Hej,
Jag är en tjej på 15, snart 16 år och har varit väldigt missnöjd över min kropp sedan 14 årsåldern. Har inga bröst alls.
Då undrar jag om det är riskabelt att göra en bröstoperation när jag är ca 17 år och om brösten har vuxit klart då?
Men det kanske finns en chans att jag kan få större bröst med åren, för de har inte vuxit någonting på ca 1,5 år?
Hej!
Nej, det är i sig inte farligt att göra en bröstoperation vid 17 års ålder.
Du skriver att du inte har några bröst alls. Det jag kan råda dig är att ta kontakt med en plastikkirurgisk klinik på ett regionssjukhus och få en bedömning av ditt tillstånd.
Om du helt saknar bröstkörtel kallas det aplasi och kan vara en indikation för korrigering via landstinget. Lättast är att gå via sin vårdcentral som skickar remiss.
Lycka till!
Du måste vara inloggad för att ställa en fråga!
©Copyright 2024 | Integritet & sekretess
Plastikoperationer.net