-
Länk till inlägget
greeneyezMedlem1Hej Jag har fått opererat in 545 g i vardera bröst bakom muskeln, för tre veckor sen. Hade liten A kupa tidigare. Har E – F nu. Men de känns inte så stora faktiskt.
Jag är lite orolig över att jag inte kommer kunna fortsätta med min karate, thaiboxning och gymträning som tidigare.
Vad exakt gäller?? Ska man tänka på något speciellt? Använda något skydd över brösten vid kampsport eller är det bara att lägga ner? Vad exakt gäller vid styrketräning?? Hur länge bör jag vänta med allt?
1Tips! Klicka här för att hitta din klinik1Answer LinkHej!
De kvinnor jag opererar kan alla fortsätta med sina olika fysiska aktiviteter när de har läkt efter ingreppet. Normalt brukar man vänta ca 3-4 veckor innan man börjar med fysträning och när det gäller kontaktsporter anser jag att man skall vänta 6 veckor och gradvis öka rtill full belastning under 2veckor. Självklart tycker jag att man skall använda skydd.
Lycka till!
Dr. Per Windh, Leg. läk, Specialist i Plastikkirurgi, medlem i Sveriges läkarförbund, Svensk Plastikkirurgisk Förening och Svensk Förening för Estetisk Plastikkirurgi. Verksam vid Art Clinic
Du måste vara inloggad för att ställa en fråga!
Plastikoperationer.net