Hej,
Jag är 17 år och vill förstora mina bröst när jag fyllt 18. Jag är bara lite osäker på när jag skall göra det. Jag tränar handboll flitigt och vill gärna fortsätta med det, så jag undrar:
Hur länge bör man ha uppehåll från det efter operationen?
Eller är det så att man behöver lägga av med det helt och hållet?
Det känns ju som att det bästa vore att göra det under sommaren då man ändå har uppehåll men hur är det då med att vara i solen och så vidare?
Jag har hört att man inte bör vara i solen för att det kan bli fulare ärr då. Stämmer det?
Hej!
Jag tycker att du skall vänta tills du är färdigväxt. När det gäller träning så kan man börja med det 3-4 veckor efter en operation.
Solning och bad på sommaren är normalt inga problem för ärren eftersom dessa normalt tejpas i 3-6 månader efter operationen.
Lycka till
Per Windh
Du måste vara inloggad för att ställa en fråga!
©Copyright 2024 | Integritet & sekretess
Plastikoperationer.net