Hej!
Jag undrar lite om hur mycket en bröstförstoring minskar chansen att upptäcka bröstcancer?
Skulle det spela någon roll om man lägger implantatet innanför eller utanför bröstmuskeln? Både när man ska göra mammografi o när man undersöker brösten själv (känner om man har knölar).
Tusen tack för svar!!!!
Hej!
Det är min erfarenhet att kvinnor som opererar brösten blir mer medvetna om sina bröst och i och med det känner över dem oftare vilket naturligtvis ökar chansen att upptäcka något galet.
Idag spelar inte implantatets placering någon egentlig roll. Personalen på mammografienheterna är vana vid att kvinnor har implantat och man får anpassa sin diagnostik.
Vänliga Hälsningar
Du måste vara inloggad för att ställa en fråga!
©Copyright 2024 | Integritet & sekretess
Plastikoperationer.net