Hej!
Jag har varit på konsultation och bestämt mig för anatomiska style 410, MF 295 g.
Jag har läst en del om att kapseln runt implantaten ”byggs på” år efter år och alltså att bröstet bara blir hårdare och hårdare. Stämmer detta?
Kan man få kapselkontraktur flera år efter och vad betyder det att kapseln ”skrumpnar”?
Tacksam för svar!
Hej!
Det låter lite märkligt tycker jag att kapseln skulle byggas på med tiden. Orsaken till det skulle kunna vara att implantatet läcker av någon anledning. Det kan då bli en skrumpning eller kontraktur.
Enligt min erfarenhet är risken för kapselkontraktur störst de första 3-6 månaderna postop. Har inget hänt då brukar allt vara lugnt. Om det skulle bli kapselkontraktur efter ett antal år är det oftast något galet med implantatet.
Vänliga Hälsningar
Per Windh
Du måste vara inloggad för att ställa en fråga!
©Copyright 2024 | Integritet & sekretess
Plastikoperationer.net