-
Länk till inlägget
Ella86Anonym frågeställare1Hejsan,
Jag gjorde min senaste bröstförstoring 2 år sedan. 650cc i mitt högra bröst och 800cc i vänstra.Olika storlekar pga ojämna bröst.
Ni som läser kanske blir förvånade över storleken.Jag har runda Mentor hög prof. bakom muskeln.
Frågan varför med såna stora implantat har jag ändå inte så stor byst som det låter 650 och 800cc?Jag har ändå 75F storlek på bh.
Och när man kollar på andra som har lagt mycket mindre ser deras bröst större ut.Var tog vägen implantaten?Jag har gått ner i vikt också när jag lyfter armarna och känner på brösten då är bröstens yta ojämn, skrynklig vid sidorna.
När jag böjer mig då är det ännu värre,de känns det som två säckar.Känns att all hud har försvunnit och implantaten syns mer. Betyder det att jag kan få större,att implantat fyller inte in all utrymme.
Finast är den som har 800cc,650cc är lösare.Vad händer om jag byter till mindre?
Tack Med vänlig hälsning, Ella
1Tips! Klicka här för att hitta din klinik1Answer LinkHej!
För mig låter det som om du gjort flera operationer. Detta i sig innebär större risker för komplikationer. Det är alltid svårt att jämföra sig med andra när det gäller vilken storlek den eller den personen har jämfört med dig. Alla människor är olika och har olika förutsättningar.
Det är svårt för mig att rätt uttala mig om vad som skulle vara lämpligast för just dig i nuläget utan att känna till din sjukhistoria och ha sett dig men det troligaste är att om du går ner i storlek finns det en risk att du behöver göra ett lyft och som det låter även byta läge på implantaten.
Lycka till!
Dr. Per Windh, Leg. läk, Specialist i Plastikkirurgi, medlem i Sveriges läkarförbund, Svensk Plastikkirurgisk Förening och Svensk Förening för Estetisk Plastikkirurgi. Verksam vid Art Clinic
Du måste vara inloggad för att ställa en fråga!
Plastikoperationer.net