runda får väldigt mycket diameter och kan därför få muskeln att tippa något.
Man kan heller inte lösa muskelns ursprung hur mycket som helst.
Alla patienter är ju unika med unika förutsättningar och dina dimensioner på bröstkorgen får styra valet av implantat,modell och placering tycker jag.
Lycka till!
Per Windh
Dr. Per Windh, Leg. läk, Specialist i Plastikkirurgi, medlem i Sveriges läkarförbund, Svensk Plastikkirurgisk Förening och Svensk Förening för Estetisk Plastikkirurgi. Verksam vid Art Clinic
Du måste vara inloggad för att ställa en fråga!
Plastikoperationer.net